Τεχνολογία

Εκτοξεύθηκε το Starliner της Boeing: Δείτε βίντεο από την τρίτη προσπάθεια να φτάσει στον ISS

Το Starliner θα πρέπει να προσδεθεί στον ISS περίπου 24 ώρες μετά την εκτόξευση και να παραδώσει περισσότερα από 226 κιλά φορτίου – Ο μοναδικός επιβάτης του είναι μια κούκλα με το όνομα «Rosie the Rocketeer»

Ο αμερικανικός γίγαντας της αεροδιαστημικής Boeing πραγματοποίησε την τρίτη προσπάθεια της να φτάσει στον Διεθνή Διαστημικό Σταθμό την Πέμπτη σε μια κρίσιμη δοκιμαστική πτήση χωρίς πλήρωμα για την κάψουλα Starliner, η οποία έχει πληγεί από πολλές αστοχίες και λανθασμένες εκκινήσεις.

Η απογείωση για την δοκιμαστική πτήση 2 (OFT-2) είχε προγραμματιστεί για τις 6:54 μ.μ. ανατολική ώρα (22:54 GMT) από το Διαστημικό Κέντρο Κένεντι στη Φλόριντα, με το διαστημόπλοιο τοποθετημένο πάνω σε πύραυλο United Launch Alliance Atlas V.

Η επιτυχία της αποστολής είναι το κλειδί για την αποκατάσταση της φήμης της Boeing, αφού στην πρώτη προσπάθεια της το 2019 απέτυχε να προσδεθεί στον ISS λόγω σφαλμάτων λογισμικού.

Μια δεύτερη προσπάθεια είχε προγραμματιστεί τον Αύγουστο του περασμένου έτους, αλλά τελευταία στιγμή ακυρώθηκε γιατί εντοπίστηκε βλάβη και η κάψουλα τελικά στάλθηκε πίσω στο εργοστάσιο για επιδιορθώσεις.

Το Starliner θα πρέπει να προσδεθεί στον ISS περίπου 24 ώρες μετά την εκτόξευση και να παραδώσει περισσότερα από 226 κιλά φορτίου — συμπεριλαμβανομένων τροφίμων και προμηθειών όπως ρούχα και υπνόσακους για το τρέχον πλήρωμα του σταθμού.

Ο μοναδικός επιβάτης του Boeing Starliner OFT-2 είναι μια κούκλα με το όνομα «Rosie the Rocketeer», της οποίας η… δουλειά είναι να συλλέξει δεδομένα πτήσης με τους αισθητήρες της για να δώσει πληροφορίες τι θα γινόταν αν στη θέση της βρισκόντουσαν κανονικοί αστροναύτες.

Η κάψουλα σε σχήμα σταγόνας θα περάσει περίπου πέντε έως δέκα ημέρες στο διάστημα, στη συνέχεια θα αποσυνδεθεί και θα επιστρέψει στη Γη, χρησιμοποιώντας γιγάντια αλεξίπτωτα για να προσγειωθεί στην έρημο των δυτικών Ηνωμένων Πολιτειών.


Boeing Starliner OFT-2 Launch (Official NASA Broadcast)

Δημοφιλέστερα

To Top