Οικονομία

Οι Ελληνες βάζουν χρώμα στη ζωή τους

550_334_513013.jpg

Της ΜΑΙΡΗΣ Ι. ΠΑΠΑΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ

Το… χρώμα του χρήματος βλέπουν οι ελληνικές βιομηχανίες χρωμάτων, παρά τις αντίξοες συνθήκες στην οικονομία και την κατάρρευση της οικοδομικής δραστηριότητας.

Οι πωλήσεις τους έχουν αυξηθεί, καθώς οι Ελληνες -ίσως και για να αλλάξουν διάθεση- ανακαινίζουν τα σπίτια τους και τους επαγγελματικούς χώρους. «Η αλλαγή χρώματος στους τοίχους αποτελεί μία οικονομική λύση για τη βελτίωση της ψυχολογίας μας», εξηγούν εκπρόσωποι της αγοράς, ερμηνεύοντας την αυξητική τάση για ζήτηση χρωμάτων.

Την ίδια στιγμή, αυξάνεται η ζήτηση και από το εξωτερικό. Ετσι, τα ελληνικά χρώματα «ταξιδεύουν» από την Ευρώπη μέχρι την Αυστραλία και από την Ασία μέχρι τις ΗΠΑ.

Αυτή η ζήτηση είναι αποτέλεσμα των συστηματικών επενδύσεων σε έρευνα και ανάπτυξη που κάνουν οι ελληνικές εταιρείες παραγωγής χρωμάτων τα τελευταία χρόνια, λανσάροντας στην αγορά καινοτόμα προϊόντα, όπως πλαστικά χρώματα εσωτερικών χώρων χωρίς αμμωνία, οικολογικά προϊόντα, χρώματα για παιδικά δωμάτια και αντιαλλεργικά χρώματα που προορίζονται για ευπαθείς πληθυσμιακές ομάδες.

«Οι ανακαινίσεις κατοικιών και επαγγελματικών χώρων, αλλά και η αυξημένη ζήτηση για ελληνικά χρώματα από τις αγορές του κόσμου γίνονται ο μοχλός ανάπτυξης για τις βιομηχανίες χρωμάτων, που, παρά την οικονομική κρίση, αναμένουν το 2016 να αυξήσουν τα έσοδά τους», αναφέρουν παράγοντες της αγοράς.

Και όλα αυτά, όταν εκατοντάδες κατασκευαστικές κι άλλες επιχειρήσεις που σχετίζονται με την οικοδομή αναγκάστηκαν να βάλουν λουκέτο τα τελευταία χρόνια, εξαιτίας της κατάρρευσης του κλάδου.

Στην εγχώρια αγορά δραστηριοποιούνται 11 παραγωγικές επιχειρήσεις. Με εξαίρεση τη Vivechrom και την Benjamin Moore, που ανήκουν σε πολυεθνικούς ομίλους – διαθέτουν όμως εργοστάσια παραγωγής χρωμάτων στην Ελλάδα – οι υπόλοιπες εταιρείες του κλάδου είναι ελληνικές (Durostick, Kraft, Vitex, Vechro, Chrotex, Vernilac, Berling, Isomat, ERLAC). Ετησίως, οι ελληνικές εταιρείες πραγματοποιούν πωλήσεις που ξεπερνούν τα 252 εκατ. ευρώ και οι επιχειρηματίες του κλάδου τονίζουν ότι το 2016 οι πωλήσεις των εταιρειών θα αυξηθούν περαιτέρω, ακολουθώντας την παγκόσμια αυξητική τάση.

Σήμερα, οι ελληνικές επιχειρήσεις απασχολούν άμεσα 1.500 εργαζόμενους, ενώ διπλάσιες είναι οι έμμεσες θέσεις εργασίας που έχουν δημιουργηθεί χάρη στις συνεχείς επενδύσεις των εταιρειών. Βάσει των στατιστικών στοιχείων, οι εξαγωγές υπερβαίνουν τις εισαγωγές, δημιουργώντας θετικό εμπορικό ισοζύγιο.

Τις προηγούμενες ημέρες, στη χώρα μας βρέθηκαν μερικά από τα πιο ισχυρά ονόματα της παγκόσμιας αγοράς χρωμάτων. Επιχειρηματίες και στελέχη από κάθε γωνιά του πλανήτη ήρθαν στην Αθήνα, για να συμμετάσχουν στο παγκόσμιο συνέδριο του NOVA Paint Club, που πραγματοποιήθηκε σε γνωστό ξενοδοχείο της Βουλιαγμένης.

