Ελλάδα

Αλλαγές και στο Γυμνάσιο: Ο Φίλης μειώνει τις ώρες διδασκαλίας και μεγαλώνει τα διαλείμματα

ImageHandler.ashx?m=AnchoredFit&f=Ly8xMC

Αυξάνεται από την ερχόμενη σχολική χρονιά ο χρόνος των διαλειμμάτων στο γυμνάσιο τουλάχιστον. Σύμφωνα με κύκλους του υπουργείου Παιδείας δεν αποκλείεται να φθάσει και τα δέκα λεπτά, ύστερα από μία ώρα μαθήματος.

Οπως προανήγγειλε ο υπουργός Παιδείας Νίκος Φίλης μιλώντας σε ραδιοφωνική εκπομπή ο λόγος της αύξησης της ώρας του διαλείμματος θα γίνει από την επόμενη σχολική χρονιά «προκειμένου να έχουμε πιο ανθρώπινη λειτουργία των σχολείων».

Ο κ. Φίλης επιβεβαίωσε τη μείωση των ωρών διδασκαλίας κατά τρεις σε εβδομαδιαία βάση. Αυτές θα προκύψουν από το «κόψιμο» μιας ώρας Αρχαίων Ελληνικών, μιας ώρας Ερευνητικής Εργασίας και μιας ώρας από την εναλλασσόμενη διδασκαλία «ήσσονος σημασίας μαθημάτων» όπως τα χαρακτήρισε μεταξύ των οποίων και η Οικιακή Οικονομία.

Αντίθετα ο κ. Φίλης είπε ότι δεν θα αλλάξει κάτι με τις ώρες διδασκαλίας των Θρησκευτικών που θα συνεχίσουν να διδάσκονται από δύο ώρες σε κάθε τάξη.

Φιλόλογοι: Επικίνδυνες αλλαγές Για επικίνδυνες αλλαγές στη φυσιογνωμία του ελληνικού σχολείου με την αφαίρεση των σημαντικότερων και ποιοτικότερων χαρακτηριστικών του, καταγγέλλει τον υπουργό Παιδείας, η Πανελλήνια Ενωση Φιλολόγων με αφορμή την κατάργηση μιας ώρας διδασκαλίας των Αρχαίων Ελληνικών στο Γυμνάσιο.

Οι φιλόλογοι αναφέρονται σε επίθεση στη διαχρονική διδασκαλία της ελληνικής γλώσσας, η οποία, όπως τονίζει «ισοδυναμεί με οικολογική καταστροφή του εκπαιδευτικού μας συστήματος, γίνεται και με τη συναίνεση κάποιων, λιγοστών ευτυχώς, νεοελληνιστών, οι οποίοι πρέπει να διαχωρίσουν τη θέση τους από τις επιστημονικά απαράδεκτες απόψεις».
Και τονίζουν: «Οι νέοι δεν διαπαιδαγωγούνται με αστεία συμβόλαια περί «ιπποτικής συμπεριφοράς»» προσθέτοντας ότι «Η ουσιαστική διαπαιδαγώγηση είναι βίωμα έμμεσο και καθημερινό, το οποίο αναλαμβάνουν οι πραγματικοί δάσκαλοι και τα κείμενα στα οποία η κλασική παράδοση απέσταξε τις αναλλοίωτες αξίες του ανθρωπισμού».

Ο υπουργός Παιδείας επιθυμεί να «καρατομήσει» το μάθημα της Οικιακής Οικονομίας και μάλιστα χωρίς καμία αιδώ, δεδομένου ότι το θεωρεί «ήσσονος σημασίας», τονίζει σε ανακοίνωσή του ο Σύλλογος Αποφοίτων του τμήματος Οικιακής Οικονομίας και Οικολογίας του Χαροκοπείου Πανεπιστημίου.

Ο Σύλλογος τονίζει: Με βάση ποια κριτήρια ένα μάθημα θεωρείται ήσσονος σημασίας; Η σημασία του κρίνεται από την παιδαγωγική λειτουργία του μαθήματος ή από τη δύναμη των συνδικαλιστικών οργάνων των εκάστοτε διδασκόντων και της επιρροής τους στο Υπουργείο; Διότι αν ισχύει το πρώτο, πράγμα που καλόπιστα θέλω να πιστεύω, καλό θα ήταν να του εξηγηθεί ότι τα εφόδια που προσφέρει το μάθημα στα παιδιά και η αγωγή που παρέχει σε θέματα υγείας, διατροφής, περιβαλλοντικής και καταναλωτικής συνείδησης κλπ, δεν μπορεί να αναπληρωθούν από κανένα άλλο μάθημα. Επιπλέον, αν ισχύει το πρώτο τότε γιατί ο υπουργός, πριν λίγες μέρες στη συζήτηση της Διαρκούς Επιτροπής Μορφωτικών Υποθέσεων (24/05/16) είχε χαρακτηρίσει αντικείμενα που πραγματεύεται το μάθημα της Οικιακής Οικονομίας (αγωγή υγείας, διατροφή, αποτροπή της παχυσαρκίας, αποτροπή εθισμών, σεξουαλική αγωγή) ως «προτεραιότητες»;
Ο σύλλογος αποφοίτων του Τμήματος Οικιακής Οικονομίας έχει αποδείξει τόσα χρόνια ότι μπορεί να δίνει αγώνες και να τους κερδίζει. Θα μας βρείτε απέναντι.
Στις προωθούμενες αλλαγές στο γυμνάσιο περιλαμβάνονται μεταξύ άλλων: 1. Πιλοτικά σε ένα αριθμό σχολικών μονάδων από το επόμενο σχολικό έτος 2016-17 η βαθμολογία του μαθητή θα συνοδεύεται και από περιγραφική αξιολόγηση

2. Κατάργηση των εξετάσεων στο Γυμνάσιο στα δευτερεύοντα μαθήματα

3. Μείωση κατά τρεις ώρες διδασκαλίας την εβδομάδα σε κάθε τάξη (από 35 σε 32) .Ο υπουργός είπε ότι θα μειωθεί μία ώρα διδασκαλίας στα Αρχαία Ελληνικά. Για τις άλλες δύο δεν ανέφερε από ποια μαθήματα θα κοπούν

4. Λήξη του διδακτικού έτους 31 Μαϊου. Επιμήκυνση του διδακτικού έτους θα είναι αποτέλεσμα της μείωσης των ημερών των εξετάσεων.

5. Χωρισμός του σχολικού έτους σε δύο τετράμηνα, αντί τρία τρίμηνα, με στόχο την αποτελεσματικότερη διαχείριση του διδακτικού χρόνου

6. Εξορθολογισμός της διδακτέας ύλης

7. Λελογισμένη διεύρυνση των δεύτερων αναθέσεων ορισμένων κλάδων.

Συμπληρώστε το email σας για να λαμβάνετε όλη την έκτακτη επικαιρότητα πρώτοι!

Aποστολή

Ακολουθήστε μας στα

Comments

Δημοφιλέστερα

To Top