Πολιτική

Πρωτοσέλιδο της Αυγής η Black Friday και όχι η τραγωδία στη Μόρια

Κατά της «Μαύρης Παρασκευής» βάλλει μετά τον ΣΥΡΙΖΑ και η «Αυγή», κυκλοφορώντας με σήμερα με κεντρικό τίτλο «Black Friday: Η μαύρη όψη της κατανάλωσης».

Η «Μαύρη Παρασκευή» είναι ένας θεσμός που καθιερώθηκε εδώ και πολλά χρόνια αρχικά στις ΗΠΑ και στη συνέχεια σε άλλες δυτικές χώρες, και ο οποίος θέλει τις επιχειρήσεις να προχωρούν σε προσφορές ακόμα και κάτω του κόστους.

Στην Ελλάδα, η «Μαύρη Παρασκευή» ξεκίνησε ήδη από την Πέμπτη στη Θεσσαλονίκη με τους καταναλωτές να κάνουν ουρές για να αποκτήσουν τα προϊόντα που επιθυμούν σε φθηνές τιμές.

Ωστόσο, η «Αυγή» υποστηρίζει πως «μαυρίζοντας ακόμη πιο πολύ τη ζωή των εργαζομένων, μεγάλες αλυσίδες καταστημάτων και παραρτήματα πολυεθνικών κολοσσών εισάγουν στην Ελλάδα της οικονομικής κρίσης έναν θεσμό καταναλωτικού παροξυσμού».
«Σε μια εποχή που η μείωση της αγοραστικής δύναμης των πολιτών έχει μετατρέψει την πλειονότητα των καταναλωτών σε ‘‘κυνηγό προσφορών’’, τα πολυκαταστήματα εφαρμόζουν τον θεσμό της Black Friday σε μια προσπάθεια να ξεπουλήσουν το μεγάλο τους στοκ, το οποίο μόνο αυτές έχουν τη δυνατότητα να διατηρούν, στοχεύοντας παράλληλα στον ακόμα μεγαλύτερο περιορισμό του μεριδίου των ‘‘μικρών’’ ανταγωνιστών τους», προσθέτει.

Παράλληλα, στο ρεπορτάζ της, περιλαμβάνει και αντιδράσεις της Ομοσπονδίας Ιδιωτικών Υπαλλήλων Ελλάδος που σε ανακοίνωσή της αναφέρει:«η Μαύρη Παρασκευή είναι εντελώς αμερικάνικος θεσμός, ο οποίος υποτίθεται ότι κηρύσσει την έναρξη των χριστουγεννιάτικων αγορών και προκαλεί υστερία στους καταναλωτές (κυρίως χαμηλής αγοραστικής δύναμης) με τις «απίθανες προσφορές». Στην ουσία, η Μαύρη Παρασκευή στοιβάζει αξημέρωτα έξω από τα καταστήματα πλήθη καταναλωτών, που στο τέλος ποδοπατούνται μεταξύ τους για να αγοράσουν, ενώ οι εργαζόμενοι βρίσκονται να είναι ακόμα μια φορά τα εξιλαστήρια θύματα της εργασιακής δουλείας. Όλα αυτά στο βωμό του κέρδους και του ανταγωνισμού των μεγάλων εμπόρων, οι οποίοι θέλουν να συγκεντρώσουν όσο το δυνατό μεγαλύτερο τζίρο από μια αγορά που δεν έχει εισοδήματα, από μια αγορά όπου η φτώχεια και η ανεργία κάνουν τη μεγάλη πλειοψηφία των καταναλωτών “κυνηγό προσφορών”».

Η ομοσπονδία δηλώνει ότι καταγγέλλει αυτές τις ξενόφερτες και επιθετικές στρατηγικές πωλήσεων, τύπου Black Friday, «που εισάγουν οι μεγαλοεργοδότες», και οι οποίες, «όχι μόνο καταστρέφουν τον υγιή ανταγωνισμό στον κλάδο, αλλά επιπλέον εκμεταλλεύονται καταναλωτές και εργαζόμενους, που καλούνται να είναι συνεχώς ελαστικά εργαζόμενοι».

