Ελλάδα

Κέρδη για τη Bosch στην ελληνική αγορά από τη γήρανση του στόλου οχημάτων

ImageHandler.ashx?m=AnchoredFit&f=Ly8xMC

Η Bosch βγαίνει ωφελημένη από τη γήρανση του στόλου των οχημάτων που κυκλοφορούν στη χώρα μας, ως αποτέλεσμα της παρατεταμένης οικονομικής κρίσης, σημειώνοντας για δεύτερη συνεχόμενη χρονιά αύξηση των πωλήσεων της στην ελληνική αγορά.

Πιο συγκεκριμένα, το 2015, μια ιδιαίτερα δύσκολη χρονιά για το σύνολο της αγοράς, η Bosch Ελλάδας κατέγραψε θετικά μεγέθη, με τις πωλήσεις της να αυξάνονται κατά 11,6%, σε σύγκριση με το 2014. Ο τομέας των ανταλλακτικών αυτοκινήτου συνεισέφερε κατά 47,9% επί του συνολικού τζίρου της γερμανικής εταιρείας στη χώρα μας, φτάνοντας τα 17,7 εκατομμύρια ευρώ, με ετήσια αύξηση 6,8%.

Θετικά κινήθηκαν και όλοι οι υπόλοιποι επί μέρους τομείς δραστηριοποίησης της Bosch, με το τμήμα βιομηχανικής τεχνολογίας να σημειώνει άνοδο πωλήσεων κατά 22,6% (στα 4,7 εκατ. ευρώ), τα ηλεκτρολογικά εργαλεία να «τρέχουν» με 12,3% (πωλήσεις 7,4 εκατ. ευρώ) και το τμήμα ενέργειας και τεχνολογίας κτιρίων να παρουσιάζει άνοδο της τάξης του 16,7% (στα 7,1 εκατ. ευρώ), ωθούμενο κυρίως από το κομμάτι της θέρμανσης.

Βάσει ενοποιημένων στοιχείων, τα κέρδη της Bosch Ελλάδας για το 2015 ανήλθαν στα 778.840 ευρώ. Ανοδικά, με διψήφιο ποσοστό ανάπτυξης (12%), κινείται και στο πρώτο πεντάμηνο του 2016.

Είναι πάντως ενδεικτικό ότι προ κρίσης, το 2008, ο τζίρος της εταιρείας στην ελληνική αγορά ήταν 80 εκατ. ευρώ, με τα εργαλεία να σημειώνουν από μόνα τους ετήσιες πωλήσεις 32 εκατομμυρίων και πέρσι μετά από δύο χρόνια ανάπτυξης ο συνολικός τζίρος άγγιξε τα 37 εκατ. ευρώ, μειωμένος σε σχέση με τότε κατά 60%.

«Η μεγάλη παλαιότητα του στόλου οχημάτων στην ελληνική αγορά προκαλεί μεγαλύτερη ζήτηση για ανταλλακτικά. Ο τομέας αυτός ξεκίνησε να ανεβαίνει από το 2012 και μετά», σχολίασε κατά την παρουσίαση των ετήσιων αποτελεσμάτων ο Ιωάννης Κάπρας, διευθύνων σύμβουλος της Bosch Ελλάδας, προβλέποντας παράλληλα πως είναι δύσκολο να παραμείνει σε διψήφιο νούμερο ο φετινός ρυθμός ανάπτυξης. Έβαλε έτσι τον πήχη στο 6%  
και είπε πως, παρά τα θετικά αποτελέσματα των τελευταίων δύο ετών και την ανάκτηση μεριδίων, το περιβάλλον στην ελληνική αγορά δεν είναι σταθερό για την πραγματοποίηση νέων επενδύσεων από την πλευρά της εταιρείας.

Μιλώντας ειδικότερα για τον χώρο του αυτοκινήτου, στον οποίο βρίσκονται οι ρίζες της Bosch, ο Ιωάννης Κάπρας υποστήριξε ότι βρισκόμαστε πολύ κοντά στην εποχή που οχήματα θα κυκλοφορούν αυτόνομα στους δρόμους και αυτό που καθυστερεί τα πράγματα είναι η έλλειψη κατάλληλου θεσμικού πλαισίου. «Ήδη έχουμε αυτοκίνητα της Bosch που έχουν λάβει τις σχετικές άδειες και κυκλοφορούν αυτόνομα σε δημόσιους δρόμους στη Γερμανία. Ο οδηγός είναι στη θέση του και επεμβαίνει μόνο αν παραστεί ανάγκη», συμπλήρωσε.
 
Ακόμα είπε ότι η αυτονομία είναι το μεγαλύτερο πρόβλημα για την ανάπτυξη ηλεκτρικών αυτοκινήτων και γι’ αυτό η Bosch εργάζεται εντατικά πάνω στην ανάπτυξη μπαταριών μεγαλύτερης χωρητικότητας και αυξημένης απόδοσης.
 
Τέλος, αναφερόμενος γενικότερα στην ανάπτυξη IoT (Internet of Things) λύσεων και τη διασύνδεση των οχημάτων, ανέφερε πως στα αστικά κέντρα το ένα τρίτο της κυκλοφορίας προέρχεται από οδηγούς που αναζητούν πάρκινγκ, πρόβλημα το οποίο μπορεί να αντιμετωπιστεί από τη στιγμή που τα αυτοκίνητα θα μιλάνε μεταξύ τους, θα «διαβάζουν» τον δρόμο, θα επικοινωνούν με σημεία «έξυπνης» στάθμευσης και τελικά θα εντοπίζουν μόνα τους τις διαθέσιμες θέσεις: «Το μέλλον της τεχνολογίας είναι στη διασύνδεση των αντικειμένων. Ξεκινάμε από το αυτοκίνητο. Η αυτοματοποιημένη οδήγηση είναι συνακόλουθη με τη διασυνδεδεμένη οδήγηση».

Συμπληρώστε το email σας για να λαμβάνετε όλη την έκτακτη επικαιρότητα πρώτοι!

Aποστολή

Ακολουθήστε μας στα

Comments

Δημοφιλέστερα

To Top