Οικονομία

Πώς η αγορά των media rights εκτοξεύει τα έσοδα της «βιομηχανίας» των γηπέδων (pics)

Το ποδόσφαιρο είναι λογικό να έχει τη «μερίδα του λέοντος» και από την πίτα των εσόδων της «βιομηχανίας» των σπορ. Σε αυτά, βεβαίως, συμπεριλαμβάνονται και όσα προκύπτουν από το φετινό πρώτο χειμερινό Μουντιάλ της ιστορίας που βρίσκεται σε εξέλιξη στο Κατάρ.

Υπάρχουν όμως και άλλα δημοφιλή αθλήματα, τα οποία σε παγκόσμια κλίμακα φέρνουν κόσμο στις εξέδρες των γηπέδων, αλλά και τηλεθεάσεις. Όπως το μπάσκετ όπου κυριαρχούν N.B.A. και Euroleague, σε ΗΠΑ και Ευρώπη – τηρουμένων των αναλογιών, μα όχι μόνο. Άλλοι «τρελαίνονται» για το φούτμπολ, το ράγκμπι, το μπέιζμπολ, το κρίκετ, το χόκεϊ, το γκολφ ή για την Formula 1, τον στίβο, το βόλεϊ, το χάντμπολ, το τένις κ.ά.

Μόνο ο συνολικός τζίρος του κορυφαίου πρωταθλήματος μπάσκετ στον πλανήτη, με τον Ελληνα διεθνή σταρ των Μιλγουόκι Μπακς Γιάννη Αντετοκούνμπο να συμπληρώνει 9 έτη παρουσίας σε αυτό από το 2013, υπερβαίνει ετησίως σήμερα τα 10 δισ. δολ.

Γενικά, η μακρά περίοδος της πανδημίας προκάλεσε απώλειες πολλών δισεκατομμυρίων δολαρίων στα έσοδα ομάδων και ομοσπονδιών, παρότι η TV κλήθηκε εν μέσω περικοπών να «σώσει» την «παρτίδα» την εποχή των lockdown και των άδειων κερκίδων.

Τώρα, παρά το γεγονός ότι οι πύλες των σταδίων άνοιξαν πάλι για να υποδεχθούν το κοινό, τα λεγόμενα media rights συνεχίζουν εκτοξεύουν τις εισπράξεις τους.

Οι ειδικοί υπολογίζουν ότι για το 2022 η αξία τους θα ανέλθει στα 55,1 δισ. δολ. και εκτιμούν πως μέχρι το 2024 θα σπάσει το φράγμα των 60 δισ. δολ.

ΠΗΓΗ: NEWMONEY

Δημοφιλέστερα

To Top