Τέλος, η ομοσπονδία δεσμεύεται ότι μαζί με τα σωματεία και τους εργαζόμενους, «θα συνεχίσει να αγωνίζεται για να υπάρξει ισορροπημένη, ορθολογική και δίκαιη ρύθμιση της λειτουργίας των καταστημάτων, αλλά και ρύθμιση των εργασιακών σχέσεων μέσα από την επαναφορά της ΕΓΣΣΕ και των κλαδικών συλλογικών συμβάσεων, που θα είναι υποχρεωτικές για όλους τους εργοδότες».

aogiii

Και ο ΣΥΡΙΖΑ τα βάζει με τη Black Friday: «Αμερικανιά»

Κατά της Black Friday τάσσεται ο ΣΥΡΙΖΑ κάνοντας λόγο για υιοθέτηση από την χώρα μας μιας «αμερικανιάς».

«Τώρα και στην Ελλάδα μια «αμερικανιά», το Black Friday, που εξυπηρετεί μόνο τις πολυεθνικές αλυσίδες παραγωγής και εμπορίου, οι οποίες δημιουργούν μια ακόμη ευκαιρία να ξεπουλήσουν το μεγάλο τους στοκ, που μόνο αυτές έχουν την δυνατότητα να διατηρούν και με προφανή στόχο τη μεγαλύτερη συρρίκνωση των επιχειρηματικών δυνατοτήτων των μικρομεσαίων επιχειρήσεων» αναφέρει το Τμήμα Μικρομεσαίων του ΣΥΡΙΖΑ Μαγνησίας.

«Άλλωστε στην περίοδο της επταετούς ύφεσης και λιτότητας, οι πολυεθνικές αλυσίδες αποδεδειγμένα είναι οι μόνες που παρουσιάζουν άνοδο στον όγκο λιανικών πωλήσεων ενώ οι μικρομεσαίες επιχειρήσεις διαρκώς συρρικνώνονται» σχολιάζει.

Μάλιστα σημειώνει ότι «παρά την προσπάθεια που γίνεται από γνωστά ΜΜΕ και διαδικτυακές σελίδες να παρουσιάσουν τη Μαύρη Παρασκευή ως την υποτιθέμενη “γιορτή του εμπορίου”, εφιστούμε την προσοχή στους καταναλωτές να μη παραπλανηθούν στηρίζοντας μια εικονική έκπτωση πολυεθνικών αλυσίδων και τους υπενθυμίζουμε να ενισχύουν πάντα τις τοπικές τους αγορές και τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις οι οποίες για χρόνια υπήρξαν η ραχοκοκαλιά της ελληνικής οικονομίας».

Ο ΣΥΡΙΖΑ Μαγνησίας, θεωρεί δε ότι «είναι υποχρέωση των μικρών επιχειρήσεων και των επαγγελματιών να αντισταθούν σε πρότυπα και όρους που επιβαρύνουν την αξιοπρέπεια και την φυσική τους ύπαρξη.

Η ελληνική κοινωνία δεν πρέπει να γίνει ο κάδος των σκουπιδιών των ομίλων υπερπαραγωγής, αμφιβόλου ποιότητας και διαδικασιών παραγωγής, «επώνυμων» προϊόντων».

Το Τμήμα Μικρομεσαίων ΣΥΡΙΖΑ Μαγνησίας εκδηλώνει «την αντίθεσή του στις πρακτικές περαιτέρω απαξίωσης της ζωής μας», μιλά για «στρεβλώσεις που προκαλούν τέτοιας μορφής καταναλωτικές συνήθειες» και καλεί «τους μικρομεσαίους επιχειρηματίες και τους καταναλωτές με την στάση τους, (μη συμμετοχή, αποχή κλπ), να μην επιτρέψουν την καθιέρωση τέτοιων μορφών εμπορικότητας».

Comments


Δημοφιλέστερα

To Top