Ελλάδα

«(Επι)μένοντας Αιγαίο»

550_334_3226.jpg

Στο νησί της Κω συνεχίστηκε τον προηγούμενο μήνα, το πρόγραμμα «(Επι)μένοντας Αιγαίο» της Κρατικής Ορχήστρας Αθηνών (ΚΟΑ), που εξελίσσεται από τον Οκτώβριο στα νησιά του Αιγαίου.

Τον Μάιο, οι εκπαιδευτικές δράσεις και συναυλίες της ΚΟΑ ξεκίνησαν από τη Ρόδο και τη Χάλκη με το Metallon-Κουιντέτο Χάλκινων Πνευστών και Κρουστών, πέρασαν στη Νίσυρο και την Κω με το Κουιντέτο Ξύλινων Πνευστών και η σκυτάλη περνά τις επόμενες ημέρες με το Κουαρτέτο εγχόρδων της Ορχήστρας, στην Αμοργό και την Αστυπάλαια.

Αυτό το δυναμικό και κοινωνικό πρόγραμμα της Κρατικής Ορχήστρας Αθηνών, αναφέρει το Αθηναϊκό Πρακτορείο πραγματοποιείται με την υποστήριξη της γερμανικής Πρεσβείας στην Αθήνα.

Στη Νίσυρο, οι δράσεις πραγματοποιήθηκαν στο δημοτικό σχολείο στο Μανδράκι, με τους μικρούς μαθητές να πρωτοστατούν και στη συναυλία της Παρασκευής, σε αίθουσα στην κεντρική πλατεία, ενώ στην Κω στo καινούριο κτίριο της Φιλαρμονικής του δήμου, οι σολιστ του κουιντέτου παρέδωσαν σεμινάριο στους μουσικούς της Φιλαρμονικής. Μία Φιλαρμονική, που δημιουργήθηκε τον Ιούνιο του 1959, όπως μας ενημερώνει ο αρχιμουσικός της, Θανάσης Πουλιού.

Η πρώτη δημόσια εμφάνισή της ήταν το 1961, στην ταινία «Ποιος είδε τη Μαργαρίτα» του Δημήτρη Δαδήρα, με μουσικές του Μίκη Θεοδωράκη και πρωταγωνιστές τη Τζένη Καρέζη, τον Γιάννη Φέρτη, τον Θανάση Βέγγο και τον Δημήτρη Νικολαϊδη.

Ο αρχιμουσικός της Φιλαρμονικής του δήμου της Κω μάς εξιστορεί την πορεία της μπάντας, τα προβλήματα που έχουν αντιμετωπίσει μέσα στο χρόνο, το φεστιβάλ για φιλαρμονικές που γινόταν από το 2007 στην Κω, με συμμετοχές από όλον τον κόσμο και διακόπηκε απότομα το 2011, αλλά και την επανεκκίνησή του από φέτος.

«Αρχίζει στις 3 Ιουλίου, με συμμετοχές από πολλά μέρη της Ελλάδας, την Κύπρο, την Τσεχία, την Ουγγαρία κ.α. και ελπίζουμε να γίνει θεσμός», επισημαίνει ο ίδιος, ενώ αναφερόμενος στη συνεργασία της Φιλαρμονικής με την Κρατική Ορχήστρα Αθηνών, που ξεκίνησε την περασμένη χρονιά, στο πλαίσιο του προγράμματος «Δικαίωμα στη Μουσική», δείχνει ιδιαίτερο ενθουσιασμό, καθώς τα αποτελέσματα της δουλειάς που έγιναν πέρυσι, φάνηκαν, όπως παρατηρεί, μέσα στο χρόνο:

«Εδώ και τρεις εβδομάδες, οι μουσικοί μας ετοιμάζουν τα κομμάτια τους για να τα παρουσιάσουν στην ΚΟΑ, αλλά και για να παίξουν μαζί τους στη συναυλία», εξηγεί ο ίδιος στο ΑΠΕ-ΜΠΕ, τονίζοντας τη σπουδαιότητα, όχι μόνο για τους μουσικούς της Φιλαρμονικής της Κω, αλλά και για τα παιδιά να βρεθούν στη σκηνή με τους μουσικούς της ΚΟΑ.

Πιστεύει «ότι και για τους ανθρώπους του νησιού, που είναι ο τέταρτος τουριστικός προορισμός στην Ελλάδα, είναι σημαντικό να ”βρεθούν” κοντά τους τέτοια ακούσματα από τα οποία, πολλές φορές, ακριβώς και λόγω του τουρισμού, έχουν απομακρυνθεί». Έρχονται εδώ σπουδαία και δημοφιλή συγκροτήματα, αλλά η συναυλία ενός κουιντέτου ήταν πρωτόγνωρη για το κοινό του νησιού, το οποίο την αγκάλιασε με ιδιαίτερη θέρμη» προσθέτει.

Η συναυλία στην Κω πραγματοποιήθηκε στις 21 Μαϊου. Μετά το σεμινάριο με τους μουσικούς της Φιλαρμονικής, ο φλαουτίστας Βαγγέλης Σταθουλόπουλος, η ομποΐστρια Χριστίνα Παντελίδου, ο κλαρινετίστας Σπύρος Μουρίκης, ο κορνίστας Γρηγόρης Ασωνίτης και ο φαγκοτίστας Οδυσσέας Μπάσσιος πήραν θέση μπροστά στα αναλόγια τους, στην πολύ όμορφη, πράγματι, αυλή του καινούργιου κτιρίου της Φιλαρμονικής, αλλά ο ισχυρός άνεμος σκόρπιζε τις παρτιτούρες, οπότε η συναυλία μεταφέρθηκε στο εσωτερικό της φιλόξενης αίθουσας του Λαογραφικού Μουσείου της Κω, που στεγάζεται στον ίδιο χώρο.

Στην εξαιρετική συναυλία που ακολούθησε συμμετείχαν ο τρομπετίστας της ΚΟΑ Παναγιώτης Μπαλαμός και ο μουσικός των κρουστών Παναγιώτης Βλάχος, ο οποίος είναι και υπεύθυνος για τις διασκευές των κομματιών, προσαρμοσμένες στις ανάγκες του κουιντέτου.

Comments

Δημοφιλέστερα

To Top