Ελλάδα

Εβδομάδα Dior στην Αθήνα: Παγκόσμιο υπερθέαμα στην Ακρόπολη και το Καλλιμάρμαρο

Η καρδιά της haute cuture θα χτυπά στην Αθήνα  έως τις 22 Ιουνίου – 400 συνεργάτες του διάσημου γαλλικού οίκου μόδας ετοιμάζουν ήδη πυρετωδώς το σόου που στόχο έχει να προβάλει την Ελλάδα παγκοσμίως – Τι θα περιλαμβάνει το εντυπωσιακό ντεφιλέ με φόντο την Ακρόπολη και το Καλλιμάρμαρο – Οι αργυροχρυσοχόοι από τα Γιάννενα και τα μοτίβα λαϊκής τέχνης από τα Ανώγεια της Κρήτης

Το φωταγωγημένο Καλλιμάρμαρο γεμάτο από εικόνες ανείπωτης ομορφιάς, η Ακρόπολη με δημιουργίες εμπνευσμένες από την ελληνική Ιστορία και παράδοση, ο Ναός του Ποσειδώνα με εντυπωσιακά χορευτικά εναρμονισμένα με το υποβλητικό τοπίο είναι μόνο μερικές από τις πτυχές του φιλόδοξου και άκρως εντυπωσιακού project του οίκου Dior «Cruise 2021», που πραγματοποιείται από σήμερα  έως τις 22 Ιουνίου, στη χώρα μας, συγκεντρώνοντας εδώ τα βλέμματα όλου του κόσμου. Πρόκειται για ένα εντυπωσιακό σχέδιο που εμπλέκει την Ιστορία, τη μόδα με τον πολιτισμό, μέρος αυτών που πραγματοποιεί, τα τελευταία χρόνια, η καλλιτεχνική διευθύντρια του οίκου Μαρία Γκράτσια Κιούρι σε διαφορετικά μέρη της Μεσογείου με σκοπό την ανάδειξη του κάθε τόπου. Ειδικά το φετινό σχέδιο «Dior Celebrates Greece» δικαιώνει με απόλυτο τρόπο τον τίτλο του, αφού η εντυπωσιακή αυτή υπερπαραγωγή αγκαλιάζει κάθε πτυχή των παραδόσεων και της Ιστορίας μας, δένοντας το επαναστατικό κλέος με την αρχαιότητα και την ομορφιά. Επιπλέον, η ίδια η καλλιτεχνική διευθύντρια του οίκου έχει κάθε λόγο να θέλει να αναδειχθεί η χώρα μας περισσότερο από οποιαδήποτε άλλη περιοχή, ακόμα και από την ιδιαίτερη πατρίδα της την Πούλια, όπου έλαβε χώρα το περσινό project, καθώς το 1821 είναι η σημαδιακή ημερομηνία της επετείου της Ελληνικής Επανάστασης, αλλά και της εντυπωσιακής φωτογράφησης που είχε κάνει ο οίκος μόδας με φόντο τον Παρθενώνα με τον φακό του Ζαν-Πιερ Πετρατσίνι πριν από 60 χρόνια.

