Πολιτική

Μητσοτάκης από την Αχαΐα: Τρεις μήνες μπροστά από το χρονοδιάγραμμα ο άξονας Πάτρα – Πύργος

Το εργοτάξιο όπου έχουν αρχίσει οι εργασίες για την εθνική οδό Πάτρα – Πύργος και το φράγμα Πείρου – Παραπείρου επισκέφτηκε το μεσημέρι ο Πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης, στο πλαίσιο της επίσκεψής του στην Αχαΐα, ενώ νωρίτερα παρέστη στην υπογραφή σύμβασης για την κατασκευή του σιδηροδρομικού άξονα Ροδοδάφνη – Ρίο, που ουσιαστικά διασφαλίζει την απρόσκοπτη εξυπηρέτηση του Ρίου, στο πλαίσιο των ευρύτερων ενεργειών για την ανάπτυξη νέας, ταχείας σιδηροδρομικής σύνδεσης ανάμεσα στην Αθήνα και στο λιμάνι της Πάτρας.

Πρόκειται για τρία από περισσότερα από 80 έργα που υλοποιούνται, έχουν δρομολογηθεί ή σχεδιάζονται στην Περιφερειακή Ενότητα Αχαΐας, για τα οποία ο συνολικός προϋπολογισμός ξεπερνά τα 3,7 δισεκατομμύρια ευρώ, ποσό υπερδιπλάσιο σε σχέση με τα δύο προηγούμενα κοινοτικά πλαίσια στήριξης.

«Πραγματικά θεωρώ ότι είναι ένα έργο το οποίο θα αλλάξει την όψη όλης της Δυτικής Ελλάδας, θα καταστήσει την Πάτρα πραγματική πύλη εισόδου για όλη τη χώρα και θα επιτρέψει βέβαια και την ασφαλή επικοινωνία της Πάτρας με την Αθήνα, αλλά και τη δυνατότητα ουσιαστικά το δίκτυο αυτό να χρησιμοποιηθεί ως ένας εν δυνάμει προαστιακός σιδηρόδρομος, να καλύψει όλες τις ανάγκες της ευρύτερης περιοχής», δήλωσε ο Πρωθυπουργός κατά την εκδήλωση για την υπογραφή της σύμβασης, στη σήραγγα Παναγοπούλας.

«Αυτό το οποίο τελικά ενδιαφέρει τους κατοίκους της περιοχής είναι να μπορούν να πηγαίνουν από την Πάτρα στην Αθήνα σε κάτι παραπάνω από δύο ώρες με απόλυτη ασφάλεια. Θέλω να τονίσω ότι έχουμε πετύχει στον αστικό ιστό της Πάτρας τη μέγιστη δυνατή υπογειοποίηση, έτσι ώστε να μπορεί το έργο να είναι χρηματοδοτήσιμο από την Ευρωπαϊκή Ένωση, σχεδόν 5,5 χιλιόμετρα. Και βέβαια αυτή η υπογειοποίηση σημαίνει ότι έχουμε και τα περιθώρια να κάνουμε μια πάρα πολύ σημαντική αστική ανάπλαση πάνω από το κομμάτι από το οποίο θα υπογειοποιηθεί», προσέθεσε ο Κυριάκος Μητσοτάκης.

Στη συνέχεια ο Πρωθυπουργός μετέβη στο φράγμα Πείρου – Παραπείρου, που αποτελεί σημαντικό έργο για την ύδρευση της Πάτρας με πόσιμο νερό. Ο Κυριάκος Μητσοτάκης ενημερώθηκε για τη λειτουργία του φίλτρου άμμου, για διαδικασίες καθαρισμού του νερού.

«Είχα την ευκαιρία να επισκεφθώ και ένα φράγμα, το οποίο θυμάμαι για πρώτη φορά να μου το μνημονεύουν τοπικοί παράγοντες όταν είχα έρθει το 2006, για πρώτη φορά τότε στην Πάτρα, νεοεκλεγμένος βουλευτής υπεύθυνος τότε των αυτοδιοικητικών εκλογών. Κι όμως, αυτό το φράγμα το οποίο το γνωρίζουμε ως φράγμα Πείρου – Παραπείρου είναι πια έτοιμο, είναι γεμάτο, επεκτείνουμε τα υδρευτικά δίκτυα έτσι ώστε τελικά όλη η Αχαΐα να μπορεί να υδρεύεται με ασφάλεια με ποιοτικό νερό από ένα φράγμα το οποίο είχε καταντήσει να γίνεται σαν το “γεφύρι της Άρτας”», ανέφερε ο Κυριάκος Μητσοτάκης σε συζήτηση που είχε με κατοίκους της Κάτω Αχαΐας λίγη ώρα μετά την επίσκεψή του στα μεγάλα έργα.

Τρεις μήνες μπροστά από το χρονοδιάγραμμα ο άξονας Πάτρα – Πύργος

Τρίτος σταθμός του Κυριάκου Μητσοτάκη ήταν το εργοτάξιο του οδικού άξονα Πάτρα – Πύργος, στο σημείο όπου κατασκευάζεται ο μεγαλύτερος κόμβος, της Αχαγιάς. Ο Πρωθυπουργός ενημερώθηκε για την εξέλιξη των εργασιών κι ότι αυτή τη στιγμή, με βάση την πρόοδο που έχει γίνει, το πρώτο σκέλος του αυτοκινητόδρομου αναμένεται να παραδοθεί τρεις μήνες νωρίτερα από ό,τι προβλέπεται στο υφιστάμενο χρονοδιάγραμμα.

Ο Κυριάκος Μητσοτάκης ενημερώθηκε επίσης για τον σχεδιασμό που έχει γίνει, ο οποίος προβλέπει την κατασκευή νέου, σύγχρονου αυτοκινητοδρόμου μήκους περίπου 75 χιλιομέτρων προς τον Πύργο, εκ των οποίων τα 62 χλμ. θα γίνουν με βάση νέα χάραξη, αλλά και για παρεμβάσεις που θα γίνουν για την οδική ασφάλεια.

Δημοφιλέστερα

To Top