Ελλάδα

Νέος πολυχώρος δημιουργικής απασχόλησης για παιδιά με μαθησιακές και ψυχικές δυσκολίες

ImageHandler.ashx?m=AnchoredFit&f=Ly8xMC

Ένας εξειδικευμένος Πολυχώρος που απευθύνεται σε παιδιά, εφήβους και ενήλικες με μαθησιακές, συναισθηματικές και ψυχικές δυσκολίες, προβλήματα που σχετίζονται με το πέρασμα στην εφηβεία ή την ενηλικίωση, καθώς και προβλήματα κοινωνικοποίησης ανοίγει τις πόρτες του. Ο πολυχώρος «Πλοήγηση» με Επιστημονική Υπεύθυνη την παιδοψυχίατρο Αλεξάνδρα Ρούσσου, έχοντας τη συνεργασία πολλών ειδικών μεταξύ των οποίων  γνωστών ανθρώπων της τέχνης και του πολιτισμού, όπως ο ηθοποιός και σεναριογράφος κ. Γιώργος Καπουτζίδηςκαι ο μουσικοσυνθέτης – τραγουδιστής κ. Παντελής Θαλασσινός, εστιάζει στον άνθρωπο, ενδυναμώνοντας και εξελίσσοντας τις δεξιότητές του.
 
Ταυτόχρονα, απευθύνεται σε παιδιά και νέους που επιθυμούν να συμμετέχουν στα προγράμματά της και να εκφράζονται δημιουργικά μέσα από την τέχνη και την κίνηση, ξεδιπλώνοντας τα ταλέντα τους και ενθαρρύνοντας τους συνομήλικούς τους που αντιμετωπίζουν δυσκολίες να εκφραστούν και να κοινωνικοποιηθούν ελεύθερα μέσα από αυτά.
 
Ιδιαίτερη καινοτομία του χώρου αποτελούν οι μικτές ομάδες. Στην «Πλοήγηση» η κοινωνική ένταξη ξεκινά με γκρουπ παιδιών, εφήβων και ενηλίκων με κάποιες δυσκολίες και τους συνομήλικούς τους από την κοινότητα. Αποδεχόμενοι ο ένας τον άλλον, οι νέοι συνυπάρχουν αρμονικά και συγκεντρώνονται απόλυτα στην εκάστοτε δραστηριότητα και το καλλιτεχνικό της αποτέλεσμα. 
 
Όπως τονίζει η Υπεύθυνη Προγραμμάτων της «Πλοήγησης», Ψυχολόγος, Εκπαιδεύτρια και Ειδική Θεραπεύτρια στον Αυτισμό κ. Βασιλεία Κατσαούνου, η φιλοσοφία που διέπει τον πολυχώρο είναι «εστίαση στο “υγιές” για να μετριαστεί το πάσχον», καθώς η καλλιέργεια των χαρισμάτων μειώνει τη μη λειτουργική συμπεριφορά. Μέσα από ευχάριστες δραστηριότητες τέχνης και κίνησης, αλλά και εξόδους και ομάδες κοινωνικοποίησης, ενθαρρύνεται το δημιουργικό, καλλιτεχνικό και λειτουργικόμέροςτου χαρακτήρα των συμμετεχόντων.
 
«Σκοπός του προγράμματος είναι ο κάθε συμμετέχων να εισπράξει προσωπική ικανοποίηση μέσα από αυτή την επικοινωνία, να συνάψει νέες σχέσειςκαι να αναπτύξει πρωτοβουλία και αυτονομία», επισημαίνει η κ. Κατσαούνου. «Οι επιλογές των προγραμμάτων διαμορφώνονται συλλογικά, σε συνεργασία με τους γονείς, αλλά και το ίδιο το άτομο. Η οικογένεια καλείται συχνά σε συνεδρίες σχετικά με τη διαχείριση θεμάτων και δυσκολιών που τυχόν προκύπτουν, ενώ η συνολική υλοποίηση του εκάστοτε προγράμματος είναι έργο ειδικών επιστημόνων με βαθιά γνώση και εμπειρία στη διάχυτη αναπτυξιακή διαταραχή».
 
Από την πλευρά του, ο κ. Καπουτζίδης υπογραμμίζει ότι «είναι πολύ όμορφο να βλέπεις τα παιδιά να συνυπάρχουν αρμονικά, να συνεργάζονται, να συμμετέχουν όλα μαζί στις δραστηριότητες, χωρίς να υπάρχουν διαχωριστικές γραμμές. Η χαρά, ο ενθουσιασμός και η όρεξη για παιχνίδι είναι κοινή για όλους και εγώ χαίρομαι να το βλέπω!».
 
Οι δράσεις του πολυχώρου είναι πολύπλευρες και περιλαμβάνουν καλλιτεχνικά εργαστήρια, ομάδες φυσικής δραστηριότητας, ατομικές και ομαδικές υποστηρικτικές συνεδρίες, τόσο για τα παιδιά και τους εφήβους, όσο και για τους γονείς τους, καθώς και ευρύτερες δραστηριότητες στην κοινότητα. 
 
Στο Θεατρικό Εργαστήρι, οι συμμετέχοντες παίζουν ρόλους, φτιάχνουν δικές τους ιστορίες και κάνουν βιωματικές ασκήσεις, με τη βοήθεια και την καθοδήγηση του αγαπητού σε όλους Γιώργου Καπουτζίδη, καθώς και του προσωπικού της «Πλοήγησης». Κάθε εβδομάδα, για περίπου μιάμιση ώρα, τα παιδιά μπαίνουν σε ένανκόσμο που δημιουργούν τα ίδια, μεταμορφώνονται σε ό,τι επιθυμούν, απελευθερώνονται, εκφράζουν τα συναισθήματά τους και μαθαίνουν να τα διαχειρίζονται.
 
Στόχος του Εργαστηρίου Εικαστικών είναι η επαφή των παιδιών-εφήβων-νέων με τη ζωγραφική και τις κατασκευές, με βασικό άξονα την ελεύθερη έκφραση.  Μέσω του παιχνιδιού και της ελεύθερης έκφρασης επιδιώκεται η γνωριμία των παιδιών με έννοιες και παραμέτρους που σχετίζονται με τη ζωγραφική, όπως η παρατήρηση, η επαφή με τα υλικά (παστέλ, νερομπογές, πηλός) και η εξοικείωσή τους με αυτά.
 
Στο Μουσικό Εργαστήρι  οι συμμετέχοντες μπαίνουν ενεργά στη μουσική διαδικασία, παίζοντας κρουστά, κιθάρα, αρμόνιο, μεταλόφωνο, ντραμς κτλ. Επίσης,χρησιμοποιούν τη φωνή τους,συχνά ενισχυμένη με μικρόφωνα, καθώς και το σώμα τους σε μουσικοκινητικές ασκήσεις.
 
Στο Εργαστήρι Φωτογραφίας γίνεται εισαγωγή στις βασικές αρχές της φωτογραφικής τέχνης, αλλά και σε πιο σύνθετες τεχνικές, φωτογραφικές εξόδους.

Συμπληρώστε το email σας για να λαμβάνετε όλη την έκτακτη επικαιρότητα πρώτοι!

Aποστολή

Ακολουθήστε μας στα

Comments

Δημοφιλέστερα

To Top