Ελληνες δημιουργοί

Το σημαντικότερο όλων πάντως δεν είναι ούτε ο σεβασμός και η αγάπη με την οποία έχει σκύψει η διευθύντρια του Dior στην Ιστορία και την παράδοσή μας πραγματοποιώντας πολλά ταξίδια στην Ελλάδα και σχεδιάζοντας εδώ και δύο χρόνια την εκτέλεση του project σε κάθε του απτή λεπτομέρεια, αλλά το γεγονός ότι επέλεξε τα πάντα -από τις πρώτες ύλες μέχρι τους συνεργάτες- που αναφέρονται στο Cruise 2021 να φέρουν σφραγίδα ελληνική. Η ταμπέλα «Made in Greece» θα στολίζει όλες τις δημιουργίες του οίκου που θα σχεδιαστούν ειδικά για το project, ενώ Eλληνίδες τεχνίτριες και υφάντρες από τη Θράκη, την Ηπειρο, την Κρήτη και τα νησιά του Αιγαίου έχουν ήδη εμπλακεί με κάποιον τρόπο στην εκτέλεση των απαιτητικών δημιουργιών, οι οποίες ξεπερνούν το φάσμα της απλής φορεσιάς και αποκτούν τα χαρακτηριστικά της υψηλής δημιουργίας. Για τη φωτογράφηση που θα γίνει σε διαφορετικά σημεία της Αθήνας αλλά και της χώρας μας έχουν ήδη επιλεγεί κορυφαίοι Ελληνες -και κυρίως Ελληνίδες- φωτογράφοι, όπως και για τη συνεργασία και την εκτέλεση των διαφορετικών projects έχουν προτιμηθεί επαγγελματίες από διαφορετικές περιοχές της χώρας.


dior__4_


dior__2_


dior__3_

Σύμφωνα με πληροφορίες, στο πολυσέλιδο σχέδιο που κατατέθηκε προς έγκριση στο ΚΑΣ, το οποίο με τη σειρά του έθεσε πολύ αυστηρούς όρους απαιτώντας η φωτογράφηση να γίνει στα πέριξ των αρχαίων ναών και όχι στο εσωτερικό τους, ενώ έχει μεριμνήσει ώστε να υπάρχει εξονυχιστικός έλεγχος όλων των μηχανημάτων που θα χρησιμοποιηθούν για την εκτέλεσή τους, έχει μεριμνήσει ώστε να ληφθεί υπόψη η ελληνική ιδιαιτερότητα και να γίνουν σεβαστές οι ιδιομορφίες του τοπίου και των μνημείων. Ηδη έχουν καταφτάσει στη χώρα μας οι πολυάριθμοι συνεργάτες του σχεδίου -περί τους 400- οι οποίοι διαμένουν σε πολυτελή καταλύματα του κέντρου, κάτι εξίσου σημαντικό σε μια περίοδο που η χώρα προσπαθεί με κάθε τρόπο να ανακτήσει το χαμένο έδαφος του τουρισμού. Πρόκειται ίσως για μία από τις πιο φιλόδοξες παραγωγές που έχουν πραγματοποιηθεί στη χώρα μας και γι’ αυτό η μέριμνα και η φροντίδα είναι ανάλογες με αυτές που λαμβάνονται στις μεγάλες χολιγουντιανές ταινίες, καθώς στην εκτέλεση και την υλοποίηση εμπλέκονται τόσο το υπουργείο Πολιτισμού, που ενέκρινε τις σχετικές άδειες μέσω του ΚΑΣ, όσο και το υπουργείο Τουρισμού, που συνεργάζεται για την υλοποίηση του project. Στο επίκεντρο των εκδηλώσεων που οργανώνει ο Dior σε διαφορετικά σημεία της Ελλάδας είναι η Αθήνα, απ’ όπου αναμένεται να πραγματοποιηθούν οι κεντρικές εκδηλώσεις, όπως αυτή του Καλλιμάρμαρου, η οποία θα μεταδοθεί ζωντανά σε όλο τον κόσμο, ενώ θα έχει προηγηθεί η φωτογράφηση στην Ακρόπολη, στον Παρθενώνα και το Ερέχθειο.

