Αυτοκίνητο

Ανάκληση 40 εκατ. αερόσακων της Takata

masdnaf2-735x459.jpg

Μία από τις εκτενέστερες παγκόσμιες ανακλήσεις της αυτοκινητοβιομηχανίας, σχετιζόμενη μάλιστα με ένα βρώμικο σκάνδαλο συγκάλυψης, αγγίζει και τις μοτοσυκλέτες.

Συγκεκριμένα πρόκειται για την ανάκληση 40 εκατομμυρίων αερόσακων της ιαπωνικής κατασκευάστριας Takata που αφορά αυτοκίνητα των εταιρειών Toyota, Fiat Chrysler, Mazda, Mercedes, Audi, Mazda, Nissan, Subaru, Volkswagen, Ferrari, Mitsubishi και Honda. Μέσω δε της τελευταίας επηρεάζει ως και 2.700 Honda Gold Wing, κατασκευασμένες μεταξύ 2006 και 2010.

Συνολικά, η εταιρεία Takata έχει αναλάβει να αντικαταστήσει τον μηχανισμό διαστολής (inflator) σε τουλάχιστον 40 εκατομμύρια αερόσακους, αλλά ο αριθμός αυτός δεν είναι σε καμία περίπτωση ο οριστικός.

masdnaf1.jpg

Κάθε μήνα σχεδόν προστίθενται και νέα μοντέλα εταιρειών στα προβληματικά, καθώς η ιαπωνική εταιρεία, όπως έχει παραδεχτεί εξάλλου, δεν έχει ιδέα ποια και πόσα αυτοκίνητα φορούν τους ελαττωματικούς διαστολείς.

Ο κίνδυνος είναι πολλαπλός. Ο αερόσακος μπορεί να υπέρ-φουσκωθεί και να εκραγεί, με αποτέλεσμα την εκτόξευση πλαστικών και μεταλλικών σωματιδίων προς τον επιβάτη.

Ως σήμερα, μόνον στις ΗΠΑ, 10 θάνατοι έχουν αποδοθεί στους ελαττωματικούς αερόσακους. Δύο από αυτούς σε οχήματα της Honda, η οποία ωστόσο διαβεβαίωσε ότι δεν έχει υπάρξει ούτε ένα περιστατικό παγκοσμίως με διάρρηξη του αερόσακου σε μοτοσυκλέτα της.

masdnaf3.jpg

Θυμίζουμε πως η Honda Gold Wing εξοπλίζεται μόνον κατόπιν παραγγελίας με αερόσακο αναβάτη και είναι η μοναδική μοτοσυκλέτα παραγωγής από μεγάλο κατασκευαστή που προσφέρει αυτό το χαρακτηριστικό ασφαλείας.

Δεν είναι γνωστό πότε θα εκτελεστούν οι εργασίες ανάκλησης στις Gold Wing. Δημοσιογραφικές αναφορές στις ΗΠΑ κάνουν λόγο για το Φθινόπωρο του 2016.

Όταν παραλάβει τα αναγκαία ανταλλακτικά, η Honda στις ΗΠΑ θα ειδοποιήσει μέσω επιστολής τους ιδιοκτήτες για τις λεπτομέρειες της επιδιόρθωσης.

masdnaf4.jpg

Σύμφωνα με υπολογισμούς, τα ανταλλακτικά (inflators) που απαιτούνται κατασκευάζονται με τέτοιο ρυθμό που θα απαιτηθούν πολλοί μήνες αν όχι χρόνια για την ολοκλήρωση της ανάκλησης.

Το κακό εντείνεται καθώς η εταιρεία Takata παραπαίει υπό το οικονομικό βάρος της ανάκλησης και εκφράζονται φόβοι πως αν κηρύξει χρεωκοπία, η όλη διαδικασία θα μετατεθεί χρονικά στο… διηνεκές, με αποτέλεσμα εκατομμύρια ιδιοκτήτες να βρεθούν κάτοχοι ελαττωματικών οχημάτων.

Περισσότερες πληροφορίες για την ανάκληση των αερόσακων Honda στο http://hondaairbaginfo.com/news-updates/a-message-to-our-customers-about-takata-airbags/

Θανάσης Χούντρας

Comments

Δημοφιλέστερα

To Top