Επιστήμες

7 αλήθειες και ψέματα για τη σωματική άσκηση που πρέπει να ξέρετε

Πολλές λανθασμένες απόψεις κυκλοφορούν για την χρησιμότητα της σωματικής άσκησης.

1. Το σπορ αδυνατίζει: Λάθος
Το σπορ δεν αδυνατίζει, αδυνατίζω σημαίνει ότι ζυγίζω λιγότερο. Η σωματική άσκηση αυξάνει την μυική μάζα, η οποία είναι πιο βαριά από το λίπος. Αντίθετα, το σπορ βοηθάει στη μείωση του λίπους και φτιάχνει καλύτερη σιλουέτα, σφίγγοντάς την και λεπτύνοντάς την.

2. Η σωματική άσκηση δεν είναι για τα αδύναμα άτομα: Λάθος
Ολοι μπορούν να κάνουν σωματική άσκηση, χωρίς όριο ηλικίας. Οποια κι αν είναι η κατάσταση της υγείας κάποιου ατόμου, η άσκηση θα του προσφέρει ωφέλη. Ακόμη και οι 80χρονοι που δεν κινούνται επί πολλές δεκαετίες μπορούν να διαπιστώσουν καλιτέρευση στην υγεία τους, μετά από μόνο 4 μήνες άσκησης. Ακόμη και τα άτομα που έχουν πνευμονικές παθήσεις δεν μπορούν να κάνουν άσκηση όσο διαρκούν τα συμπτώματα, αλλά μετά από αυτά επιβάλλεται, η άσκηση καλιτερεύει τις αναπνευστικές ικανότητες. Οσοι έχουν αμφιβολίες για κάποια ιδιαίτερο παθολογικό τους πρόβλημα, πρέπει να μιλήσουν με τον γιατρό τους και στη συνέχεια να ξεκινήσουν την άθληση.

3. Δεν χρειάζεται βίαιο σπορ για να αθληθεί κανείς: Αλήθεια
Ορισμένες δραστηριότητες της καθημερινής ζωής, με τον όρο να διαρκούν τουλάχιστον 30 λεπτά, όπως οι δουλειές του σπιτιού, ο κήπος, το γρήγορο βάδισμα, αρκούν για να κάνει κάποιος μια βασική άσκηση. Ομως χρειάζεται να δραστηριοποιηθεί η καρδιά και η αναπνοή για να αθληθείς, έστω κατ’ελάχιστον. Μια βόλτα με τα πόδια δεν αρκεί.

4. Το σπορ μπορεί να φθείρει τις αρθρώσεις: Λάθος
Αν κάποιος έχει πόνους στην πλάτη ή στις αρθρώσεις, μια άσχημη κίνηση μπορεί να επιδεινσει την κατάσταση. Αλλά, συνολικά, το σπορ είναι θετικό για την καλή κατάσταση των αρθρώσεων. Είναι αποδεδειγμένο ότι όσοι αθλούνται επανέρχονται πολύ πιο γρήγορα από πιθανά ατυχήματα, παρά οι υπόλοιποι.

5. Το σπορ κάνει καλό σε όλον τον οργανισμό, και στον εγκέφαλο: Αλήθεια
Εχει αποδειχθεί ότι η σωματική άσκηση επιδρά θετικά στις γνωστικές λειτουργίες. Εν μέρει γιατί αυξάνει την αυτοπεποίθηση. Το σπορ επίσης επιδρά θετικά στη μνήμη και στην λειτουργία του εγκεφάλου αφού ο εγκέφαλος χρησιμοποιείται πολύ στο περπάτημα, στο τρέξιμο, στο τένις: μετράει αποστάσεις, προβλέπει τα εμπόδια, αντιλαμβάνεται το περιβάλλον γρηγορότερα.

6. Οι άνδρες έχουν μεγαλύτερη ανάγκη για σπορ από τις γυναίκες: Λάθος
Είναι πολύ σημαντικό για άνδρες και γυναίκες να αθλούνται. Πολύ συχνά οι γυναίκες δεν αθλούνται καθόλου πριν τα 35 τους οπότε ξεκινούν για αισθητικούς κυρίως λόγους. Ωστόσο, τα νεαρά κορίτσια έχουν μεγαλύτερο όφελος από την άσκηση από ό,τι τα αγόρια γιατί το σπορ ενισχύει τα οστά και προφυλάσσει από την ενδεχόμενη οστεροπώρωση. Επίσης, ένας από τους καρκίνους από τους οποίους προστατεύει το σπορ είναι ο καρκίνος του στήθους.

7. Πρέπει να πίνετε πολύ νερό μετά το σπορ για να διώξετε τις τοξίνες: Λάθος
Αυτό που χρειάζεται μετά το σπορ είναι τα ιόντα τα οποία χάνονται με τον ιδρώτα. Για τον λόγο αυτό αρκεί να πιει κάποιος νερό ελαφρά αλμυρό. Το σκέτο νερό είναι καλό μετά το σπορ μόνο για να μην έχει κάποιος πιασίματα, οπότε πρέπει να ενυδατωθεί.

Comments

Δημοφιλέστερα

To Top