Οικονομία

Βενιάμης: Η Ελλάδα χρειάζεται τη ναυτιλία για να προχωρήσει

venia.medium.jpg

Στο θέμα της ανταγωνιστικότητας της ελληνικής ναυτιλίας και στην έρευνα φορολόγησης του ελληνικού ναυτιλιακού πλαισίου που βρίσκεται σε εξέλιξη από την ΕΕ, στις εργασιακές σχέσεις των ναυτικών με την προσέλκυση περισσότερων νέων προς τη Θάλασσα, αλλά και στην Ένωση Εφοπλιστών Ναυτιλίας Μικρών Αποστάσεων, αναφέρθηκε το μεσημέρι, στην καθιερωμένη συνέντευξη Τύπου που έδωσε κατά τη διάρκεια της ναυτιλιακής έκθεσης των «Ποσειδώνια 2016», πρόεδρος της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών (ΕΕΕ) Θεόδωρος Βενιάμης.

Η συνέντευξη δόθηκε από κοινού μαζί με την Ευρωπαία επίτροπο, αρμόδια για θέματα Μεταφορών, Βιολέτα Μπουλτς.

«Έχουμε τη στήριξη της ελληνικής κυβέρνησης και το μόνο που ζητάμε είναι να σταματήσει αυτή η ανταγωνιστικότητα απέναντι στην ελληνική ναυτιλία», σημείωσε ο πρόεδρος της ΕΕΕ, εκφράζοντας, παράλληλα, τον έντονο προβληματισμό της ελληνικής ναυτιλιακής κοινότητας για τη διαδικασία έρευνας του ελληνικού ναυτιλιακού πλαισίου από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή.

Ο κ. Βενιάμης εξέφρασε την αισιοδοξία του, ότι η τεκμηριωμένη, νομικά, απάντηση της ελληνικής Πολιτείας θα βοηθήσει να εντοπιστούν τα σφάλματα και να υπάρξουν διορθώσεις, προκειμένου η Ελλάδα να προχωρήσει, καθώς χρειάζεται τη ναυτιλία της. Επίσης, δήλωσε ότι η ναυτιλία θα πρέπει να παραμείνει στην Ευρώπη, καθώς ο ευρωπαϊκός κλάδος δεν χρειάζεται να είναι μεταξύ του ανταγωνιστικός, αλλά έναντι της Ασίας.

Για την ανταγωνιστικότητα της ελληνικής ναυτιλίας στην οποία, όπως τόνισε, πολλοί αναφέρονται μεταξύ των ευρωπαϊκών χωρών, υπογράμμισε: «Εμείς δεν την αισθανόμαστε, καθώς δεν έχουμε δει μέχρι σήμερα κανένα Eυρωπαίο εφοπλιστή να έρθει στην Ελλάδα, στον παράδεισο του καλύτερου θεσμικού πλαισίου». «Οι εφοπλιστές της Ευρώπης, αν ήταν τόσο καλό το ελληνικό θεσμικό πλαίσιο, γιατί δεν έρχονται εδώ και πάνε σε άλλες χώρες;», διερωτήθη.

Ο πρόεδρος της ΕΕΕ επεσήμανε ότι η ελληνική ναυτιλία είναι υπερκομματική και αποτελεί εθνικό κεφάλαιο με σημαντικά οφέλη για τον τόπο, ενώ έχει αποδείξει τους στενούς δεσμούς με τη χώρα, που δεν θα πρέπει να κλονιστούν από άστοχες πολιτικές των κοινοτικών οργάνων.

Αναφερόμενος στον φόρο με βάση τη χωρητικότητα του πλοίου, υποστήριξε ότι η Ελλάδα είναι η πρωτοπόρος που το καθιέρωσε, όχι τώρα, αλλά πολύ πριν μπει στην ΕΕ και πολλές ευρωπαϊκές χώρες το υιοθέτησαν και το εξέλιξαν.

Όσον αφορά τη φορολόγηση των Ελλήνων ναυτικών, ο κ. Βενιάμης σημείωσε ότι το θέμα έχει να κάνει με τους μνημονιακούς νόμους, ενώ για τις Ακαδημίες Εμπορικού Ναυτικού είπε ότι στόχος είναι η προσέλκυση περισσότερων Ελλήνων στο ναυτικό επάγγελμα, καθώς υπάρχει ζήτηση, αλλά δεν μπορούν να καλυφθούν τα κενά. Όπως πρόσθεσε, η προσπάθεια που γίνεται μαζί με την κυβέρνηση είναι να μπουν περισσότεροι σπουδαστές κάθε χρόνο στις Ακαδημίες.

