Αυτοκίνητο

Το νέο Volkswagen Tiguan

NAU_7769.jpg

Έχουν περάσει σχεδόν 8,5 χρόνια, από τότε που ο υπογράφων οδηγούσε την πρώτη γενιά του VW Tiguan με κατεύθυνση την Ορεινή Ναυπακτία, όπου οι δημοσιογράφοι του ειδικού τύπου γνώρισαν για πρώτη φορά το μεσαίο SUV της VW.

Μέχρι τότε, το σημείο αναφοράς της κατηγορίας άκουγε στο όνομα Rav4 και ήταν μεγάλη μας έκπληξη το ότι το Tiguan έβλεπε στα ίσια το δημιουργό μοντέλο των «Αυτοκινήτων Ελευθέρου Χρόνου», όντας μάλιστα σε πλεονεκτική θέση λόγω μικρότερου κυβισμού (1,4 λίτρα). Σε άσφαλτο και χώμα, σε ευθείες, ή στροφές, σε ανηφόρες και κατηφοριές, το Tiguan εντυπωσίαζε με την γεροδεμένη κατασκευή του, τις άνετες αναρτήσεις, την ευελιξία και την οδική του συμπεριφορά.

Τα προσόντα αυτά εκτίμησαν από τότε 2,8 εκατομμύρια αγοραστές, εκ των οποίων 9.985 ήταν στην Ελλάδα.

Όλα αυτά ήρθαν στο προσκήνιο, όταν χθες οδηγούσαμε προς την πανέμορφη Μάνη, το Tiguan 2ης γενιάς, που κατά την γερμανική φίρμα είναι πλήρως ανασχεδιασμένο και χτισμένο πάνω στην πλατφόρμα MQB.

NAU_7847.jpg

Οι αναλογίες του βασικού μοντέλου με κίνηση στους εμπρός τροχούς δημιουργούν μία ισχυρή εικόνα στο δρόμο, με μείωση του ύψους κατά 57 mm, στα 1.646 mm και με αύξηση στο πλάτος κατά 30 mm, στα 1.839 mm. Με μήκος 4.486 mm είναι επίσης κατά 60 mm μακρύτερο από τον προκάτοχό του, ενώ το μεταξόνιο, έχοντας κερδίσει 77 mm, έχει αυξηθεί στα 2,681 mm.

Το νέο Tiguan με ένα εσωτερικό κατά 26 mm μεγαλύτερο σε μήκος από πριν, είναι ένα από τα πιο ευρύχωρα αυτοκίνητα στην κατηγορία του. Στο πίσω κάθισμα, τρεις επιβάτες μπορούν να απολαύσουν 29 mm περισσότερο χώρο για τα γόνατά τους, ενώ παρά το μικρότερο συνολικό ύψος, η εργονομική σχεδίαση του οχήματος προσφέρει περισσότερο «αέρα» για το κεφάλι. Ακόμα και το ύψος του καθίσματος (που θεωρείται σημαντικό), έχει αυξηθεί κατά 8 mm. Το συρόμενο πίσω κάθισμα επιτρέπει τη μετακίνησή του, μπρος-πίσω κατά 180 mm – 20 mm περισσότερο απ’ ότι στο προηγούμενο μοντέλο. Έτσι όταν το κάθισμα μετακινηθεί τέρμα εμπρός, το πορτμπαγκάζ προσφέρει 515 λίτρα για φόρτωση (με την ρεζέρβα), ενώ στην τέρμα πίσω θέση προσφέρει 420 λίτρα, κάτι που αντιστοιχεί σε όφελος 50 λίτρων σε σχέση με το προηγούμενο μοντέλο. Επιπλέον όταν η πλάτη του πίσω καθίσματος πέσει, τα 1.555 λίτρα του χώρου φόρτωσης αρκούν για τη μεταφορά ογκωδών αντικειμένων κάθε είδους. Τέλος, η πίσω πόρτα έχει μεγαλώσει σε σχέση με το προηγούμενο μοντέλο, ενώ το χαμηλότερο κατώφλι φόρτωσης αυξάνει την ευκολία χρήσης και υπογραμμίζει το χρηστικό χαρακτήρα του Tiguan, στις συνθήκες της καθημερινότητας. Στις μεταφορικές του δυνατότητες θα πρέπει να προσθέσουμε και τα 2.500 κιλά ελκτικής ικανότητας.

