Οικονομία

Γραμμή 4: Στην «ΑΒΑΞ» το μεγάλο συμβόλαιο του μετρό

Κατέθεσε προσφορά 1,15 δισ, και είναι ο νικητής του μεγάλου διαγωνισμού – Το έργο διεκδικούσαν δύο κοινοπραξίες το σχήμα ΑΒΑΞ-Ghella-Alstom Transport και το σχήμα ΑΚΤΩΡ-Ansaldo- Hitachi

Η κοινοπραξία «ΑΒΑΞ-Ghella-Alstom Transport» κατέθεσε την καλύτερη οικονομική προσφορά για την γραμμή 4 του μετρό προϋπολογισμού 1,8 δις. ευρώ προσφέροντας έκπτωση 12% και τίμημα 1,158 δις ευρώ και αυτομάτως μετατρέπεται στον νικητή του μεγάλου διαγωνισμού, αναλαμβάνοντας την κατασκευή ενός έργου πνοής για την Αθήνα.

Σε απόσταση αναπνοής βρέθηκε η οικονομική προσφορά της δεύτερης κοινοπραξίας υπό την Άκτωρ-Ansaldo- Hitachi, η οποία ανήλθε σε 1.180 εκ.ευρώ με έκπτωση 11%.

Αν δεν υπάρξει νέος γύρος ενστάσεων μέσα στο επόμενο δεκαήμερο, η Αττικό Μετρό θα προχωρήσει στην έγκριση του πρακτικού του διαγωνισμού ώστε στην συνέχεια η σύμβαση να εγκριθεί από το Ελεγκτικό Συνέδριο και κατόπιν να κυρωθεί από την βουλή. Εκτιμάται πάντως ότι ο κατασκευαστικός χρόνος θα χρειαστεί μήνες για να ξεκινήσει να μετράει, αφού θα προηγηθούν οι πρόδρομες εργασίες για τις αρχαιολογικές έρευνες και την μετακίνηση των δικτύων κοινής ωφέλειας.

Στην α΄φάση του διαγωνισμού συμμετείχαν τέσσερις κοινοπραξίες. Οι δύο τελικοί διεκδικητές, το σχήμα FCC – Archirodon – Μυτιληναίος και η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ- Vinci- Siemens. Από το πρώτο στάδιο του διαγωνισμού αποκλείστηκε η κοινοπραξία υπό την Μυτιληναίος λόγω ελλείψεων στην τεχνική προσφορά. Toν Μάρτιο του 2019, αποφάσισε να αποσυρθεί από τον διαγωνισμό, η δεύτερη κοινοπραξία υπό την ΤΕΡΝΑ, η οποία δεν κατέθεσε προσφορά, επικαλούμενη τις μεγάλες αβεβαιότητες του διαγωνισμού λόγω των δικαστικών προσφυγών και των εμπλοκών που είχαν δημιουργηθεί με την Επιτροπή Ανταγωνισμού. Έτσι στην τελική κούρσα έμειναν οι δύο κοινοπραξίες.

Δημοφιλέστερα

To Top