Οικονομία

Ο «πολύ κοινωνικός» Νίκος Α. και η σαπουνόπερα, τα θηρία της Αττικής Οδού, η νέα εξαγορά στις ασφάλειες, ο Βακάκης κάνει δίαιτα και ο KEM μπαίνει στη Μαθιός

Αυτόπτης μάρτυς μού διηγήθηκε ότι προ ημερών, μεσούσης της δεύτερης προεκλογικής περιόδου, κατά τη διάρκεια των επικήδειων του αείμνηστου Γιάννη Μαρκόπουλου βρέθηκαν δίπλα δίπλα στην εκκλησία ο Μητσοτάκης με τον Ανδρουλάκη. Ο αυτήκοος μάρτυς λοιπόν σχημάτισε την εντύπωση ότι ο Μητσοτάκης -θέλοντας περισσότερο να σπάσει τον πάγο, παρά να… επιδείξει κάποια περιέργεια- ρώτησε τον πρόεδρο του ΠΑΣΟΚ: «Νίκο, τι κάνεις, όλα καλά τελικά, εσύ ποια έδρα θα κρατήσεις;». Το ύφος και η στάση του σώματος μάλιστα του πρωθυπουργού -κατά την ίδια πηγή, πάντοτε- πρόδιδε και μια διάθεση, έστω και για λίγο, καλής θέλησης. Αμ δε, που… ο Ανδρουλάκης γύρισε λίγο το σώμα του, τον λοξοκοίταξε και του απάντησε: «Θα δούμε…». Εκεί σταμάτησε και η νέα επαφή Κ.Μ. με Ν.Α.

Βουλή χάος

-Και το λέω αυτό γιατί όπως καταλαβαίνετε η κυβέρνηση χρειάζεται μια αντιπολίτευση που να ανταλλάσσει απόψεις, να «ζυμώνεται» που λέγανε και οι παλιοί, να γίνεται μια κάπως δημιουργική κουβέντα στη Βουλή. Αν ο Νίκος το πάει έτσι, για τον ΣΥΡΙΖΑ δεν ξέρουμε τι θα γίνει, αλλά πάλι μην περιμένετε και πολλά, οι τύποι δεν ψήφισαν ούτε τα επιδόματα, αντιλαμβάνεστε ότι πλέον το Κοινοβούλιο θα είναι διακομματικό κι απλώς μια σαπουνόπερα.

Έκλεισε το deal της ΥΔΡΟΓΕΙΟΣ Ασφαλιστική

-Για να μην παρεξηγηθούμε, επίσημες ανακοινώσεις δεν υπάρχουν, αλλά οι πληροφορίες επιμένουν: Πολλές οι συζητήσεις, πολλές και οι διαπραγματεύσεις, το παρασκήνιο πυκνό και οι απαιτήσεις (του πωλητή!) αρκετές για τη διασφάλιση του μέλλοντος των κορυφαίων στελεχών, αλλά μου λένε ότι τέλος καλό όλα καλά. Σε λίγες μέρες η Υδρόγειος Ασφαλιστική και ο νέος της Ιταλός συνεταίρος (μελλοντικός ιδιοκτήτης), θα υποβάλλουν στη Διεύθυνση Εποπτείας της Τράπεζας της Ελλάδος «Αίτημα Απόκτησης Ειδικής Συμμετοχής». Η πώληση της ΥΔΡΟΓΕΙΟΣ, που συμπλήρωσε 50 χρόνια παρουσίας και 1 εκατομμύριο συμβόλαια στην Ελλάδα, θα ολοκληρωθεί σε δύο φάσεις: Στην πρώτη φάση θα μεταβιβαστεί στους Ιταλούς το 75% των μετοχών και στη δεύτερη, σε διάστημα 3 ετών, θα μεταβιβαστεί το υπόλοιπο 25%. Οι αποφάσεις των Διοικητικών Συμβουλίων τόσο της Ελλάδος όσο και της Ιταλίας, είναι ήδη ειλημμένες επομένως η αντίστροφη μέτρηση έχει αρχίσει.

Ο Βακάκης κάνει δίαιτα (και τίποτε άλλο)

-Η αφορμή ήταν ένα report της Χρηματιστηριακής Εταιρείας Pantelakis, η οποία αφού μέτρησε τα λεφτά στο ταμείο, τα μεγέθη και τις προοπτικές του Ομίλου JUMBO, έδωσε τιμή στόχο (33€/μτχ) έως και 50% υψηλότερη από την τιμή της περασμένης Δευτέρας. Μετά ξέσπασε ένα κύμα φημών στην αγορά με ό,τι μπορεί να φανταστεί κανείς: Ότι ο Βακάκης θα αγοράσει τον Κωτσόβολο, ότι συζητά με μεγάλα επενδυτικά funds για να βρει στρατηγικό επενδυτή, ότι θα κάνει δημόσια πρόταση στους μετόχους και ένα σωρό άλλα σενάρια. Όλη αυτή η φημολογία αναμενόμενο ήταν να προκαλέσει ένα ερώτημα στον Απόστολο Βακάκη, ο οποίος απάντησε ότι ο μοναδικός του στόχος -με ελάχιστες όμως πιθανότητες επιτυχίας- είναι να ξεκινήσει… μια σοβαρή δίαιτα για να χάσει τα περιττά κιλά του χειμώνα, για να συμπληρώσει πως «δεν ενδιαφέρεται για τις δουλειές των άλλων, κοιτά μόνο τη δική του» και να προσθέσει πως κάθε φορά που θέλει κάτι να πει στην αγορά, το κάνει στις γενικές συνελεύσεις και στις επίσημες ανακοινώσεις της εταιρείας.