NAU_8150.jpg

Η αεροδυναμική έχει επίσης βελτιωθεί. Η 2η γενιά διαθέτει συντελεστή Cd που περιορίζεται στο 0,32 και κατ’ αυτόν τον τρόπο είναι κατά 13% καλύτερος από το συντελεστή προκατόχου του, που έφτανε το 0,37. Αυτό επετεύχθη χάρη σε μια σειρά μέτρων, από την αεροδυναμική διαμόρφωση του αμαξώματος, μέχρι τη βελτιστοποίηση του πατώματος. Σε σύγκριση με το προηγούμενο μοντέλο, το βάρος του νέου Tiguan έχει μειωθεί έως και κατά 53 kg. Μόνο στο αμάξωμα, το βάρος που εξοικονομήθηκε φτάνει τα 12 kg, παρά το μακρύτερο μεταξόνιο και το αυξημένο μήκος του οχήματος.

Το αμάξωμα είναι διαθέσιμο με δυο τύπους μάσκας, την «on road» με γωνία προσέγγισης 16 μοιρών και την «off road» με γωνία 25 μοιρών.

Η απόσταση από το έδαφος διαφέρει ανάλογα με την μετάδοση της κίνησης, καθώς στις εκδόσεις 4Χ2 το ελεύθερο ύψος είναι 18 εκ. και στα 4Χ4 φτάνει τα 20 εκ.

NAU_8170.jpg

Ακολουθώντας το πνεύμα της εποχής, που δίνει μεγάλη έμφαση στις τεχνολογίες πλοήγησης και συνδεσιμότητας, το νέο Tiguan διαθέτει αναβαθμισμένα σύστηματα πλοήγησης, σύνδεσης του οδηγού με το όχημα και την VW και σύνδεσης με smart phone Apps. Στον προαιρετικό εξοπλισμό, υπάρχουν head up display, Active info display, Easy open/close για την 5η πόρτα και 3 ζωνικός κλιματισμός, πανοραμική οροφή και πολλά άλλα καλούδια.

H διευρυμένη γκάμα των κινητήρων προσφέρει το μεγαλύτερο δυνατό φάσμα επιλογών ως προς την ισχύ, την οικονομία και την άνεση. Οι τρεις βενζινοκινητήρες με ισχύ από 125 έως 180 ίππους και οι τέσσερις πετρελαιοκινητήρες με ισχύ από 115 έως 240 ίππους είναι όλοι τους πιο ισχυροί και πιο οικονομικοί (έως και 15%) από τους αντίστοιχους κινητήρες του προηγούμενου μοντέλου.

Στο λανσάρισμα, θα είναι διαθέσιμοι:

Ο πετρελαιοκινητήρας 2.0 TDI με 190 ίππους συνδυασμένος με 4Mοtion και κιβώτιο ταχυτήτων διπλού συμπλέκτη (DSG) 7 σχέσεων. Ο πετρελαιοκινητήρας 2.0 TDI με 150 ίππους συνδυασμένος με 4Motion και κιβώτιο ταχυτήτων διπλού συμπλέκτη (DSG) ή με κίνηση στους εμπρός τροχούς και χειροκίνητο ή DSG κιβώτιο ταχυτήτων. Ο βενζινοκινητήρας 1.4 TSI με 125 ίππους με μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων. Ο βενζινοκινητήρας 1.4 TSI με 150 ίππους συνδυασμένος με 4Motion και μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων, ή με κίνηση στους εμπρός τροχούς και χειροκίνητο ή DSG κιβώτιο 7 ταχυτήτων.

