Ελλάδα

ΟΑΣΑ: «Μυστικοί επιβάτες» θα καταγράφουν προβλήματα σε μετρό και λεωφορεία

Μέσα στο πρώτο τρίμηνο της χρονιάς πιάνουν δουλειά οι «μυστικοί επιβάτες» – Στόχος να αναβάθμιση της ποιότητας εξυπηρέτησης σε ένα μέσο, μια περιοχή ή μια ομάδα χρηστών

Σε εφαρμογή μπαίνει το σχέδιο των «μυστικών επιβατών» στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς, με στόχο τη διαρκή προσαρμογή του συγκοινωνιακού έργου στις ανάγκες των επιβατών και την ταχύτερη επίλυση προβλημάτων που αφορούν στην ποιότητα εξυπηρέτησης σε ένα μέσο, μία περιοχή ή μια ομάδα χρηστών.

Οι μυστικοί επιβάτες θα ξεκινήσουν το πρώτο τρίμηνο του 2021 και θα καταγράφουν παράπονα και προβλήματα των επιβατών τόσο με τα οδικά μέσα μεταφοράς όσο και με τα μέσα σταθερής τροχιάς στην Αθήνα, σύμφωνα με τον Ελεύθερο Τύπο.

Οι εργαζόμενοι θα ανήκουν σε εξωτερική εταιρεία και δεν θα είναι υπάλληλοι του ΟΑΣΑ. Θα λειτουργούν συστηματικά ως «ομάδα διασφάλισης ποιότητας», η οποία θα κινείται διαρκώς σε όλα τα μέσα, τόσο της ΟΣΥ, όσο και της ΣΤΑΣΥ. Επίσης, θα πραγματοποιούν δοκιμαστικές κλήσεις στον πενταψήφιο αριθμό του ΟΑΣΑ, με στόχο να ελέγχουν την ανταπόκριση της υπηρεσίας στα αιτήματα των πολιτών

Ο ΟΑΣΑ θα ενισχύσει επίσης και την καθημερινή επικοινωνία με το επιβατικό κοινό. Για τον σκοπό αυτό πρόκειται να αξιοποιηθεί και η νέα ιστοσελίδα του ΟΑΣΑ, η οποία βρίσκεται ήδη στον «αέρα».

Μέχρι στιγμής δεν έχει αποφασιστεί ούτε ο αριθμός των «μυστικών επιβατών» αλλά ούτε και ο προϋπολογισμός του έργου. Η ενεργοποίησή τους εντάσσεται στο πλαίσιο της πιστοποίησης του οργανισμού, σύμφωνα με το διεθνές πρότυπο ποιότητας επιβατικών μεταφορών ISO 13816. Σε καμία περίπτωση δε θα ασκούν καθήκοντα ελεγκτή κομίστρου, κάτι το οποίο απαγορεύεται. Επίσης, απαγορεύεται να συνομιλούν με επιβάτες, καθώς ο ρόλος τους είναι να παρατηρούν τα δρομολόγια δειγματοληπτικά.

Πώς θα γίνεται η επιτήρηση και ο έλεγχος

Η επιτήρηση από τον Φορέα Πιστοποίησης θα γίνεται σε ετήσια βάση, ενώ ο έλεγχος θα αφορά σε οκτώ βασικά κριτήρια:

  • Τη διαθεσιμότητα των μέσων, δηλαδή, τη γεωγραφική κάλυψη του δικτύου, το ωράριο λειτουργίας, τη συχνότητα των δρομολογίων, κλπ.
  • Την προσβασιμότητα των μέσων προς όλους και ειδικότερα τα ΑμεΑ, καθώς επίσης τη διαθεσιμότητα εισιτηρίων σύμφωνα με τις ανάγκες των επιβατών.
  • Την παροχή αξιόπιστης πληροφόρησης προς τον επιβάτη (γενικές πληροφορίες, στοιχεία δρομολογίων, τιμές εισιτηρίων, δικαιώματα ελεύθερης – μειωμένου κομίστρου μετακίνησης, κ.λπ.).
  • Την καλύτερη δυνατή τήρηση των δρομολογίων και τη βελτίωση του χρόνου των μετακινήσεων.
  • Την άρτια εξυπηρέτηση του επιβατικού κοινού από το προσωπικό των μέσων (προσωπικό πώλησης εισιτηρίων, προσωπικό τηλεφωνικής εξυπηρέτησης, κλπ.).
  • Τη διασφάλιση συνθηκών άνετης μετακίνησης εντός των μέσων.
  • Την ασφάλεια των επιβατών, συμπεριλαμβανομένης της ασφάλειας από τον Covid-19.
  • Την προστασία του περιβάλλοντος.

Ο ΟΑΣΑ έχει ήδη θέσει στόχος για την αύξηση της συχνότητας των δρομολογίων, του αριθμού των στάσεων λεωφορείων και τρόλεϊ με προεξοχές προσβασιμότητας ΑμεΑ, του αριθμού των σημείων πώλησης εισιτηρίων, η αύξηση του αριθμού των «τηλεματικών» στάσεων, και την παροχή καλύτερης ενημέρωσης προς το επιβατικό κοινό μέσω νέας ιστοσελίδας και συστήματος GIS.

Πρότυπες λεωφορειακές γραμμές

Ο ΟΑΣΑ σχεδιάζει άμεσα να υλοποιήσει τη μέγιστη δυνατή ποιότητα εξυπηρέτησης, όσον αφορά στη συχνότητα των δρομολογίων και τον χρονοαποστάσεων, όσο και όσον αφορά στις επιμέρους παραμέτρους ποιότητας (λειτουργία τηλεματικής, κατάσταση οχημάτων, επάρκεια σημείων πώλησης, άνεση μετακίνησης, καθαριότητα, ασφάλεια, κλπ.), σε επιλεγμένες λεωφορειακές γραμμές του δικτύου που θα αποτελέσουν τις «πρότυπες γραμμές».

Σκοπός είναι η σταδιακή σύγκλιση όλο και περισσότερων λεωφορειακών γραμμών στο επίπεδο ποιότητας των «πρότυπων».

Δημοφιλέστερα

To Top