Οι Greeks συνεχίζουν απτόητοι τις επενδυτικές τους κινήσεις λίγες μόλις εβδομάδες πριν από την… εκπνοή του 2022. Τα κεφάλαια που έχουν δώσει είναι 5 δισ. δολάρια για second hand (μεταχειρισμένα) πλοία, ενώ έχουν δεσμεύσει πάνω από 3 δισ. δολάρια σε ναυπηγικά συμβόλαια.
Στο μεταξύ, οι παραλαβές νεότευκτων αλλά και second hand πλοίων προχωρούν η μία μετά την άλλη. Ειδικά στις αγορές μεταχειρισμένων πλοίων το 2022 οι Ελληνες εφοπλιστές κάνουν δυναμικό φίνις. Από τις αρχές του χρόνου έχουν δώσει ήδη 5,022 δισ. δολάρια για την αγορά 228 πλοίων, εκ των οποίων 115 είναι φορτηγά, αξίας 2,5 δισ. δολαρίων, 105 δεξαμενόπλοια, αξίας 2,4 δισ., τρία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, αξίας 55 εκατ., τρία υγραεριοφόρα, αξίας 9,1 εκατ. και δύο άλλης κατηγορίας.
Σύμφωνα με το data base της Allied Shipping Research ακολουθούν οι Κινέζοι στη δεύτερη θέση με 3,095 δισ. δολάρια για 183 πλοία, εκ των οποίων 110 είναι φορτηγά, 50 δεξαμενόπλοια, δύο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων αξίας 80 εκατ. και πέντε υγραεριοφόρα αξίας 29,5 εκατ.
Στην τρίτη θέση παραμένει η Τουρκία, σε μεγάλη απόσταση βέβαια από τις δύο πρώτες θέσεις, με 843 εκατ. για 61 πλοία, εκ των οποίων 28 φορτηγά, 24 δεξαμενόπλοια, 4 μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων και 3 υγραεριοφόρα.
Συνολικά μέσα στο 2022 έχουν δοθεί 36,514 δισ. δολάρια για την αγορά 1.656 πλοίων.
ΠΗΓΗ: NEWMONEY