Oι δημιουργίες

Η Μαρία Γκράτσια Κιούρι φαίνεται πάντως να έχει μελετήσει σε βάθος την Ιστορία μας ώστε να φτιάξει το δικό της εντυπωσιακό αφήγημα που θα ενώνει το επαναστατικό σθένος με την απέριττη ελληνική λεπτότητα, καλύπτοντας ένα τεράστιο φάσμα επιρροών: από την επίδραση του ελληνικού χιτώνα έως τα κοσμήματα, τις φορεσιές με καβάδι, τις φουστανέλες που δένουν με την εντυπωσιακή αρχιτεκτονική και του όγκου που δίνει ο Dior στις φούστες, αλλά και τα περίτεχνα χειροποίητα κοσμήματα από τους τεχνίτες της Ηπείρου. Η διευθύντρια του Dior όχι μόνο μελέτησε με ακρίβεια τα λαογραφικά βιβλία της Αγγελικής Χατζημιχάλη, αλλά και τους ντόπιους χορούς, τη μουσική και την παράδοση κάθε περιοχής της χώρας μας. Εμαθε σε βάθος τις τεχνικές ύφανσης -όπως το είχε κάνει στην πατρίδα της μαθαίνοντας κάθε λεπτομέρεια για το Tessitura Calabrese και το Le Constantine Foundation- τις οποίες χρησιμοποίησε στις δημιουργίες του οίκου τολμώντας να δέσει αρμονικά τη ρουστίκ αισθητική με την υψηλή ραπτική. Η λογική είναι ότι τα δημιουργήματα αυτά δεν θα φορεθούν απλώς, αλλά θα αποτελέσουν και σημεία αναφοράς, σαν αυτά που τα έκανε να ξεχωρίζουν στην εντυπωσιακή έκθεση του οίκου στο «Victoria and Albert» εγγράφοντας το δικό τους κεφάλαιο στην ιστορία του οίκου. Δένοντας, εν προκειμένω, την αισθητική με τα ιστορικά στοιχεία, η Κιούρι μετατρέπει κάθε πτυχή του Cruise σε σημείο αναφοράς για τον οίκο, με πρόθεση να γράψει ιστορία. Το περσινό πανέμορφο παραμύθι που αφηγήθηκε στην καρδιά του τόπου καταγωγής της στο Λέτσε με παραπομπές στα τοπικά παραμύθια, με τα ρούχα να είναι κατασκευασμένα από ντόπιες τεχνίτριες, με τις μπότες, τις τσάντες, να είναι όλα φτιαγμένα στο χέρι από δέρματα του τόπου παραπέμποντας σε γλυπτά, αποκαλύπτουν από μόνα τους τη φιλόδοξη πρόθεσή της: «Μέσω αυτού του νέου διαλόγου που ανοίγουμε με την ιστορία της κάθε περιοχής, επινοούμε ξανά την καλλιτεχνική αριστεία του οίκου», έχει πει σε συνέντευξή της, εξηγώντας τη λογική αυτού του πλάνου. «Γι’ αυτό και το ντεφιλέ που θα γίνει στην Ελλάδα ουσιαστικά ακολουθεί τη σειρά των μαγικών παρουσιάσεων που οργανώθηκαν στο Λέτσε το 2020», συμπλήρωσε χαρακτηριστικά. Η ίδια μάλιστα έκανε αναφορά στην Ελληνική Επανάσταση και την επέτειό της, ενώ δήλωσε ότι την Ελλάδα την έχει στην καρδιά της, αφού την επισκέπτεται από μικρή. Το ταξίδι της ενηλικίωσής της είχε γίνει στα νησιά του Αιγαίου, ενώ από από πολύ μικρή επισκέπτεται τα Μετέωρα, τα νησιά του Αργοσαρωνικού και τις Κυκλάδες. Πέρυσι μάλιστα για τόπο διακοπών της προτίμησε τη Φολέγανδρο, αφού δεν της αρέσουν οι πολύβουοι τόποι και αποφεύγει τις κοσμικότητες όταν δεν πρόκειται για δουλειά.


