Οι πληθωριστικές πιέσεις και η αύξηση των επιτοκίων κινδυνεύουν να πλήξουν την χρηματοδότηση των έργων και αποτελούν το μεγαλύτερο κίνδυνο για τα ΣΔΙΤ και τις παραχωρήσεις, στα οποία επικεντρώνεται ένα μεγάλο τμήμα του γιγαντιαίου επενδυτικού προγράμματος που υλοποιεί το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών.
Αυτό επισήμαναν μεταξύ άλλων, χθες οι εκπρόσωποι του τεχνικού κόσμου κατά την τοποθέτησή τους στο συνέδριο «Athens Investment Forum» για την ενέργεια και τις υποδομές.
«Δεν πρέπει να παραβλέπουμε πως οι εταιρείες καλούνται να ανταγωνιστούν για να εξασφαλίσουν έργα που μελετήθηκαν και κοστολογήθηκαν σε ένα εντελώς διαφορετικό περιβάλλον από αυτό στο οποίο καλούνται να δημοπρατηθούν, και πρέπει να βρουν τη χρυσή τομή ανάμεσα στην ενίσχυση του κατασκευαστικού τους αντικειμένου και στο ρίσκο να αναλάβουν έργα που θα τους οδηγήσουν σε ζημίες», ανέφερε ο κ. Γιώργος Περδικάρης, μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ.
Μίλησε για την σημασία των ποιοτικών χαρακτηριστικών του ανεκτέλεστου κάθε εταιρείας ώστε το χαρτοφυλάκιο να μεγαλώνει με κριτήριο τη βιωσιμότητα της εταιρείας και όχι με αυτοσκοπό την αύξηση του ανεκτέλεστου, γεγονός που οδηγεί στην παραγωγή ζημιών.
Ο κ. Περδικάρης έδωσε έμφαση και στο μείγμα των έργων, το οποίο όπως είπε πρέπει να μετριάζει το ρίσκο και να διαφοροποιεί την έκθεσή της κάθε εταιρείας ανάμεσα σε δημόσια, ιδιωτικά και αυτοχρηματοδοτούμενα έργα.
Ο πόλεμος αλλάζει τον κλάδο
«Ο κλάδος υποφέρει από γεγονότα απρόβλεπτα. Ο πόλεμος μπορεί να οδηγήσει σε νέες ακρότητες και ο τεχνικός κόσμος δεν είναι εύκολο να βγει αλώβητος» δήλωσε από την πλευρά του ο διευθύνων σύμβουλος της Ιντρακάτ κ. Αλέξανδρος Εξάρχου και τόνισε ότι το τέλος πολέμου θα δημιουργήσει μια νέα πραγματικότητα.
Επικαλέστηκε μάλιστα τα στοιχεία του ΙΟΒΕ, σύμφωνα με τα οποία τον Ιούνιο του 2021, ο δείκτης επιχειρηματικών προσδοκιών στις κατασκευές ήταν στις 148,6 μονάδες ενώ φέτος είχε υποχωρήσει στις 94,4 μονάδες. Παρά το γεγονός όπως τόνισε ότι έχουν δρομολογηθεί 118 μεγάλα έργα συνολικού προϋπολογισμού 43 δις. νούμερο πρωτόγνωρο για τον κλάδο από τα οποία τα 58 αφορούν στον τομέα της ενέργειας και τα υπόλοιπα σε οδικά, σιδηροδρομικά έργα, λιμάνια και αεροδρόμια, με χρηματοδότηση από το ΕΣΠΑ και το Ταμείο Ανάκαμψης.