Οικονομία

Καλάθι του νοικοκυριού: Σπριντ από υπ. Ανάπτυξης και αγορά για την αυριανή πρεμιέρα

Σε σπριντ για να είναι όσο το δυνατόν όλα έτοιμα για την πρεμιέρα του «καλαθιού του νοικοκυριού» αύριο, επιδίδονται υπ. Ανάπτυξης και αλυσίδες σούπερ μάρκετ.

Σύμφωνα με πληροφορίες οι τελευταίες ήδη, έπειτα από έναν γύρο συζητήσεων που είχαν με τη βιομηχανία, έχουν σχεδόν καταλήξει στη σύνθεση του «καλαθιού» που θα παρουσιάσουν με ελάχιστες εκκρεμότητες πάνω στις 51 κατηγορίες προϊόντων που έχει προσδιορίσει το υπουργείο. Αν και η παρουσία των λεγόμενων προϊόντων «ιδιωτικής ετικέτας» θα είναι κάτι παραπάνω από εμφανής στα καλάθια που θα παρουσιάσουν οι περισσότερες αλυσίδες σούπερ μάρκετ, εν τούτοις θα υπάρξουν και προσφορές σε επώνυμα προϊόντα με βάση συμφωνίες που έκλεισαν τις τελευταίες δύο εβδομάδες.

Την ίδια ώρα πυρετώδεις είναι και οι προετοιμασίες του υπ. Ανάπτυξης σε τεχνικό επίπεδο προκειμένου να ξεκινήσει ομαλά η εφαρμογή του μέτρου με πρώτη και κύρια την επέκταση της πλατφόρμας e-καταναλωτή όπου θα δηλώνονται τα προϊόντα του «καλαθιού» από κάθε αλυσίδα σούπερ μάρκετ και θα τηρείται ιστορικό εξέλιξης τιμής.

Χθες, ημέρα κατά την οποία υπεγράφη η σχετική υπουργική απόφαση που εξειδίκευε τα του μέτρου, στο υπ. Ανάπτυξης πραγματοποιήθηκε σύσκεψη υπό τον υπουργό κ. Αδ. Γεωργιάδη και τη συμμετοχή – μεταξύ άλλων – του ΓΓ Εμπορίου και Προστασίας του Καταναλωτή κ. Σωτήρη Αναγνωστόπουλου και του διοικητή της ΔΙΜΕΑ κ Χαράλαμπου Μελισσινού. Στη σύσκεψη καθορίστηκαν και οι τελευταίες λεπτομέρειες αναφορικά με την έναρξη ισχύος του «καλαθιού του νοικοκυριού» καθώς και το πλάνο των ελέγχων που θα ξεκινήσουν σχεδόν ταυτόχρονα στις αλυσίδες σούπερ μάρκετ που θα συμμετέχουν στην πρωτότυπη δράση με την οποία θα επιχειρηθεί να μπει φρένο στις ανατιμήσεις βασικών προϊόντων και την προστασία –κυρίως- των ευάλωτων νοικοκυριών.

Σε κάθε περίπτωση επειδή δεν αποκλείονται προβλήματα πρακτικής – τεχνικής φύσης κατά τις πρώτες ημέρες εφαρμογής του μέτρου συμφωνήθηκε να υπάρξει κάποιου είδους ευελιξία απ’ την πλευρά των ελεγκτικών Αρχών.

Το μέτρο ξεκινά και επισήμως από αύριο, 2 Νοεμβρίου. Σύμφωνα με τη σχετική υπουργική απόφαση που υπεγράφη χθες και δημοσιοποιήθηκε στο Φύλλο της Εφημερίδας της Κυβερνήσεως, ως τις 9 το πρωί της Τετάρτης οι αλυσίδες των σούπερ μάρκετ θα πρέπει να έχουν κοινοποιήσει στην ψηφιακή πλατφόρμα του υπ. Ανάπτυξης e-καταναλωτής τα προϊόντα του “καλαθιού του νοικοκυριού” και παράλληλα να τα διαθέσουν στο καταναλωτικό κοινό. Το ίδιο πράγμα θα επαναλαμβάνεται κάθε εβδομάδα με στόχο να αλλάζει η σύνθεση του “καλαθιού” και να αποφευχθούν φαινόμενα “πανικού” και υπεραποθεματοποίησης.

Η πρώτη λίστα

Οι 51 κατηγορίες προϊόντων μέσα απ’ τις οποίες οι αλυσίδες σούπερ μάρκετ θα κάνουν την επιλογή τους για να διαμορφώσουν τη δική τους πρόταση στο «καλάθι του νοικοκυριού» είναι:

1 Ρύζι

2 Ψωμί για τόστ
3 Ψωμί φραντζόλα (τυποποιημένο/συσκευασμένο)
4 Φρυγανιές

Δημοφιλέστερα

To Top