dior__5_

«Από τη μυθολογία έως την Οδύσσεια και από την αρχιτεκτονική και τη φιλοσοφία έως τις ανεκτίμητες τέχνες, η Αθήνα για μένα αντιπροσωπεύει έναν ονειρεμένο προορισμό για τη διοργάνωση ενός σόου που αποθεώνει, περισσότερο από ποτέ, τη μαγεία και την απήχηση των πολιτισμών», επεσήμανε η Κιουρί ανακοινώνοντας τις ακριβείς ημερομηνίες της διεξαγωγής των εκδηλώσεων. Αρκεί να αναφερθεί ότι για την εκτέλεση του σχεδίου η Ιταλίδα σχεδιάστρια δεν έχει ζητήσει μόνο τη βοήθεια των γυναικών που κατέχουν την τέχνη της ύφανσης, των υποδηματοποιών και πλήθος άλλων τεχνιτών από κάθε μεριά της Ελλάδας, αλλά και φωτογράφων και ειδικών εικαστικών με τους οποίους συζητά τις απαιτήσεις που έχει κάθε χώρος, μετατρέποντας έτσι τις δημιουργίες σε αναπόσπαστο κομμάτι τους. Ειδικές εγκαταστάσεις luminarie αναμένεται να φωτίσουν τα πιο σκοτεινά μέρη σαν πέσει η νύχτα, ενώ το φυσικό φως του αττικού ήλιου είναι αυτό που θα δώσει -όπως συνέβη και με την αξέχαστη εκείνη φωτογράφηση του Dior για το «Paris Match»- τη σκηνοθεσία που χρειάζεται για την ανάδειξη κάθε δημιουργίας. Λέγεται μάλιστα ότι την εκτέλεση των κομματιών του χορού που θα λάβει χώρα κάτω από το αττικό φεγγάρι στον Ναό του Ποσειδώνα στο Σούνιο την έχουν εμπνεύσει οι μυθικοί κύκλοι των αρχαίων αφηγήσεων, όπως οι διονυσιακοί και απολλώνιοι κύκλοι του θανάτου, της ζωής και της αναγέννησής της.

Από το Παναθηναϊκό Στάδιο στις γωνιές του κόσμου

Η καρδιά των εκδηλώσεων, που θα μεταδοθούν απευθείας σε ολόκληρο τον κόσμο παρουσιάζοντας την ειδική συλλογή με πηγή έμπνευσης τη χώρα μας, με τις δημιουργίες που θα αποθεώνουν την ελληνική Ιστορία, την παράδοση και την κληρονομιά μας, θα χτυπάει στο Καλλιμάρμαρο, ένα άκρως συμβολικό σημείο. Εχοντας ως άξονα τις κεντρικές έννοιες του φωτός και του κάλλους, όλος ο κόσμος θα ανακαλέσει τις βασικές αιώνιες αισθητικές αξίες με τις οποίες είναι αναπόσπαστα συνυφασμένη η ιστορία της αρχαίας Ελλάδας και η σύγχρονη αισθητική. Προς τιμήν των Ελληνίδων και των Ελλήνων τεχνιτών που θα δημιουργήσουν τα εντυπωσιακά φορέματα, ο οίκος Dior θα δώσει τη δυνατότητα στους κατοίκους των περιοχών όπου ζουν και εργάζονται οι Ελληνες δημιουργοί, να παρακολουθήσουν σε απευθείας μετάδοση το εντυπωσιακό event στο Καλλιμάρμαρο Στάδιο.

Για τον σκοπό αυτό έχει προγραμματιστεί η ζωντανή αναμετάδοση του γεγονότος σε κατάλληλους ανοιχτούς χώρους στο Σουφλί και στην Καλαμάτα, μέρη που αποτέλεσαν πηγή έμπνευσης αλλά και σύνδεσης του διάσημου οίκου με τη δεξιοτεχνία και τις πρώτες ύλες, όπου βασίστηκε το πολύπλευρο εγχείρημα της ελληνικής κολεξιόν του Dior. Στην Αθήνα οι κάτοικοι της πρωτεύουσας θα μπορέσουν να παρακολουθήσουν την εκδήλωση στον υπαίθριο χώρο του Ιδρύματος Πολιτισμού Σταύρος Νιάρχος, καθώς και στον θερινό κινηματογράφο «Cine Paris» στην Πλάκα με θέα τον Ιερό Βράχο. Οσο για τις δημιουργίες που θα αποκαλυφθούν σε ολόκληρο τον πλανήτη από την καρδιά της Αθήνας, αυτές ο οίκος θα τις φωτογραφίσει με τη συμβολή Ελλήνων φωτογράφων (οκτώ στον αριθμό, στην πλειονότητά τους γυναίκες) σε συγκεκριμένα σημεία του Ιερού Βράχου, αλλά όχι μέσα στα ιερά μνημεία, καθώς το ΚΑΣ έδωσε ακριβείς και αυστηρές οδηγίες.