Το NOVA Paint Club αποτελεί τη μεγαλύτερη ένωση ανεξάρτητων βιομηχανιών χρωμάτων στον κόσμο, με πωλήσεις που ξεπερνούν τα 2,5 δισ. δολάρια. Στο NOVA Paint Club συμμετέχουν 12 εταιρείες από όλον τον κόσμο, ανάμεσα στις οποίες βρίσκεται και μία ελληνική, η Kraft Paints, μέλος της εισηγμένης στο Χρηματιστήριο Druckfarben, με ηγετική θέση στον κλάδο των οικοδομικών χρωμάτων, με παρουσία σε περισσότερες από 10 χώρες παγκοσμίως και με πολλά διεθνή βραβεία στο ενεργητικό της. Τα προηγούμενα δύο χρόνια, ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Kraft, Γιώργος Καραβασίλης, κατείχε τη θέση του προέδρου στο NOVA Paint Club.

Εκτός από την Kraft, που εκπροσωπεί την Ελλάδα, στο NOVA Paint Club συμμετέχουν εταιρείες με εξειδίκευση στα οικοδομικά χρώματα από την Αργεντινή, τον Καναδά, την Κολομβία, τη Γερμανία, τη Μεγάλη Βρετανία, το Ισραήλ, την Ιταλία, τις Φιλιππίνες, την Πορτογαλία, την Ισπανία και τις ΗΠΑ. Συνολικά, οι εταιρείες-μέλη του NOVA Paint Club απασχολούν περισσότερους από 8.000 εργαζόμενους και διαθέτουν 51 παραγωγικές μονάδες σε όλον τον κόσμο, ενώ στα τμήματα έρευνας και ανάπτυξης απασχολούνται 700 άτομα.

Με αφορμή το συνέδριο, ο γενικός γραμματέας του NOVA Paint Club Στίβεν Φάλντερ ανέφερε ότι «οι ελληνικές επιχειρήσεις χρωμάτων μπορούν να διαδραματίσουν πρωταγωνιστικό ρόλο στην παγκόσμια αγορά». Μάλιστα, μετέφερε στη Realnews την αισιοδοξία του για τις προοπτικές του κλάδου παγκοσμίως, εξηγώντας ότι «ο κόσμος με ελάχιστα χρήματα μπορεί να βελτιώσει την καθημερινότητά του, βάζοντας χρώμα στη ζωή του».

Ο ρόλος

Στο συνέδριο, μεταξύ άλλων, επισημάνθηκε για μία ακόμα φορά ο ρόλος που διαδραματίζουν τα χρώματα στην καθημερινότητα του κόσμου. Τα τελευταία χρόνια έχει διαπιστωθεί ότι το κάθε χρώμα μεταφέρει τη δική του ενέργεια, επηρεάζοντας την ψυχολογία των ανθρώπων και καθορίζοντας τις συμπεριφορές τους.

Η διαπίστωση αυτή τεκμηριώνεται επιστημονικά από τη χρωματολογία, όπως αποκαλείται η επιστήμη που ασχολείται με τα χρώματα.
Χαρακτηριστικό είναι το παράδειγμα της γέφυρας Blackfriar στο Λονδίνο -είναι περισσότερο γνωστή ως «γέφυρα των αυτοκτονιών»- την οποία πολλοί αυτόχειρες επέλεγαν λόγω του μαύρου χρώματός της. Οταν η γέφυρα βάφτηκε καφέ-κόκκινη, οι αυτοκτονίες μειώθηκαν κατά 34%.

«Τα τελευταία χρόνια, οι αρνητικές ειδήσεις κυριαρχούν. Οικονομική κρίση, παγκόσμια αναταραχή και λοιπές αρνητικές ειδήσεις προκαλούν αυξημένο άγχος.

Γι’ αυτό ο κόσμος ζητά όλο και πιο πολύ ασφαλή και ήρεμα χρώματα, που θα του προσφέρουν την ηρεμία που τόσο πολύ έχει ανάγκη», τονίζει ο Γ. Καραβασίλης, αναφερόμενος στις τάσεις που επικρατούν φέτος στον κλάδο των χρωμάτων.

Τη στρατηγική τους απόφαση να ενισχύσουν την επενδυτική τους δραστηριότητα στην ελληνική αγορά, στηρίζοντας στην πράξη την πραγματική οικονομία της χώρας, επιβεβαίωσαν πρόσφατα και οι ελληνικές επιχειρήσεις παραγωγής χρωμάτων, κατά τη διάρκεια εκδήλωσης που διοργάνωσε η Πανελλήνια Ενωση Βιομηχανιών Χρωμάτων, Βερνικιών & Μελάνων.

Comments

Δημοφιλέστερα

To Top