Σχετικά με τον διάλογο με την Πανελλήνια Ναυτική Ομοσπονδία ΠΝΟ για τα εργασιακά, επεσήμανε ότι θα πρέπει να βρεθεί ένας τρόπος να ξαναφέρουμε τη ναυτοσύνη στην Ελλάδα και τους νέους στα βαπόρια και να δημιουργήσουμε μία μεγάλη δεξαμενή ναυτικών. Σε αυτό το σημείο υπογράμμισε ότι ο ναυτιλιακός κλάδος θα πρέπει να χρησιμοποιήσει, αλλά σε αυτό θα πρέπει να συμφωνήσει και η ΠΝΟ, Έλληνες ναυτικούς με ανταγωνιστικά μισθολόγια, με βάση τις διεθνείς συμβάσεις, δίνοντας πρώτοι το παράδειγμα στην Ευρώπη ότι μπορούμε να φέρουμε ξανά τη ναυτοσύνη πίσω.

Για το θέμα των πληρωμάτων πλοίων, η κ. Μπουλτς τόνισε ότι η νομοθεσία μας είναι εκείνη που θα βοηθήσει να αντιμετωπιστούν τα εν λόγω ζητήματα και πως χρειάζεται συνεργασία βάσει των συμφωνηθέντων, ενώ θα πρέπει να εξασφαλιστούν περισσότερες γυναίκες στο επιχειρείν του κλάδου, καθώς το 51% παγκοσμίως είναι γυναίκες.

Ο πρόεδρος της ΕΕΕ υποστήριξε ότι στις ναυτικές Ακαδημίες στην Ελλάδα, το 40% είναι σπουδάστριες και έχουμε πολλές κυρίες που είναι αξιωματικοί και ανήκουν στα ανώτερα πληρώματα των πλοίων. Επίσης, είπε ότι ένας σημαντικός αριθμός προσλαμβάνεται σε γραφεία ναυτιλιακών εταιρειών.

Όσον αφορά το θέμα της ναυλαγοράς, ο κ. Βενιάμης σημείωσε ότι ο ναυτιλιακός κλάδος διανύει μία διαρκή κρίση, αποτέλεσμα της υπερπροσφοράς λόγω της ύφεσης του παγκοσμίου εμπορίου και της ευκολίας χρηματοδότησης. Ωστόσο, πρόσθεσε ότι μπορεί η χρονιά που πέρασε να ήταν ασταθής, όμως η ναυτιλία των Ελλήνων έδειξε την αντοχή της και εξέφρασε την πεποίθηση ότι θα βγει και πάλι νικήτρια μέσα σε αυτά τα προβλήματα.

Σε ό,τι αφορά την Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών υπογράμμισε ότι συνεχίζει να προσπαθεί με πάθος να διασφαλίσει τα θεμιτά συμφέροντα στον κλάδο, και αναφέρθηκε στα 100 χρόνια που συμπληρώνονται φέτος από την ίδρυσή της.

Επιπλέον, ο κ. Βενιάμης επεσήμανε ότι η ΕΕΕ είναι αυτή που διαμορφώνει τη ναυτιλιακή πολιτική, όχι μόνο στην Ελλάδα, αλλά και στη διεθνή πολιτική και πως κανείς δεν μπορεί, σε καμία περίπτωση, να αντικαταστήσει τον θεσμικό ρόλο της Ενώσεως Ελλήνων Εφοπλιστών ως επίσημου συνομιλητή του κράτους αλλά και στους διεθνούς οργανισμούς.

Εξάλλου, όπως υποστήριξε, η Ένωση δεν έχει καμία ανάμειξη και ούτε θέλει να αποκτήσει σχέσεις με τις πρωτοβουλίες της άλλης Ένωσης Εφοπλιστών Ναυτιλίας Μικρών Αποστάσεων και συμπλήρωσε ότι δεν θα ανεχθεί καμία ανάμιξη στο έργο της, το οποίο της έχει ανατεθεί από τη συντριπτική πλειοψηφία της ναυτιλίας.

Comments

Δημοφιλέστερα

To Top