dior__6_


dior__7_


dior__5_

Σε αντίθεση, δηλαδή, με τον Gucci, ο οποίος είχε καταθέσει ανάλογο αίτημα και δεν είχε γίνει δεκτό, αφού απαιτούσε τη χρήση συγκεκριμένων μηχανημάτων ακόμα και εντός των μνημείων και με ένα πρότζεκτ που δεν τιμούσε την αρχαία κληρονομιά, το προσεκτικά μελετημένο και σχεδιασμένο πρόγραμμα του Dior έλαβε σοβαρά υπόψη τις ειδικές περιστάσεις, τρέφοντας σεβασμό προς τα ιστορικά μνημεία μας. Ετσι, οι λήψεις θα γίνουν σε συγκεκριμένες νέες θέσεις στην ανατολική και δυτική πλευρά του Παρθενώνα, στην ανατολική, δυτική και νότια πλευρά του Ερεχθείου και τα Προπύλαια. Εννοείται ότι οι λήψεις αυτές διόλου τυχαία φέρνουν στον νου τυχαία τις δημιουργίες που είχε απαθανατίσει με αντίστοιχο τρόπο ο φωτογράφος Πετρατσίνι, 60 χρόνια πριν, γράφοντας ιστορία – και ούτε συμπεριλήφθηκαν τυχαία στον φάκελο που υπέβαλε ο οίκος προς το ΚΑΣ. Αντίστοιχα τότε ο κορυφαίος Γάλλος σχεδιαστής και ιδρυτής του οίκου είχε περιηγηθεί σε διαφορετικά σημεία της Ελλάδας και ειδικά στη Μύκονο απ’ όπου είχε εμπνευστεί σχετικά φορέματα, ειδικά σε ό,τι αφορά την απλότητα και τα χρώματά τους. Στα 46 του χρόνια και στην ακμή του τότε ο Κριστιάν Ντιόρ είχε και πάλι επικαλεστεί την επίδραση του φωτός και του κάλλους στα κορυφαίας αισθητικής φορέματα που είχε παρουσιάσει στον Ιερό Βράχο, άμεσα συνυφασμένα με τις κορυφαίες στιγμές του οίκου. Ο ίδιος άλλωστε είχε δημιουργήσει ένα αντίστοιχης έμπνευσης φόρεμα για την πριγκίπισσα Μαργαρίτα. Ο μινιμαλισμός, η λευκότητα, η αποθέωση των υλικών ήταν μερικές από τις συνιστώσες που χαρακτήρισαν τις εμπνευσμένες από την Ελλάδα τότε δημιουργίες του.