Τα θηρία της Αττικής Οδού

-Όπως όλα δείχνουν -εκτός απροόπτου- τη Δευτέρα 17 Ιουλίου θα κατατεθούν οι δεσμευτικές προσφορές για την παραχώρηση της Αττικής Οδού. Η αγορά προεξοφλεί ένα ισχυρό bid από το αυστραλέζικο Macquarie Group το οποίο, λόγω των κεφαλαίων που διαχειρίζεται, δεν επιζητά διψήφιες αποδόσεις. H Macquarie δεν χρειάζεται ιδιαίτερες συστάσεις καθώς δραστηριοποιείται σε πολλές κατηγορίες επενδύσεων από asset management μέχρι ΑΠΕ και από εμπορεύματα μέχρι άμεσες επενδύσεις σε 34 χώρες και προβάλει το γεγονός ότι 53 χρόνια παρουσιάζει κερδοφορία. Η Macquarie για την Αττική Οδό συνεργάζεται με τον όμιλο Κοπελούζου και γενικά φαίνεται ότι έχει προετοιμαστεί αρκετά καλά για τον διαγωνισμό. Μάλιστα, στην αγορά κυκλοφορεί ότι για αυτόν τον λόγο έχει προσλάβει και ένα πρώην στέλεχος της Αττικής Οδού. Πάντως, οι διαθέσεις των Αυστραλών για την Αττική οδό φαίνονται και από το γεγονός ότι ήταν οι μόνοι που πίεζαν να γίνει ο διαγωνισμός χωρίς καθυστέρηση, ενώ λέγεται ότι ούτε παρατηρήσεις δεν έκαναν. Για όλους αυτούς του λόγους, στην αγορά, η Macquarie με τη βαθιά τσέπη πέρασε ως το απόλυτο φαβορί.

Μονομαχία Abertis με Macquarie

-Όμως ο διαγωνισμός δεν θα είναι ένας ρωμαϊκός θρίαμβος για τους Αυστραλούς, όπου παραμερίζοντας τους άλλους διαγωνιζόμενους θα παρελάσουν δαφνοστεφανωμένοι. Απέναντί τους παρατάσσεται με σοβαρές αξιώσεις ένας αντίπαλος αναλόγου βεληνεκούς, η μάλλον άγνωστη στην Ελλάδα Abertis. Οι Ισπανοί της Abertis κατάφεραν να περάσουν κάτω από τα ραντάρ, αλλά εμφανίζονται εξίσου αποφασισμένοι να χτυπήσουν την Αττική Οδό. Κάνουν συνεχώς επαφές, είναι σε ανοικτή γραμμή με τις ελληνικές τράπεζες, συναντούν τα κατάλληλα πρόσωπα και προετοιμάζονται για μια σκληρή μάχη. Οι Ισπανοί είναι της δουλειάς, με την έννοια ότι διαχειρίζονται οδικούς άξονες 8.000 χιλιομέτρων σε 15 χώρες. Έχουν 2 παραχωρήσεις στην Ινδία, 7 στη Βραζιλία, είναι στην Ευρώπη σε Ιταλία, Γαλλία, Ισπανία, στις ΗΠΑ, στο Μεξικό, ενώ η χάρη τους φθάνει μέχρι τη Χιλή και την Αργεντινή. Τα έσοδά τους πέρυσι ήταν 5,1 δισ. ευρώ και τα EBITDA 3,5 δισ. ευρώ. Μια άλλη σημαντική παράμετρος είναι οι μέτοχοι της Abertis, που είναι η γνωστή στην ελληνική αγορά Hochtief, η ACS (33,6 δισ. τζίρος και καθαρά κέρδη 1,1 δισ. το 22) και η Μundys (5 αεροδρόμια και 44 δρόμοι σε 11 χώρες). Δεν ξέρω πόσο η άνοδος των επιτοκίων θα επηρεάσει το τίμημα που θα πέσει στο τραπέζι, ούτε πού είναι το σημείο που πρέπει να μπει ο πήχης (αυτό το ξέρουν μόνον η ΕΛΛΑΚΤΩΡ και η ΑΒΑΞ) αλλά φαίνεται, πως όπως ήταν και ο τίτλος εκείνης της ταινίας του 2007 με τον D. Day Lewis, “Θα χυθεί αίμα”.

Στο μεταξύ ΕΛΛΑΚΤΩΡ και ΑΒΑΞ πάνε ταμείο

Δημοφιλέστερα

To Top