Διεθνή

Οι Financial Times βρήκαν τον τρόπο για να γράψουν για το διαζύγιο Τζολί-Πιτ -Η ιδιαίτερη ανάλυσή τους

Μπορεί η είδηση του χωρισμού της Αντζελίνα Τζολί από τον Μπραντ Πιτ να μην αφορά τις οικονομικές εφημερίδες, οι Financial Times όμως βρήκαν τον τρόπο να την εντάξουν στην ύλη τους.

Η κίνηση αυτή μάλιστα εντυπωσίασε αρκετούς από τους αναγνώστες της εφημερίδας που τη σχολίασαν στα κοινωνικά δίκτυα. Ωστόσο μην φανταστεί κανείς ότι η είδηση πέρασε όπως στα γνωστά τάμπλοϊντ ή τις άλλες ενημερωτικές ιστοσελίδες. Αντίθετα αναλύθηκε μία άλλη πτυχή που έχει να κάνει με το μέλλον των ταμπλόιντ.

Όπως εξηγούν οι FT, το διαδίκτυο από τη μία διευρύνει τη διανομή των κουτσομπολίστικων ειδήσεων δίνοντας την ευκαιρία σε όλους όσοι έχουν την περιέργεια για τη σχέση της Τζολί με τον Πιτ να εντοπίσουν έναν τεράστιο όγκο θεωριών, και βοηθάει στην πιο γρήγορη μετάδοσή τους -αν σκεφτεί κανείς ότι το TMZ δημοσίευσε την είδηση λίγα λεπτά μετά την κατάθεση της αίτησης διαζυγίου σε δικαστήριο του Λος Άντζελες- παρόλα αυτά έχει οδηγήσει στην καταστροφή των ταμπλόιντ τα οποία το μεγαλύτερο διάστημα του τελευταίου αιώνα ευημερούσαν. Επισημαίνουν επίσης ότι η κατάσταση δεν είναι μόνο δύσκολη για τον έντυπο Τύπο, που έχει δει τις πωλήσεις του να μειώνονται με γρήγορο ρυθμό, αλλά για τον ηλεκτρονικό ακόμα και για το TMZ που έχει σημειώσει τεράστιες πρωτιές και επιτυχίες.

Για να το αποδείξει επικαλείται τη πρόβλεψη της Zenith που θέλει τις δαπάνες για την online διαφήμιση να σημειώνουν πτώση κατά 10,7 δισ. δολάρια, δηλαδή στα 88 δισ. δολάρια μέχρι το 2018. Όσον αφορά στη διαφήμιση στις εφημερίδες και τα περιοδικά αυτή αναμένεται να μειωθεί κατά 5 δισ. δολάρια και να φτάσει τα 54 δισ.

Το ερώτημα που προκύπτει λοιπόν είναι: Πως τελικά θα επιβιώσουν τα κουστομπολίστικα site; Σύμφωνα με τους FT, η απάντηση βρίσκεται στα έσοδα από τις σχετικές υπηρεσίες που παρέχουν. Όσον αφορά για παράδειγμα στο TMZ, η Warner Bros, το στούντιο στο οποίο ανήκει, στα οικονομικά στοιχεία που δημοσίευσε δεν γνωστοποίησε από που προέρχονται τα έσοδα του site, ωστόσο είναι γνωστό ότι τα περισσότερα χρήματα έρχονται από ένα τηλεοπτικό σόου του εκδότη του Harvey Levin. Μία άλλη σημαντική πηγή εσόδων για το TMZ είναι τα τουρ με λεωφορεία στα οποία δίνει την ευκαιρία στους «αστεροχτυπημένους» -όπως τους χαρακτηρίζει η εφημερίδα-τουρίστες να δουν από κοντά τα στέκια και τα σπίτια που ζουν οι πλούσιοι και οι διάσημοι.

Αναμφισβήτητα το TMZ ακολουθεί μία εντελώς διαφορετική προσέγγιση για την προσέλκυση εσόδων, πολλές άλλες μεγάλες online εφημερίδες επίσης ακολούθησαν διαφορετικά μονοπάτια για να γίνουν πιο κερδοφόρες. Χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελεί η βρετανική «The Sun» του Ρούπερτ Μέρντοκ, η οποία μέχρι πρόσφατα παρείχε ολοκληρωμένη πρόσβαση στις ειδήσεις μόνο στους συνδρομητές της. Η αλλαγή από συνδρομητική σε ελεύθερη έγινε τη περασμένη χρονιά, όταν και προσελήφθη ο digital editon της Mail Online στις ΗΠΑ, και τελικά απέδωσε με τη Sun να έχει 3 εκατομμύρια καθημερινούς χρήστες τον Σεπτέμβρη και να μετατρέπεται σε ένα από τα ταχύτερα αναπτυσσόμενα ειδησεογραφικά site του μήνα. Αυτό όμως δεν ήταν αρκετό και έτσι το καλοκαίρι λάνσαρε το Sun Bets που συνδυάζει την κάλυψη αθλητικών γεγονότων με στοιχήματα.

Καταλήγοντας, οι FT συμπεραίνουν ότι παρά τη μεγάλη επιρροή που έχουν οι εφημερίδες και στις δύο πλευρές του Ατλαντικού, η κατάρρευση της διαφήμισης τόσο στον έντυπο Τύπο όσο και στον ηλεκτρονικό, τις έχει αποδυναμώσει οικονομικά και δεν υπάρχει περίπτωση αυτό να αναστραφεί εκτός και αν καταφέρουν να πείσουν τους αναγνώστες τους στο διαδίκτυο να αγοράσουν σχετικές υπηρεσίες και προϊόντα.

Comments

Δημοφιλέστερα

To Top