Οικονομία

Καλάθι του νοικοκυριού: Νέες μειώσεις τιμών σε προϊόντα της λίστας

Ο «ανταγωνισμός του φυλλαδίου» μεταξύ των Σούπερ Μάρκετ πλέον περνά στο «καλάθι του νοικοκυριού» καθώς το τελευταίο εξελίσσεται σε ένα δυναμικό εργαλείο προβολής προσφορών. Είναι χαρακτηριστικό πως σε αρκετές περιπτώσεις οι τιμές προϊόντων της λίστας διορθώνονται σχεδόν άμεσα από αρκετές αλυσίδες ακόμα και λίγες ώρες μετά τη γνωστοποίηση τους.

Ήδη, σύμφωνα με πληροφορίες, σήμερα το πρωί αναμένεται να φανούν αλλαγές σε τιμές, προϊόντων, τις οποίες έχουν υποβάλει στην πλατφόρμα eκαταναλωτής δύο απ’ τις μεγαλύτερες αλυσίδες της χώρας. Κάτι το οποίο συνέβη και τις δύο προηγούμενες εβδομάδες.

Ενδεικτικά, την περασμένη εβδομάδα υπήρξαν αλλαγές στις τιμές συνολικά 50 προϊόντων από τρεις αλυσίδες σούπερ μάρκετ, εξαιρουμένων των αντικαταστάσεων στις οποίες προέβησαν (κυρίως σε προϊόντα γάλακτος που αντιμετωπίζουν πρόβλημα επάρκειας).

Σημειώνεται πως η ισχύουσα ρύθμιση δίνει το δικαίωμα στις αλυσίδες να αλλάξουν τις τιμές στα προϊόντα που έχουν δηλώσει μόνο στην περίπτωση μειώσεων.

Σύμφωνα με παράγοντες της αγοράς η χρονική στιγμή των αλλαγών σήμερα διόλου τυχαία είναι, αφού κάθε Πέμπτη οι περισσότερες αλυσίδες σούπερ μάρκετ παρουσιάζουν στο καταναλωτικό κοινό το εβδομαδιαίο φυλλάδιο των προσφορών στο οποίο περιλαμβάνονται και τα προϊόντα του «καλαθιού του νοικοκυριού». Με δεδομένο ότι ήδη γνωρίζουν τις προθέσεις του ανταγωνισμού μέσα απ’ τις λίστες που κοινοποιούνται μία μέρα πριν, προχωρούν όπου μπορούν σε διορθωτικές κινήσεις ώστε να «κλειδώσουν» στα φυλλάδια τους την καλύτερη δυνατή προσφορά. Ως επί το πλείστον αυτό έχει καταγραφεί σε προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας στα οποία οι αλυσίδες σούπερ μάρκετ διαθέτουν μεγαλύτερο έλεγχο στο κόστος και μεγαλύτερο περιθώριο κέρδους.

Γενικά πάντως όπως φάνηκε και απ’ τα επίσημα στατιστικά στοιχεία που κοινοποίησε χθες το υπ. Ανάπτυξης ο ανταγωνισμός φαίνεται να λειτουργεί με φόντο τα προϊόντα του «καλαθιού» παρά το γεγονός ότι με τη γενικότερη ακρίβεια που υπάρχει το καταναλωτικό κλίμα δεν βελτιώνεται.

Συγκεκριμένα το υπ. Ανάπτυξης ανακοίνωσε πως σε σύγκριση της λίστας κάθε σούπερ μάρκετ για την τρέχουσα εβδομάδα με αυτή την περασμένης, σε σύνολο 816 προϊόντων που είναι απολύτως συγκρίσιμα:

-Η τιμή μειώθηκε στα 186, ποσοστό 22%,

-η τιμή παρέμεινε σταθερή στα 555, ποσοστό 69%, και
-η τιμή αυξήθηκε – ελαφρά στις περισσότερες περιπτώσεις – σε 75, ποσοστό 9%.


super_markets
Συνεχίζουν τα αιτήματα για ανατιμήσεις

Την ίδια ώρα πάντως το πληθωριστικό σπιράλ δεν λέει να ανακοπεί όσο παραμένει στα ύψη το ενεργειακό κόστος, οι πρώτες και βοηθητικές ύλες και τα μεταφορικά. Μάλιστα στελέχη αλυσίδων λένε πως ο ρυθμός γνωστοποίησης ανατιμήσεων εκ μέρους των προμηθευτών τους εξακολουθεί να είναι δυναμικός. Κάτι που παραδέχθηκε την περασμένη Δευτέρα και ο νέος διευθύνων σύμβουλος της ΑΒ Βασιλόπουλος κ. Νίκος Λαβίδας στην πρώτη του δημόσια εμφάνιση. Σύμφωνα με εκτιμήσεις της αγοράς οι περισσότερες ανατιμήσεις θα ενεργοποιηθούν είτε μέσα στην εορταστική περίοδο ή με την αλλαγή του χρόνου σε μία ευρεία γκάμα προϊόντων.

Δημοφιλέστερα

To Top