Τεχνολογία

Η ΕΕ “χτίζει” τείχος προστασίας των καταναλωτών στα social media

Η μέριμνα της ΕΕ για την προστασία των καταναλωτών επεκτείνεται και στα social media! Ήδη η Ευρωπαϊκή Επιτροπή (Κομισιόν), είχε συνάντηση με εκπροσώπους των Facebook, Twitter και Google +, για να εξασφαλίστει πως οι κανόνες της ΕΕ που αφορούν στην προστασία των καταναλωτών θα εφαρμοστούν και για τους χρήστες του διαδικτύου.

Μάλιστα, όπως διαμήνυσει η Επιτροπή στους εκπροσώπους των μεγαλύτερων social media του κόσμου, εάν δεν συμμορφωθούν προς τους κανόνες, θα επιβληθούν μέτρα.

Αναφερόμενη στο θέμα, η επίτροπος της ΕΕ Βέρα Τζουρόβα δήλωσε σχετικά: «Τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης έχουν εξελιχθεί σε μέρος της καθημερινότητάς μας και η πλειονότητα των Ευρωπαίων τα χρησιμοποιούν τακτικά. Δεδομένης της αυξανόμενης σημασίας των μέσων κοινωνικής δικτύωσης, θα πρέπει να βεβαιωθούμε ότι οι ισχυροί κανόνες της ΕΕ, που υπάρχουν για την προστασία των καταναλωτών από αθέμιτες πρακτικές, τηρούνται σε αυτόν τον τομέα. Δεν είναι αποδεκτό οι καταναλωτές να μπορούν μόνο να απευθυνθούν σε δικαστήριο της Καλιφόρνια για την επίλυση μιας διαφοράς. Ούτε μπορούμε να δεχτούμε ότι οι χρήστες δεν θα έχουν το δικαίωμα να ακυρώσουν μια αγορά που έκαναν στο Διαδίκτυο. Οι εταιρείες κοινωνικής δικτύωσης θα πρέπει επίσης να αναλάβουν μεγαλύτερη ευθύνη για την αντιμετώπιση του φαινομένου της απάτης που λαμβάνει χώρα στις πλατφόρμες τους. Από σήμερα, τα social media θα έχουν ένα μήνα διορία προκειμένου να καταλήξουν σε λύσεις για την συμμόρφωσή τους με τους κανόνες της ΕΕ», δήλωσε η ίδια.

Οι τρεις εταιρείες συμφώνησαν να προτείνουν αλλαγές, οι οποίες θα εστιάζουν τόσο στους αθέμιτους όρους και προϋποθέσεις χρήσης των μέσων κοινωνικής δικτύωσης, όσο και στην αντιμετώπιση περιστατικών εξαπάτησης των καταναλωτών.

Βάσει των παραπάνω, οι εταιρείες του κλάδου θα πρέπει να συμμορφωθούν με τους ευρωπαϊκούς νόμους που αφορούν στους καταναλωτές σχετικά με τους όρους χρήσης που υιοθετούν οι πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης.

Συγκεκριμένα, σύμφωνα με το ‘Αρθρο 3, οι τυποποιημένοι όροι οι οποίοι δημιουργούν ανισορροπία μεταξύ των δικαιωμάτων και των υποχρεώσεων των μερών εις βάρος του καταναλωτή κρίνονται καταχρηστικοί και συνεπώς άκυροι. Επιπλέον, στο ‘Αρθρο 5 αναφέρεται ότι οι όροι πρέπει να είναι γραμμένοι σε γλώσσα κατανοητή ώστε οι καταναλωτές να έχουν μια σαφή εικόνα των δικαιωμάτων τους.

Επίσης, τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης δεν έχουν το δικαίωμα να τροποποιούν τους όρους και τις προϋποθέσεις χωρίς να ενημερώνουν σχετικά τους καταναλωτές, ενώ θα πρέπει να αφαιρούν από τις ιστοσελίδες τους κάθε πρακτική απάτης που θα μπορούσε να παραπλανήσει τους καταναλωτές και για την οποία θα έχουν λάβει γνώση. Για τον λόγο αυτόν, οι εθνικές αρχές προστασίας των καταναλωτών θα πρέπει να διαθέτουν έναν άμεσο και εύχρηστο τρόπο επικοινωνίας για την αναφορά παραβάσεων.

Comments

Δημοφιλέστερα

To Top