Αργότερα η γκάμα θα επεκταθεί με εκδόσεις που διαθέτουν κίνηση σε όλους τους τροχούς και δύο ακόμα κινητήρες (2.0 BiTDI με 240 ίππους και 2.0 TSI με 180 ίππους), ενώ την εμφάνισή του θα κάνει και ο νέος πετρελαιοκινητήρας 1.6 TDI 115 ίππων με μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων 6 σχέσεων.

NAU_8235.jpg

Εκτός δρόμου, το νέο Tiguan εξοπλισμένο με το νέο 4Motion Active Control δίνει τη δυνατότητα για ασφαλή κίνηση, κάτω από τις πιο σκληρές συνθήκες στη λειτουργία «Offroad». To ηλεκτρονικό πεντάλ του γκαζιού ελέγχεται με απόλυτη ακρίβεια. Αν το νέο Tiguan 4Motion είναι εφοδιασμένο με DSG, το κιβώτιο διπλού συμπλέκτη ανεβάζει ταχύτητα αργότερα. Ο οδηγός μπορεί να αποφύγει τις υποχρεωτικές αλλαγές αλλάζοντας ο ίδιος ταχύτητες σειριακά (+/-). Αυτό επιτρέπει επίσης το φρενάρισμα με τη βοήθεια του κινητήρα. Σε αυτήν την περίπτωση, ο «αυτόματος ελεύθερος τροχασμός», (coasting) δηλαδή η αποσύνδεση του κιβωτίου από τον κινητήρα, απενεργοποιείται, προκειμένου να γίνει χρήση της κινητικής ενέργειας.

Το σύστημα ελέγχου της πρόσφυσης (ASR) ρυθμίζει τις στροφές του κινητήρα και ταυτοχρόνως ελέγχει την πρόσφυση και την ευστάθεια. Παράλληλα, το σύστημα διεύθυνσης και ο προσαρμοζόμενος έλεγχος των αμορτισέρ (adaptive damper control) αλλάζουν λειτουργία περνώντας αυτόματα στο κατάλληλο οδηγικό προφίλ. Ο ηλεκτρονικός έλεγχος ευστάθειας (Electronic Stability Control – ESP) ενεργοποιεί τα εκτός δρόμου χαρακτηριστικά του, και τα συστήματα υποβοήθησης του οδηγού για κίνηση σε ανωφέρεια και κατωφέρεια μπαίνουν στο παιχνίδι. Επιπλέον το στάνταρ σύστημα δυναμικού φωτισμού στροφής (dynamic cornering lights) δημιουργεί ένα ευρύτερο και πιο φωτεινό πεδίο εμπρός από το αυτοκίνητο.

NAU_8242.jpg

Η οδηγική εμπειρία βελτιστοποιείται από το προαιρετικό σύστημα ηλεκτρονικά ελεγχόμενων αναρτήσεων  (Dynamic Chassis Control – DCC). To Tiguan έχει εφοδιαστεί με νέες βαλβίδες ελέγχου για να προσφέρει μεγαλύτερη άνεση από την ανάρτηση, καθώς και με ένα ευρύτερο φάσμα οδηγικών προφίλ. Το σύστημα ελέγχου των αναρτήσεων προσφέρει μια σειρά από επιλογές που ταιριάζουν σε διαφορετικά οδηγικά στιλ και επιλέγονται εύκολα, με το πάτημα ενός κουμπιού. Στο μεταξύ, το προσαρμοζόμενο σύστημα διεύθυνσης (Progressive Steering), βασικός εξοπλισμός στην έκδοση Exclusive, εξασφαλίζει δυναμική οδήγηση με ακρίβεια και αυξάνει την άνεση της ανάρτησης στις χαμηλές ταχύτητες και κατά τη διεξαγωγή ελιγμών.

