Διεθνή

Καθησυχαστικός ο Τραμπ: Η αύξηση της τιμής του πετρελαίου δεν αποτελεί πρόβλημα

Υποστήριξε  ότι η Ουάσινγκτον και άλλες χώρες θα μπορούσαν να αντισταθμίσουν την αύξηση εφοδιάζοντας την αγορά

Την ώρα που η διεθνής κοινότητα παρακολουθεί έντρομη τις εξελίξεις σχετικά την αύξηση στις τιμές του πετρελαίου μετά τις επιθέσεις στις εγκατάσεις της Aramco, από τους αντάρτες Χούτι της Υεμένης, στη Σαουδική Αραβία, ο Αμερικανός πρόεδρος εμφανίζεται καθυσηχαστικός.

Νωρίτερα, κατηγόρησε το Ιράν ότι κρύβεται πίσω από τις επιθέσεις, αλλά ξεκαθάρισε ότι δεν επιδιώκει σύρραξη.

Η Τεχεράνη, από τη μεριά της, πήρε θέση υπέρ των επιθέσεων στις πετρελαϊκές εγκαταστάσεις με τον πρόεδρο Χασάν Ροχανί να κάνει λόγο για λογική κίνηση άμυνας.

Ο πρόεδρος των ΗΠΑ, πάντως, υποβάθμισε τις επιπτώσεις από την κατακόρυφη αύξηση της τιμής του πετρελαίου μετά τις επιθέσεις στις πετρελαϊκές εγκαταστάσεις της Σαουδικής Αραβίας, υποστηρίζοντας ότι η Ουάσινγκτον και άλλες χώρες θα μπορούσαν να αντισταθμίσουν την αύξηση, εφοδιάζοντας την αγορά.

Οι τιμές «δεν αυξήθηκαν πάρα πολύ και έχουμε τα στρατηγικά αποθέματα, που είναι τεράστια, και μπορούμε να αποδεσμεύσουμε ένα μέρος τους», είπε ο Ντόναλντ Τραμπ μιλώντας σε δημοσιογράφους στον Λευκό Οίκο, κατά τη συνάντηση που είχε με τον πρίγκιπα διάδοχο του Μπαχρέιν, Σαλμάν μπιν Χαμάντ αλ Χαλίφα.

«Και οι άλλες χώρες (…) μπορούν να γίνουν λίγο πιο γενναιόδωρες με το πετρέλαιο, και θα την ρίξουμε» την τιμή, πρόσθεσε.

«Δεν αποτελεί πρόβλημα», διαβεβαίωσε ο Τραμπ.

Σύμφωνα με τους αναλυτές της Goldman Sachs, οι επιθέσεις εναντίον της Aramco, που είναι η «καρδιά» της οικονομίας της Σαουδικής Αραβίας, έριξαν σχεδόν κατά το ήμισυ την παραγωγή πετρελαίου, δηλαδή στα 5,7 εκατομμύρια βαρέλια την ημέρα. Οι εκτιμήσεις αναφέρουν ότι η Σαουδική Αραβία παράγει 9,7 εκατομμύρια βαρέλια, δηλαδή το 5% της παγκόσμιας παραγωγής πετρελαίου.

Το πρόβλημα με τις ευρωπαϊκές αγορές δεν σταματάει στο πετρέλαιο της Σαουδικής Αραβίας, αλλά σε μια μεγάλη σειρά βιομηχανιών, όπως του πλαστικού, που εξαρτώνται άμεσα από τις εξελίξεις στην αραβική χώρα. Επιπλέον, ισχυροί εφοπλιστές σε κράτη-μέλη της ΕΕ με μεγάλη εμπορική ναυτιλία, όπως η Ελλάδα, θα πρέπει να επανεξετάσουν τις θαλάσσιες διαδρομές δεξαμενόπλοιων, σε περίπτωση κλιμάκωσης της έντασης.

Δημοφιλέστερα

To Top