Ελλάδα

Την τουρκική γλώσσα θα μαθαίνουν τα παιδιά στην Δυτική Θράκη

Η τούρκικη γλώσσα ξεκινά να διδάσκεται στα νηπιαγωγεία στη Θράκη, όπως ανακοίνωσε το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής.

Με λίγα λόγια λόγια η κυβέρνηση μετατρέπει τα δημόσια νηπιαγωγεία σε δίγλωσσα μειονοτικά, υπακούοντας έτσι στις επιθυμίες του τουρκικού προξενείου, του κόμματος DEB, αλλά και των μουσουλμάνων βουλευτών, που με προεξάρχοντα τον Χουσεΐν Ζεϊμπέκ του ΣΥΡΙΖΑ έδωσαν λυσσαλέα μάχη σε αυτή την κατεύθυνση.

Η ουσία όμως είναι αλλού μιας και την εκπαίδευση στην Τουρκία έχει αναλάβει η περιβόητη Diyanet η οποία έχει απλώσει τα πλοκάμια σε όλα τα Βαλκάνια, και στην Θράκη μας με διάφορες προφάσεις , προετοιμάζοντας μια νέα γενιά μουσουλμάνων «μονόπλευρα χωροθετημένων» στην ισλαμική Τουρκία και τις επιδιώξεις της , κάτι που θα προκαλέσει προβλήματα πολλών αποχρώσεων παντού.

Πρόκειται για προκλητική απόφαση του υπουργείου Παιδείας να προχωρήσει στην επέκταση προγράμματος διδασκαλίας της τουρκικής γλώσσας σε μειονοτικά νηπιαγωγεία, στα οποία, εκτός από τον νηπιαγωγό που μιλάει ελληνικά, θα υπάρχει στην τάξη δεύτερος εκπαιδευτικός, που θα μπορεί να υποστηρίξει την τουρκική γλώσσα.
Λίγο πριν τις 25 Μαρτίου 2018 το υπουργείο Παιδείας προσπάθησε να «περάσει» την διγλωσσία στα νηπιαγωγεία στην Θράκη, στα οποία ορίζεται η διδασκαλία της τούρκικής γλώσσας.

Η κίνηση αυτή προκάλεσε προβληματισμό στην τοπική κοινωνία, αλλά και τους εκπαιδευτικούς που αντέδρασαν, καθώς στη συγκεκριμένη ευαίσθητη χρονική συγκυρία η απόφαση του υπουργού Παιδείας Κώστα Γαβρόγλου χαρακτηρίστηκε τουλάχιστον ως ένδειξη εμμονής και ιδεοληψίας.

Δάσκαλοι και νηπιαγωγοί έκαναν στάση εργασίας και το πρόγραμμα δεν ξεκίνησε. Η ΔΟΕ, το κορυφαίο συνδικαλιστικό όργανο των δασκάλων, ζήτησε συνάντηση με τον υπουργό Παιδείας Κώστα Γαβρόγλου, κάνοντας λόγο για “στάση εμμονής από την πλευρά του υπουργείου στην απόπειρα υλοποίησης του προγράμματος, που επιβάλλεται δίχως τον απαραίτητο ουσιαστικό διάλογο και, το πλέον σημαντικό, δίχως τη συναίνεση τόσο των εκπαιδευτικών όσο και της τοπικής κοινωνίας, οδηγεί σε αδιέξοδο”.

Σύμφωνα με πληροφορίες, πριν από τον εορτασμό της 25ης Μαρτίου εκπαιδευτικοί στα νηπιαγωγεία της Θράκης, ύστερα από απόφαση του ΙΕΠ, είδαν τουρκόφωνους νηπιαγωγούς στα σχολεία, οι οποίοι θα έμπαιναν στην τάξη για να κάνουν συνδιδασκαλία με τις νηπιαγωγούς, με στόχο να προχωρήσει η υλοποίηση της απόφασης «Πιλοτικές παρεμβατικές δράσεις υποστήριξης μουσουλμανοπαίδων στα νηπιαγωγεία της Θράκης».

Ακολούθησε στάση εργασίας των νηπιαγωγών στις 19 Μαρτίου, πρώτη ημέρα που είχε προγραμματιστεί από το Υπουργείο Παιδείας να ξεκινήσει η υλοποίηση της πράξης «Πιλοτικές Παρεμβατικές Δράσεις Υποστήριξης Μουσουλμανοπαίδων στα Νηπιαγωγεία της Θράκης». Η κίνηση αυτή έτυχε της καθολικής συμμετοχής των εκπαιδευτικών των δομών αυτών, καθώς συμμετείχαν όλοι στη στάση εργασίας.Σύμφωνα με πληροφορίες οι εκπαιδευτικοί στα νηπιαγωγεία Αρριανών, Πάσσου και Ασωμάτων συνομίλησαν με τις συνεργάτριες του προγράμματος, εξηγώντας τους λόγους για τους οποίους αντιδρούν και δεν δημιουργήθηκε κάποιο πρόβλημα.

Η πιλοτική παρέμβαση προβλέπει τη χρήση της μητρικής γλώσσας ως γλώσσας στήριξης με στόχο την αρμονική κοινωνικοποίηση των νηπίων της μειονότητας στον εκπαιδευτικό θεσμό του νηπιαγωγείου, την αποτελεσματικότερη εκμάθηση της ελληνικής γλώσσας και την ισορροπημένη γλωσσική και κατά προέκταση γνωστική ανάπτυξη, καθώς και την καλύτερη προετοιμασία για επιτυχή επίδοση στις πρώτες τάξεις του δημοτικού.

Το πρόγραμμα θα υλοποιηθεί για το υπόλοιπο της τρέχουσας σχολικής χρονιάς σε έξι νηπιαγωγεία, ενώ την επόμενη σχολική χρονιά θα αναπτυχθεί σε δώδεκα.

Θα ακολουθήσει αξιολόγηση των αποτελεσμάτων της πιλοτικής παρέμβασης και υποβολή προτάσεων προς το Υπουργείο Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων.

Comments

Δημοφιλέστερα

To Top