Ελλάδα

Εξετάζεται η σορός του Γιώργου Μπαλταδώρου στο 251 ΓΝΑ – Τα τελευταία δραματικά δευτερόλεπτα

Στο 251 Γενικό Νοσοκομείο Αεροπορίας εξετάζεται η σορός του σμηναγού Γιώργου Μπαλταδώρου, ο οποίος έχασε τη ζωή του χθες (12.04.2018) έπειτα από τη συντριβή του μαχητικού αεροσκάφους τύπου Mirage 2000-5 στη θαλάσσια περιοχή ανοιχτά της Σκύρου.

Η σορός εντοπίστηκε διαμελισμένη το απόγευμα της Πέμπτης και μεταφέρθηκε στο ΓΝΑ, όπου θα γίνουν οι απαραίτητες τοξικολογικές εξετάσεις.

Ο δήμαρχος Σκύρου, Μίλτος Χατζηγιαννάκης, ανέφερε στην «ΠΡΩΤΗ ΕΙΔΗΣΗ» της ΕΡΤ ότι «ένα αλιευτικό εντόπισε μερικά από τα συντρίμμια. Ενεργοποιήθηκαν και οι γύρω περιοχές. Και επειδή δεν είχε πολλά μποφόρ, είχε πολλούς ψαράδες που είχαν βγει στη δουλειά τους. Οπότε μόλις το άκουσαν από τους ασυρμάτους κινητοποιήθηκαν στην περιοχή…».

Στην Σκύρο επικρατεί βαθιά θλίψη καθώς οι κάτοικοι του νησιού έχουν στενούς δεσμούς με τους ανθρώπους της Πολεμικής Αεροπορίας που εδρεύουν στο νησί.

Τα τελευταία δραματικά δευτερόλεπτα

Λίγο μετά τις 11:00 το πρωί της Πέμπτης υπάρχει η ενημέρωση πως τουρκικά F-16 παραβίασαν τον ελληνικό εναέριο χώρο. Αμέσως σημαίνει συναγερμός και ο Γιώργος Μπαλταδώρος με τον δεύτερο κυβερνήτη απογειώνονται για την επιχείρηση αναχαίτισης. Το ζεύγος των Mirage 2000 – 5 σηκώθηκε από την 135 Σμηναρχία Μάχης της Σκύρου περίπου στις 11:00 το πρωί. Η ενημέρωση ήταν πως τα τουρκικά μαχητικά είχαν παραβιάσει το ελληνικό FIR ανάμεσα στη Χίο και τη Λέσβο.

Όταν τα δυο ελληνικά μαχητικά έφτασαν στο σημείο, τα τουρκικά F-16 είχαν επιστρέψει στον εναέριο χώρο της Κωνσταντινούπολης. Η αναχαίτιση δεν έγινε. Τα τουρκικά μαχητικά έμειναν στον ελληνικό χώρο από τις 11:15 έως τις 11:24.

Οι δυο πιλότοι πήραν εντολή να κάνουν επιτήρηση συνόρων, σε περίπτωση που οι Τούρκοι επέστρεφαν. Έτσι, πέταξαν από τη Λήμνο έως τη Ρόδο. Λίγο μετά τις 12:00 ξεκίνησε η επιστροφή στη Σκύρο. Κατά τη διαδικασία, ο δεύτερος πιλότος έχασε την οπτική επαφή με το Mirage 2000 – 5 του Γιώργου Μπαλταδώρου. Ο κυβερνήτης του δεύτερου Mirage αποφάσισε να κάνει άνοδο για να ανακτήσει την οπτική επαφή. Σύμφωνα με πληροφορίες εκείνη τη στιγμή το δεύτερο μαχητικό βρισκόταν στα 300 πόδια.