Στη διάρκεια της πρώτης γνωριμίας οδηγήσαμε για πολλά χιλιόμετρα σε κάθε είδους δρόμο, την προσθιοκίνητη έκδοση με τον βενζινοκινητήρα 1,4 TSI των 150 ίππων (0-100 σε 9.2’’ – τελική 200 χλμ/ώρα) και την τετρακίνητη έκδοση 2,0 TDI 150 ίππων (0-100 σε 9.3’’ – τελική 200 χλμ/ώρα). Και οι δυο εκδόσεις διέθεταν κιβώτιο διπλού συμπλέκτη DSG με 6 & 7 ταχύτητες αντίστοιχα.

Οδηγός και συνοδηγός, κάθονται ψηλά και αναπαυτικά στα νέας γενιάς καθίσματα που προσφέρουν επαρκή πλευρική στήριξη.

Από τα πρώτα κιόλας χιλιόμετρα εντυπωσιάζει ο ανεπαίσθητος θόρυβος κύλισης και το ιδιαίτερα ελαφρύ, αλλά και απόλυτα ακριβές τιμόνι.

Ο κινητήρας βενζίνης αποδεικνύεται εντυπωσιακά ροπάτος και άμεσα ανταποκρινόμενος στο πάτημα του γκαζιού. Το κιβώτιο αξιοποιεί πλήρως το παραγόμενο έργο και η μέση κατανάλωση χωρίς τσιγκουνιές, αλλά και χωρίς ακρότητες, στάθηκε στα 10,1 λίτρα/100 χλμ.

Σχεδόν τρία λίτρα λιγότερα (7,2) ήταν η μέση κατανάλωση του 2λιτρου diesel κινητήρα, παρά την 4κίνηση και το επιπλέον βάρος. Η απόκριση στο ερέθισμα του γκαζιού είναι σαφώς πιο νωχελική από αυτή του 1,4, αλλά οι αλλαγές ταχυτήτων μειώνονται σημαντικά χάρη της μεγαλύτερης και από χαμηλότερα ροπής.

Η οδική συμπεριφορά αποδείχθηκε ουδέτερη, χωρίς μεγάλες κλίσεις του αμαξώματος και υπεράνω κριτικής, ακόμα και στη χωμάτινη διαδρομή που διανύσαμε, με μόνη παρατήρηση τα «χτυπήματα» στα ατέλειωτα μπαλώματα των ελληνικών ασφαλτόδρομων, όπου (κατά τη γνώμη μας) η «ζημιά» γίνεται από το χαμηλό προφίλ των ελαστικών 18 ιντσών (πιθανότατα στις εκδόσεις με τροχούς 17 ιντσών και προφίλ ελαστικών 65 η κατάσταση είναι πολύ καλύτερη). Στα συν εδώ να σημειώσουμε ότι, με απαίτηση της ελληνικής αντιπροσωπείας, όλες οι εκδόσεις διαθέτουν ρεζέρβα ασφαλείας που βρίσκεται κάτω από τη βάση του χώρου αποσκευών.

Το νέο Tiguan διατίθεται σε τρία επίπεδα εξοπλισμού (Active, Advance & Exclusive), με το πρώτο να θεωρείται πλήρες και τα άλλα εντυπωσιακά έως υπερβολικά. Οι παραγγελίες έχουν ήδη αρχίσει και οι τιμές για τα βενζινοκίνητα ξεκινούν από τα 27.300 ευρώ (έκδοση 1,4 125 ίππων, 4Χ2), έως 34.650 (έκδοση 1,4 150 ίππων 4Motion Advance DSG), ενώ για τα diesel από 28.300 (έκδοση 1.6 TDI 115 ίππων Advance), έως 35.750 (έκδοση 2.0 TDI 190 ίππων 4 Motion Advance DSG 7).

Περισσότερα, στην εκτενή δοκιμή που θα ακολουθήσει μέσα στο καλοκαίρι.

Νίκος Τσάδαρης

Comments

Δημοφιλέστερα

To Top