Οι φωτογραφήσεις

Αντίστοιχες λήψεις με τις ιστορικές φωτογραφικές αναπαραστάσεις του Dior στον Ιερό Βράχο θα πραγματοποιηθούν όχι μόνο στην Ακρόπολη αλλά και στο Ηρώδειο στις 15 Ιουνίου, ενώ γεγονός θα είναι και η παρουσία των μοντέλων στον χώρο της Αρχαίας Αγοράς, για τη φωτογράφηση των οποίων θα χρησιμοποιηθούν ειδικά drones στις 20 Ιουνίου: οι πληροφορίες μιλούν για λήψεις στον Ναό του Ηφαίστου και τον προαύλιο χώρο των Αγίων Αποστόλων. Πάντως το πιο φιλόδοξο σχέδιο απ’ όλα μετά το Καλλιμάρμαρο είναι η εκδήλωση που θα γίνει στον Ναό του Ποσειδώνα στο Σούνιο στις 22 Ιουνίου με χορευτικά δρώμενα και μουσική. Η όλη εκδήλωση, όπως είχε συμβεί και με τη σχετικά πρόσφατη της διεθνούς μας σχεδιάστριας Μαίρης Κατράντζου, θα κινηματογραφηθεί ως ξεχωριστή καλλιτεχνική εκδήλωση ώστε να καταγραφεί ως οπτικοακουστικό κειμήλιο. Αντίστοιχων προδιαγραφών και σχεδιασμού είναι και τα ειδικά δρώμενα που θα πραγματοποιηθούν με την υπογραφή του οίκου στην αρχαία Νεμέα, στον Ναό του Δία. Ολα αυτά έλαβαν υπόψη τους στην παραμικρή τους λεπτομέρεια οι αρχαιολόγοι, εξετάζοντας ποια σημεία θα μπορούσαν ενδεχομένως να προκαλέσουν φθορές στα μνημεία και εγκρίνοντας μάλιστα και τις σχετικές απαιτούμενες αποστάσεις, προκρίνοντας τη σπουδαιότητα του έργου και τα πλεονεκτήματα που κρύβει αυτό για τη χώρα μας. Είναι προφανές ότι όλοι όσοι πρόβαλαν αντιρρήσεις, ειδικά από πλευράς του ΣΥΡΙΖΑ μέσω του βουλευτού Ζουράρι, δεν είχαν μελετήσει σε βάθος το πολύπτυχο και άκρως τιμητικό για την Ελλάδα project, ή δεν είχαν προφανώς αντιληφθεί την τεράστια σημασία που έχουν αυτά τα πολυδιάστατα δρώμενα που ξεπερνούν τα όρια ενός απλού ντεφιλέ και ανάγονται σε εικαστικά αποτυπώματα. Ισως μάλιστα να είναι και η πρώτη φορά που έχει κατατεθεί στο ΚΑΣ ένα τόσο καλομελετημένο σχέδιο που σκοπό έχει να αναδείξει πολλαπλά και σε καμία περίπτωση να βλάψει ή να μειώσει τα μνημεία και τον πολιτισμό τους. Μην ξεχνάμε ότι η μόδα είναι αναπόσπαστα συνδεδεμένη ιστορικά με κυρίαρχα αισθητικά ρεύματα που άλλαξαν την πορεία της καλλιτεχνικής έκφρασης και είχαν ως πηγή αναφοράς την Αρχαία Ελλάδα – βλέπε το πώς χρησιμοποιήθηκαν στο παρελθόν τα κυκλαδίτικα ειδώλια και η απέριττη έκφρασή τους στην αρχιτεκτονική του Λε Κορμπιζιέ, επηρεάζοντας ακόμα και τον χώρο της μόδας όπου επικράτησε ως εκ τούτου ο μινιμαλισμός. Η Μαρία Γκράτσια Κιούρι, θέλοντας αντίστοιχα να αφήσει ένα καλλιτεχνικό στίγμα που ξεπερνάει κατά πολύ αυτό της σχεδιάστριας, έστρεψε εκ νέου το βλέμμα στην Ελλάδα. Με αυτόν τον τρόπο επιθυμεί να γράψει ιστορία, όπως έκανε ο προκάτοχός της Τζον Γκαλιάνο όταν ενσωμάτωσε μπαρόκ και γοτθικά στοιχεία στις υψηλής έμπνευσης δημιουργίες του, ξεπερνώντας τα χτισμένα πάνω στη σιλουέτα της γυναίκας αρχιτεκτονήματα του Dior. Σε έναν οίκο όπου ο Yves Saint Laurent, ο οποίος διαδέχτηκε τον ιδρυτή του όταν έφυγε από τη ζωή, μετρούσε κάθε σημασία στη λεπτομέρεια της δημιουργίας και δεν ξέφυγε ποτέ από το κάδρο της υψηλής αισθητικής, η Κιούρι, η πρώτη γυναίκα διευθύντρια του οίκου, επιθυμεί να μετατρέψει τη δική της υπογραφή σε αξιομνημόνευτο σημείο αναφοράς.


