Τεχνολογία

Το φαγητό δεν πρέπει μόνο να είναι αλλά και να δείχνει ωραίο

Ιδιαίτερα συχνό είναι το φαινόμενο να βρίσκεται κάποιος σε ένα τραπέζι με φίλους ή συγγενείς και να βγάζει το κινητό του για να τραβήξει φωτογραφία το πιάτο ή κάποιο ευφάνταστο ρόφημα που έχει μπροστά του.

Παλαιότερα μπορεί η συγκεκριμένη κίνηση να προκαλούσε δυσφορία στην ομήγυρη, ο σταδιακά όμως έχει μετατραπεί σε κάτι αρκετά συνηθισμένο.

Η ανάρτηση φωτογραφιών στο instagram είναι γεγονός ότι έχει αλλάξει ριζικά το τοπίο στο χώρο της εστίασης. Πρόσφατη έρευνα αναδεικνύει το ρόλο που διαδραματίζει για τους λεγόμενους millenials, το καταναλωτικό κοινό με μέσο όρο ηλικίας τα 30, το οποίο ξοδεύει χρήματα για φαγητό, διασκέδαση, εμφάνιση και τεχνολογία και έχει στενότατη σχέση με τα social media.

Πέντε ώρες το χρόνο στο instagram οι νέοι 18-35 ετών
Σύμφωνα με την έρευνα οι νέοι ηλικίας 18-35 ετών ξοδεύουν πέντε ολόκληρες ημέρες το χρόνο για να βλέπουν φωτογραφίες στο instagram, ενώ το 30% αποφεύγει τα εστιατόρια, τα οποία δεν διαθέτουν ενεργή παρουσία στο instagram .
“ Όλοι μου οι φίλοι μπαίνουν στο instagram για να δουν ένα εστιατόριο και τη σελίδα του πριν το επισκεφθούν”, αναφέρει η 23χρονη Londoner Georgie στον Independent.
Έτσι, το να αφιερώνει κάποιος λίγο χρόνο όταν το πιάτο του σερβίρεται, για να βγάλει μία φωτογραφία και να την ανεβάσει στο instagram θεωρείται πλέον απολύτως φυσιολογικό.

«Όταν γνωρίζω εκ των προτέρων πώς είναι ένα πιάτο, με βοηθάει πολύ να αποφασίσω τι θα παραγγείλω ”, λέει η 24χρονη Rosie και προσθέτει: “Πάντα καταφεύγω στο instagram – και όχι μόνο στη σελίδα του εστιατορίου – καθώς ελέγχω τόσο το geotag όσο και το hastag».
«Μου αρέσει να ελέγχω την τοποθεσία που έχει γίνει tag σε φωτογραφίες στο instagram, για να ξέρω εάν μπορώ να τραβήξω μία αισθητικά άρτια φωτογραφία όταν θα πάω εκεί», λέει από την πλευρά της η 21χρονη Rachel Marie.
«Όταν βλέπω ένα ενδιαφέρον post φαγητού στο Facebook και στο Instagram ή ένα εξαιρετικά νόστιμο burger, αμέσως μετά θα θελήσω να μάθω από πού προέρχεται», προσθέτει η Chryssiana.

Η δύναμη του instagram
Για όλους τους παραπάνω λόγους πολλά εστιατόρια επενδύουν πλέον στη δύναμη του instagram, ιδίως εάν η πελατεία τους είναι κυρίως millennials.
Χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελεί το εστιατόριο Ben’s Garden, το οποίο έχει αρκετά ισχυρή παρουσία στο instagram.
Mε έμφαση στα μεγάλα burger και στα χορταστικά brunch το μενού του εστιατορίου εμφανίζει πολύ έντονη παρουσία στο instagram. Tο 70% της πελατείας toy είναι νέες γυναίκες, γι’ αυτό και το εστιατόριο λαμβάνει πολλά περισσότερα instagram posts από τα φαγητά που εκείνες αναρτούν.

«Το Instagram είναι πολύ σημαντικό για την επιχείρησή μας”, λέει ο ιδιοκτήτης της Ben’s Canteen, Ben Walton, στον Independent. “Εκτός των άλλων όμως είναι ένας καλός τρόπος για να δούμε εάν ικανοποιούμε το κοινό μας. Όταν οι πελάτες μας ποστάρουν πολλές φωτογραφίες, τότε ξέρουμε ότι κάτι κάνουμε καλά».
Όχι μόνο να δείχνει αλλά και να είναι
«Παλαιότερα μία καλή κουβέντα μεταφερόταν από στόμα σε στόμα. Σήμερα εάν ένα εστιατόριο θέλει να αποσπάσει θετικά σχόλια πρέπει το φαγητό του όχι μόνο να είναι αλλά και να δείχνει ωραίο», προσθέτει ο Walton.

Αναδεικνύοντας back office διαδικασίες
Στο Instagram μια επιχείρηση εστίασης μπορεί να παρουσιάσει ένα φιλικότερο πρόσωπο στους πελάτες της, αναδεικνύοντας συν τοις άλλοις διαδικασίες back office, τις εργασίες δηλαδή που λαμβάνουν χώρα στην κουζίνα, στους χώρους προετοιμασίας, ακόμα και στα μέρη που δραστηριοποιούνται οι προμηθευτές της επιχείρησης.
Στο Instagram μπορεί κάποιος να παρουσιάσει τα πρόσωπα πίσω από τις δημιουργίες ενός εστιατορίου, τη διαδικασία δημιουργίας ενός κοκτέιλ σε ένα μπαρ, ακόμα και τη διαδικασία συλλογής, επεξεργασίας και τελικής δημιουργίας ενός καφέ, από τη στιγμή της γέννησής του μέχρι τη στιγμή που καταλήγει ζεστός και μυρωδάτος στην κούπα του πελάτη.
Ουδείς μπορεί να αμφισβητήσει λοιπόν ότι εν έτει 2017 το Instagram αποτελεί ένα εργαλείο στενότερης και ισχυρότερης επικοινωνίας με τους πελάτες μιας επιχείρησης εστίασης.

supply.gr

Comments

Δημοφιλέστερα

To Top