fbpx
Επιστήμες

Πόσες και ποιες ασκήσεις θα συνταγογραφούν οι γιατροί

Όσοι μένουν δραστήριοι ζουν περισσότερο και έχουν καλύτερη ποιότητα ζωής σε σχέση με άτομα που δεν σηκώνονται από τον καναπέ. Επιστημονικές έρευνες, αποδεικνύουν ότι η  γυμναστική αλλά και η άσκηση στη φύση, βοηθάει στη θεραπεία αλλά και την πρόληψη χρόνιων νοσημάτων.

Οι γιατροί σε παγκόσμιο επίπεδο, σκέπτονται σοβαρά να εντάξουν στη συνταγοράφηση των φαρμάκων ενδεδειγμένες για την κάθε πάθηση ασκήσεις που συστήνουν στους ασθενείς.

Πρόκειται για μία τάση που ξεκίνησε από το  European Federation of Sports Medicine Associations (EFSMA), το οποίο ήδη, δίνει ένα πρόγραμμα άσκησης ανάλογο των παθήσεων.

Την ίδια ώρα, διεθνείς επιστημονικοί οργανισμοί όπως το Αμερικανικό Κολέγιο Αθλητικής Ιατρικής (American College of Sports Medicine) και ο Αμερικανικός Ιατρικός Σύλλογος (American Medical Association) στο πλαίσιο της προαγωγής της άσκησης σε παγκόσμιο επίπεδο εμπνεύστηκαν  το πρόγραμμα δράσης «Η άσκηση είναι φάρμακο» (Exercise is Medicine, EIM), στοχεύοντας στην ευαισθητοποίηση των ειδικών για την  καταγραφή της φυσικής δραστηριότητας αλλά και στην παροχή οδηγιών μέσω  συνταγογράφησης του είδους της άσκησης και της  έντασης  της.

Δέχονται οτι  θεραπεία να ξεκινά με τα φάρμακα, αλλά η άσκηση ανεβάζει κατά πολύ τα ποσοστά της βελτίωσης ποιότητας ζωής των ασθενών. 

Εκτιμάται πως ένας από τους βασικότερους παράγοντες που ρυθμίζουν την υγεία είναι η στάση του ατόμου απέναντι στη ζωή. Αν κάποιος δεν καπνίζει, δεν πίνει αλκοόλ, κοιμάται τουλάχιστον 7 ώρες και γυμνάζεται, μπορεί να υποσκελίσει άλλες συνιστώσες υγείας,όπως είναι όπως η γενετική προσδιάθεση, το περιβάλλον, οι υπηρεσίας υγείας.

Μεγάλες κλινικές μελέτες, εφιστούν την προσοχή και θεωρούν πως  η έλλειψη φυσικής δραστηριότητας είναι εξίσου μεγάλος παράγοντας κινδύνου με το κάπνισμα και την παχυσαρκία.

Σύμφωνα με τις αμερικανικές οδηγίες (US physical activity guidelines) ο ιδανικός στόχος ώστε να υπάρχει επαρκής αερόβια δραστηριότητα είναι τουλάχιστον 30 λεπτά μέτριας-έντονης άσκησης (moderate to vigorous physical activity, MVPA) ημερησίως για 5 φορές την εβδομάδα. ( ή  8000-10000 βήματα ημερησίως)

Γύρω στα 60  προτείνεται  η γυμναστική να φτάνει τα  150 λεπτά άσκησης την  εβδομάδα, αλλά, όσοι πάσχουν από παθήσεις της καρδιάς θα πρέπει να απευθύνονται οπωσδήποτε στον καρδιολόγο τους πριν ξεκινήσουν άσκηση, διότι υπάρχουν ειδικές περιπτώσεις στις οποίες η γυμναστική, είτε απαγορεύεται (ασθενείς με στένωση αορτικής βαλβίδας ή με επικίνδυνες αρρυθμίες) είτε πρέπει να συνταγογραφηθεί εξατομικευμένα το είδος και η έντασή της.

Η αερόβια άσκηση, το τρέξιμο, το γρήγορο περπάτημα, το ποδήλατο ή ασκήσεις σε χαλάκι γυμναστικής,ο,τι ταιριάζει στην περίπτωση, είναι ο βασικός κανόνας, αρκεί η προτεινόμενη διάρκεια να  είναι τουλάχιστον 30 λεπτά ημερησίως.

Comments

Δημοφιλέστερα

To Top