dior__8_


dior__1_

Τελευταίες πινελιές στις νέες δημιουργίες του οίκου Dior από τη διευθύντριά του Μαρία Γκράτσια Κιούρι, η οποία για την τελευταία συλλογή εμπνεύστηκε από την Ελλάδα

Τα ταξίδια στην Ελλάδα

Ακολουθώντας τη λογική του ίδιου του Κριστιάν Ντιόρ, ο οποίος πραγματοποίησε αντίστοιχα ταξίδια στην Ελλάδα στις αρχές της δεκαετίας του ’50 και εμπνεύστηκε από τα υφαντά που είδε να φοράνε οι γυναίκες της Μυκόνου, η Μαρία Γκράτσια Κιούρι θέλησε να επισκεφθεί η ίδια τους τόπους και να μελετήσει τις τοπικές τεχνικές ώστε να αναδείξει τις σχετικές γραμμές και τα μοτίβα. Εντύπωση της προκάλεσαν οι δημιουργίες και τα ενδυματολογικά σύνολα που είχε τη χαρά να δει από κοντά στο μουσείο-πρότυπο «Βικτωρία Γ. Καρέλια» στην Καλαμάτα, με τα αντιπροσωπευτικά εκείνα δείγματα της τέχνης των τερζήδων, τις ειδικές πόρπες, τα εντυπωσιακά κοσμήματα με εικαστική και χρηστική αξία. Στο πλευρό της στο ταξίδι αυτό είχε τη σύζυγο του πρωθυπουργού Μαρέβα Μητσοτάκη, η οποία φρόντισε να την ξεναγήσει και να την κατατοπίσει σχετικά με την αξία που έχει η πρώτη ύλη στο ελληνικό ένδυμα, κάτι που κατ’ εξακολούθηση έδειχνε να κάνει ο οίκος Zeus+Δione που μέχρι πρότινος εκπροσωπούσε, χρησιμοποιώντας μετάξι από το Σουφλί και κεντήστρες μοναχές από την Κρήτη. Αντίστοιχη λογική ακολούθησε και η διευθύντρια του Dior, πείθοντας τους υπεύθυνους του οίκου να επισκεφθούν από κοντά απομακρυσμένα και απρόσιτα μέρη όπως τα Ανώγεια για να διαπιστώσουν την άμεση επαφή που έχουν οι τεχνίτριες με τις πρώτες ύλες και την τεχνική τους. Ηταν σαν σκηνικό από ταινία ο τρόπος που οι καλοντυμένοι ξένοι με τα μαύρα αυτοκίνητα έφτασαν στην είσοδο των Ανωγείων ζητώντας να μπουν στα σπίτια και στα εργαστήρια όπου οι ηλικιωμένες μαυροντυμένες γυναίκες ύφαιναν ακόμα τον αργαλειό τους. Τα κρεμασμένα στους τοίχους υφαντά κέρδισαν αμέσως την προσοχή τους, όπως και η υψηλή τους τέχνη στα περίτεχνα γεωμετρικά μοτίβα, πολλά από τα οποία πήγαιναν απευθείας πίσω στους μινωικούς χρόνους. Εκεί, κάτω αυτή τη φορά όχι από την Ακρόπολη αλλά από τη σκιά του Ψηλορείτη, πίνοντας τσικουδιές και δοκιμάζοντας σκαλτσούνια, η Ιταλίδα δημιουργός και διευθύντρια του οίκου Dior μπορούσε να αφουγκραστεί τις βασικές αρχές της συλλογής που θα μας παρουσιαστεί σε λίγες ημέρες στο Καλλιμάρμαρο και σε κορυφαία σημεία της χώρας μας, θυμίζοντάς μας γιατί ο πολιτισμός δεν είναι ένα απομονωμένο δεδομένο της Ιστορίας, ούτε ένα νεκρό μνημείο, αλλά μια ζωντανή κατάσταση που μας τρέφει και μας εμπνέει ακόμα.

Δημοφιλέστερα

To Top