Σχεδόν 75 χρόνια έχουν περάσει από τότε που ο Έκτορας Σουρουλίδης, ένας εξαιρετικός χημικός, έθετε τις βάσεις για την αγορά απορρυπαντικών, όπως την ξέρουμε σήμερα προσπερνώντας το «πράσινο σαπούνι» που ως τότε προοριζόταν σχεδόν για κάθε χρήση καθαρισμού! Η Rolco ΒΙΑΝΙΛ, που συνίδρυσε με τα αδέρφια του, μπορεί να ξεκίνησε ως χρωματουργία, γρήγορα όμως με τις φόρμουλες που ανέπτυξε ο δαιμόνιος χημικός, που τελικά εξελίχθηκε και σε βιομήχανο, είδε ότι τα απορρυπαντικά ήταν αυτά που είχαν τεράστιες προοπτικές σε μία χώρα που άλλαζε.
«Αν το καλοσκεφτείτε ήταν τεράστια καινοτομία όταν το 1956 είχαν λανσάρει το ROL, τη σκόνη για πλύσιμο στο χέρι, που ήταν και το πρώτο τυποποιημένο απορρυπαντικό καθαριστικό στην Ελλάδα», λέει ο εγγονός και συνονόματος του συνιδρυτή Εκτορας Σουρουλίδης.
«Δεν είναι τυχαίο ότι στις ελληνικές ταινίες της εποχής, όπως στον “Mπακαλόγατο”, στα ράφια των μπακάλικων δεν υπήρχε άλλο», προσθέτει.
Αφορμή για τη συνάντησή μας όμως δεν είναι η ιστορία της βιομηχανίας, η οποία στην κυριολεξία μπήκε με τα προϊόντα της σε όλα τα ελληνικά νοικοκυριά, αλλά το παρόν και κυρίως το μέλλον μιας ιστορικής βιομηχανίας στην οποία η τρίτη γενιά της οικογένειας πλέον αναλαμβάνει θέσεις ευθύνης σε μία σταδιακή διαδικασία που αναπόφευκτα θα οδηγήσει και στην αλλαγή φρουράς.
Και αυτό έχει μια σημασία, καθώς η Rolco ΒΙΑΝΙΛ δεν έχει απλώς καταφέρει να περάσει, παρ’ όλες τις δυσκολίες, νικηφόρα από τον τεράστιο ανταγωνισμό με τις μεγάλες πολυεθνικές, που οδήγησε στο λουκέτο παλιές σημαντικές εταιρείες του κλάδου, αλλά σήμερα να θεωρείται πηγή αστείρευτης καινοτομίας και παραγωγής νέων τεχνολογιών στο κομμάτι των καθαριστικών – απολυμαντικών συγκροτώντας ένα σημαντικό οικοσύστημα.
Επίκεντρο αυτού του οικοσυστήματος είναι το εργοστάσιο της εταιρείας, το τρίτο μεγαλύτερο στη νότια Ευρώπη, όπου σήμερα παράγονται τα προϊόντα με τις ετικέτες της Rolco (Rol, Planet, Essex, Bionol, Roli, AVA), σειρά γνωστών προϊόντων πολυεθνικών εταιρειών του κλάδου, τόσο για την ελληνική αγορά όσο και για το εξωτερικό, σειρά προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας για το σύνολο σχεδόν των αλυσίδων σούπερ μάρκετ και τέλος ειδικά προϊόντα για Β2Β λύσεις με έμφαση στο HORECA και τελευταία -με τη στρατηγική συνεργασία της βελγικής Christeyns- στην εστίαση.
Η παραγωγή, ωστόσο, είναι το τελευταίο σκαλί, αφού το υπερδραστήριο τμήμα R&D διαρκώς αναζητά και δοκιμάζει φόρμουλες που επιχειρούν να δώσουν απαντήσεις πρώτα απ’ όλα στα βασικά ερωτήματα της βιομηχανίας, δηλαδή πώς φτιάχνω ένα πιο αποδοτικό προϊόν με τα λιγότερα δυνατά και ασφαλέστερα υλικά που μπορεί να ανταποκρίνεται στις ανάγκες των καιρών και των καταναλωτών και παράλληλα να έχει μία σημαντική υπεραξία στην οποία μπορεί να χτιστεί η εμπορική πολιτική.
«Και όχι μόνο. Σήμερα συμμετέχουμε σε μία ευρύτερη συμμαχία, ένα ευρωπαϊκό πρόγραμμα, το Horizon, εκπροσωπώντας τον κλάδο πανευρωπαϊκά στην αναζήτηση λύσεων για φιλικά στο περιβάλλον υλικά: να βρούμε, δηλαδή, αποτελεσματικές πράσινες τεχνολογίες που θα αντικαταστήσουν τα βαριά χημικά», λέει ο κ. Σουρουλίδης, ο οποίος κατέχει σήμερα τη θέση του εμπορικού διευθυντή της εταιρείας.