Στις 12:15 ο δεύτερος χειριστής ανέφερε πως είχε χάσει την επαφή με το Mirage και τον αρχηγό του σχηματισμού. Αμέσως σήμανε συναγερμός και ξεκίνησε η αγωνιώδης έρευνα και διάσωση στην περιοχή 9 ναυτικά μίλια έξω από τη Σκύρο.

Περίπου στις 15:00 βρέθηκαν τα πρώτα συντρίμμια. Στις 15:30 ο υπουργός Άμυνας Πάνος Καμμένος ανακοίνωσε αυτό που όλοι απεύχονταν. Ο Γιώργος Μπαλταδώρος, ο κυβερνήτης του μοιραίου Mirage 2000 – 5 ήταν νεκρός.

Σε βάθος 300 μέτρων εκτιμάται ότι βρίσκεται το κουφάρι του Mirage 2000-5.

Ομάδα δυτών προχωράει σε κατάδυση στο σημείο της συντριβής προκειμένου να εντοπίσει το «μαύρο κουτί» του μαχητικού αεροσκάφους της Πολεμικής μας Αεροπορίας.

Ο καταγραφέας πτήσης θα φωτίσει το μεγαλύτερο μέρος των πτυχών της «βουτιάς θανάτου» που έκανε το Mirage2000-5 ενώ προσέγγιζε την αεροπορική βάση της 135 Σμηναρχίας Μάχης. Όπως έγραψε το OnAlert ως επικρατέστερο μέχρι στιγμής θεωρείται το σενάριο του χωρικού αποπροσανατολισμού ή αλλιώς του vertigo.

Το μοιραίο Mirage 2000-5 πετούσε σε αρκετά χαμηλό ύψος, κάτω των 6000 ποδών ή των 2000 μέτρων καθώς όταν προσέγγισε την 135 Σμηναρχία της Σκύρου στην περιοχή επικρατούσε υψηλής πυκνότητας υγρασία που περιόριζε δραστικά την ορατότητα. Αυτό φέρεται να δυσχέρανε σημαντικά τα δεδομένα της πτήσης και να προκάλεσε στον εμπειρότατο σμηναγό ένα είδος παραίσθησης αναφορικά με την πραγματική θέση του αεροσκάφους.

Ο λεγόμενος «χωρικός αποπροσανατολισμός» είναι άλλωστε όπως τόνιζαν στο OnAlert.gr έμπειροι διερευνητές, ο μεγαλύτερος κίνδυνος που παραμονεύει για τους πιλότους και δη αυτούς των μαχητικών αεροσκαφών.

Όπως ανέφεραν εάν η «βουτιά θανάτου» που διέγραψε το μαχητικό της πολεμικής μας αεροπορίας, οφειλόταν στο επονομαζόμενο «Vertigo» και την παραίσθηση που αυτό δημιουργεί, τότε ο 34χρονος σμηναγός λόγω αυτής νόμιζε ότι η κατεύθυνση που ακολουθούσε με βάση τα όργανα πλοήγησης δεν ήταν η σωστή και «διόρθωσε» την δήθεν λανθασμένη πορεία, με αποτέλεσμα να συντριβεί.

Όπως εξηγούν εξαιτίας του vertigo μπορεί ο πιλότος της Πολεμικής μας Αεροπορίας να απώλεσε το λεγόμενο σημείο αναφοράς στο χώρο. Αυτό μπορεί να τον οδήγησε στην αντικατάσταση της πραγματικότητας με μια παραίσθηση για το που βρίσκεται αλλά κυρίως για το που πηγαίνει. Όπως έλεγαν χαρακτηριστικά, το φαινόμενο συνήθως δημιουργείται είτε ύστερα από απότομες στροφές με μεγάλη ταχύτητα και ευδοκιμεί σε πτήσεις με χαμηλή ορατότητα, νυχτερινές ή μέσα σε νέφωση.

Φως στα αίτια αναμένεται να ρίξει το Πόρισμα της Επιτροπής Διερεύνησης του δυστυχήματος.

Comments

Δημοφιλέστερα

To Top