Ελλάδα

Η τραγωδία με τη Ferrari: Οι επικίνδυνες ιδιαιτερότητες των supercars

Η θέση του κινητήρα κοντά στο κέντρο βάρους τους καθιστά αυτά τα αυτοκίνητα ιδιαίτερα ευαίσθητα στη μεταφορά φορτίου – Στο άφημα του γκαζιού πάνω στην στροφή και στο πάτημα του φρένου, στην απότομη κίνηση με το τιμόνι για να αποφύγεις ένα εμπόδιο, όλα μπορούν να συμβούν

Ενα supercar είναι το πιο ισχυρό διαβατήριο για να βρεθείς στο επίκεντρο. Δεν γίνεται να περάσεις απαρατήρητος, ακόμα και από αυτούς που δεν σε βλέπουν, καθώς δεν είναι μόνο η εμφάνιση, οι επιδόσεις και η τιμή που δημιουργούν τον μύθο, είναι και ο ήχος από τους πολυκύλινδρους κινητήρες του -μέχρι στιγμής τα ηλεκτρικά είναι ελάχιστα- με τα πολλά κυβικά και την υψηλή τεχνολογία.

Στον ήχο της Ferrari 488 Pista με την οποία έχασε τη ζωή του ο Τζώρτζης Μονογυιός αναφέρθηκε και η αυτόπτης μάρτυς του τραγικού δυστυχήματος. «Ηταν σαν να γινόταν σεισμός», είπε χαρακτηριστικά περιγράφοντας τη στιγμή που την προσπέρασε. Από την άλλη, η ένταση του ήχου δεν είναι ενδεικτική της ταχύτητας με την οποία κινείται ένα supercar, αφού συνήθως είναι εντυπωσιακός ακόμα και στο ρελαντί.


2u2a0743-1528811251

Κάτι που σημαίνει πως η Ferrari 488 Pista των 500.000 ευρώ που μόλις είχε αποκτήσει ο Τζώρτζης Μονογυιός μπορεί και να μην πήγαινε πολύ γρήγορα. Το δυστύχημα δηλαδή μπορεί να συνέβη και με σχετικά λίγα χιλιόμετρα, γεγονός που ακούγεται μάλλον παράδοξο για ένα αυτοκίνητο που μπορεί να κινηθεί ακόμα και με 340 χλμ./ώρα όπως το συγκεκριμένο. Ακούγεται, αλλά δεν είναι, καθώς οι νόμοι της Φυσικής έχουν πλήρη ισχύ και για τα supercars, πόσο μάλλον για αυτά με τον κινητήρα στο κέντρο όπως η 488. Η θέση του κινητήρα κοντά στο κέντρο βάρους τους καθιστά ειδικά αυτά τα αυτοκίνητα ιδιαίτερα ευαίσθητα στη μεταφορά φορτίου. Στο άφημα του γκαζιού πάνω στη στροφή και στο πάτημα του φρένου, στην απότομη κίνηση με το τιμόνι για να αποφύγεις ένα εμπόδιο, όπως έναν πεζό.


pista-1528811109

Σε αυτές τις περιπτώσεις, το πίσω μέρος ξεκολλά ιδιαίτερα γρήγορα και απότομα και ο οδηγός θα πρέπει και να είναι απόλυτα συγκεντρωμένος, αλλά και έμπειρος για να έχει «διαβάσει» την εξέλιξη και να είναι προετοιμασμένος και να έχει και super ικανότητες. Αυτό που συνήθως συμβαίνει είναι ότι οι ικανότητες και τα όρια του οδηγού δεν είναι τόσο super όσο αυτά του supercar που οδηγεί. Κατά κανόνα υπολείπονται, και μάλιστα σημαντικά. Πρόβλημα; Οχι όταν κινείται κάποιος με νορμάλ ρυθμούς, που για αυτά τα αυτοκίνητα είναι σαφώς πιο υψηλοί από τα συνηθισμένα.

Ναι, όταν αρχίσει να πιστεύει πως τα όρια του αυτοκινήτου είναι και δικά του, ή όταν έχει να αντιμετωπίσει καταστάσεις όπως τις απότομες μεταφορές φορτίου που προαναφέραμε. Σε αυτές τις περιπτώσεις το supercar δεν θα προστατεύσει τον οδηγό του όσο ένα καθημερινό. Θα γυρίσει να τον «δαγκώσει». Ακόμα κι αν τα ηλεκτρονικά συστήματα, που είναι βέβαιο ότι διαθέτει, είναι ενεργοποιημένα. Πόσο μάλλον αν ο οδηγός τα έχει θέσει εκτός. Φυσικά, και δεν είναι όλα τα supercars ίδια. Υπάρχουν και μεταξύ τους διαφορές και μάλιστα σημαντικές.


2u2a0534-1528811168

Στη συγκεκριμένη περίπτωση του Τζώρτζη Μονογυιού μια σημαντική παράμετρος είναι ότι η συγκεκριμένη 488 ήταν η Pista. H hard core εκδοχή του μοντέλου, που προορίζεται και για χρήση, όπως λέει και το όνομά της, σε πίστα. Σε track days. Και ως εκ τούτου, έχει άλλο, πιο επιθετικό στήσιμο σε σχέση με την απλή 488. Πιο σκληρές και λιγότερο ενδοτικές αναρτήσεις, ακόμα πιο άμεσο σύστημα διεύθυνσης. Και ναι, συγχωρεί ακόμα λιγότερο τα οδηγικά λάθη και τις εσφαλμένες εκτιμήσεις και απαιτεί απόλυτη συγκέντρωση και ακόμα μεγαλύτερες οδηγικές ικανότητες.


2u2a0452-1528811203_2

Κυρίως όμως απαιτεί, όπως όλα τα supercars και όλες οι ιδιαίτερες ανθρώπινες κατασκευές, σεβασμό. Σεβασμό στις δυνατότητες που αποδεδειγμένα έχει η οδηγική μηχανή και κυρίως σεβασμό σε αυτές που κατά πάσα πιθανότητα δεν έχει όποιος κάθεται πίσω από το τιμόνι της. Το ερώτημα που προκύπτει είναι αν έτσι, με την αυτοσυγκράτηση, χάνεται μέρος της γοητείας του υπεραυτοκινήτου. Η απάντηση είναι όχι, γιατί και πάλι η αίσθηση που θα εξασφαλίζει δεν θα έχει σχέση με αυτήν ενός καθημερινού αυτοκινήτου. Και αυτή η αίσθηση είναι παρούσα σε όλη την κλίμακα και του στροφόμετρου και του ταχύμετρου και όχι μόνο όταν ο δείκτης του πρώτου προσεγγίζει την κόκκινη περιοχή και του δεύτερου έχει περάσει κατά πολύ τα 300 χλμ.

Δημοφιλέστερα

To Top