Οικονομία

Πώς διαμορφώνονται τώρα τα ενοίκια καταστημάτων σε Αθήνα – Θεσσαλονίκη (γραφήματα)

Στα ύψη οι τιμές στην Ερμού καθώς η μεγαλύτερη εμπορική πιάτσα στην Ελλάδα φαίνεται ότι ποντάρει και στο comeback της πρωτεύουσας στον τουρισμό – Στα επίπεδα του 2018 οι περιφερειακές αγορές

Bηματισμό στο νέο περιβάλλον, όπως διαμορφώνεται σε συνθήκες πανδημίας, αναζητεί η αγορά καταστημάτων σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη.

Η Ερμού, πάντως, διατηρεί την πρωτοκαθεδρία με πολύ ακριβά ενοίκια, αφού οι ανώτατες τιμές, σε εξαιρετικές περιπτώσεις, μπορεί να φτάσουν ακόμη και τα 285 ευρώ ανά τ.μ.

Τα καταστήματα και οι αλυσίδες στη μεγαλύτερη εμπορική πιάτσα στην Ελλάδα φαίνεται ότι ποντάρουν και στο comeback της πρωτεύουσας στον τουρισμό, δεδομένου ότι η Αθήνα εκτιμάται πως θα επανέλθει δριμύτερη με την επιστροφή στην κανονικότητα στα ταξίδια, κερδίζοντας και ως προορισμός citybreak για σύντομες αποδράσεις.

Εκτός της Ερμού, οι περιφερειακές εμπορικές πιάτσες στην Αθήνα κινούνται σε σαφώς χαμηλότερα επίπεδα. Οπως προκύπτει από τα τελευταία στοιχεία της γνωστής εταιρείας συμβούλων ακινήτων Δανός, η οποία συνεργάζεται με την BNP Paribas Real Estate, οι τιμές τώρα βρίσκονται στα επίπεδα του 2018, την περίοδο δηλαδή όπου η αγορά είχε ξεκινήσει να ανακάμπτει μετά την απόλυτη κατάρρευση που είχε βιώσει κατά τη διάρκεια της δεκαετούς οικονομικής κρίσης.

Αντίστοιχα, στο κέντρο της Θεσσαλονίκης τα καταστήματα κινούνται καλύτερα, ωστόσο στις περιφερειακές αγορές οι συνθήκες παραμένουν πολύ δύσκολες με υψηλά ποσοστά άδειων καταστημάτων και ουκ ολίγες διαπραγματεύσεις από τους μισθωτές για μείωση ενοικίων.

Στη δεύτερη χρονιά του κορωνοϊού και με το εγχώριο λιανεμπόριο να έχει υποστεί μεγάλους τριγμούς, η αγορά φαίνεται να τηρεί στάση αναμονής έως το τέλος της πανδημίας για το νέο σημείο ισορροπίας, με βάση και τα νέα δεδομένα όπως αυτά έχουν διαμορφωθεί με την άνοδο του ηλεκτρονικού εμπορίου όχι μόνο στην Ελλάδα αλλά και παγκοσμίως.

Είναι χαρακτηριστικό ότι με βάση διεθνείς έρευνες το 2021 η παγκόσμια βιομηχανία ηλεκτρονικού εμπορίου αναμένεται να αυξηθεί σε ποσοστό άνω του 14%, ενώ το 2020 οι διαδικτυακές λιανικές πωλήσεις ανήλθαν σε 4,28 τρισ. δολάρια από 3,35 τρισ. το 2019.

Για τους πρώτους μήνες του 2021 οι online αγορές στην Ελλάδα αυξήθηκαν με ακόμη μεγαλύτερους ρυθμούς, κατά 30% σε ετήσια βάση, σύμφωνα με τον Σύνδεσμο Επιχειρήσεων Πληροφορικής και Επικοινωνιών (ΣΕΠΕ).

Η ζήτηση
Εν μέσω πανδημίας και παρά τις μεγάλες προκλήσεις τα εμπορικά κέντρα φαίνεται ότι εξακολουθούν να διατηρούν, όπως επισημαίνει η Δανός, την παλιά τους αίγλη και να έχουν ζήτηση από μεγάλες αλυσίδες, ενώ σε πολλές περιπτώσεις υπήρξαν και νέες μισθώσεις.

Χαρακτηριστική είναι η περίπτωση του River West στον Κηφισό, όπου η λειτουργία του νέου τμήματος στον εξωτερικό χώρο μέσα στον Ιούλιο σηματοδότησε και το άνοιγμα νέου καταστήματος «Jysk», της αλυσίδας οικιακού εξοπλισμού που δεν έχει σταματήσει από το 2015 και μετά -και παρά την κρίση- να επεκτείνεται ανά την Ελλάδα.



Δημοφιλέστερα


To Top