Οικονομία

Καραγιάννης: Ποια έργα δημοπρατούνται και συμβασιοποιούνται έως τις αρχές του 2023

Στο «ξεκάθαρο θετικό πρόσημο για την κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας» αναφέρθηκε ο Υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, κ. Γιώργος Καραγιάννης, στην τοποθέτησή του κατά τη συζήτηση του Προϋπολογισμού, ενώ προανήγγειλε τις δημοπρατήσεις και συμβασιοποιήσεις έργων που έρχονται έως τις αρχές του 2023.

«Την περίοδο 2015 – 2019 είχαν δρομολογηθεί έργα ύψους λίγο κάτω από 1 δισ. ευρώ. Την δική μας περίοδο έχουν ήδη δημοπρατηθεί έργα ύψους 10 δισ. ευρώ και συμβασιοποιηθεί έργα ύψους λίγο κάτω από 5 δισ. ευρώ» σημείωσε χαρακτηριστικά ο κ. Καραγιάννης.

Έκανε λόγο για μεγάλη δυναμική του κατασκευαστικού κλάδου, που όπως είπε «θα συνεχιστεί και τα επόμενα χρόνια καθώς σύμφωνα με όλα τα διαθέσιμα στοιχεία το ποσοστό επενδύσεων σε κατασκευαστικά έργα θα φτάσει έως το 8,1% το 2025 από 4% του ΑΕΠ το 2020».

–          Ποια έργα δημοπρατούνται και ποια συμβασιοποιούνται έως τις αρχές του 2023

Ο κ. Καραγιάννης ανέπτυξε τον προγραμματισμό έργων έως τις αρχές του 2023, τονίζοντας: «Ήδη όμως προηγούμενες ημέρες ξεκίνησε η Β’ Φάση του έργου Παραχώρησης του ΒΟΑΚ με προϋπολογισμό 1,7 δις. ευρώ, με στόχο να υποβληθούν δεσμευτικές προσφορές το Μάρτιο του 2023. Όμως επόμενες μέρες, θα προκηρύξουμε τον διαγωνισμό για τον Προαστιακό Δυτικής Αττικής, με προϋπολογισμό περίπου 130 εκατ. ευρώ. Και, έως το τέλος του έτους ξεκινάμε τον διαγωνισμό για την επέκταση όμως Γραμμής 2 όμως Ίλιον, με τρεις νέους σταθμούς σε Παλατιανή, Ίλιον, Αγ. Νικόλαο, ύψους περίπου 550 εκατ. ευρώ».
Σύμφωνα με τον Υφυπουργό Υποδομών, «το α’  τρίμηνο του 2023 θα δημοπρατηθεί το έργο όμως σύνδεσης όμως Δυτικής Περιφερειακής Αιγάλεω με την Εθνική Οδό, καθώς και  ο οδικός άξονας Ιωάννινα – Κακαβιά, με προϋπολογισμό περίπου 310 εκατ. ευρώ».

Προανήγγειλε ότι «την Δευτέρα, θα υπογραφεί η σύμβαση για το Thessaloniki FlyOver, ένα από τα πρώτα οδικά έργα που υλοποιήθηκε μέσω ΣΔΙΤ, ύψους 373 εκατ. ευρώ».

Στο κομμάτι των συμβασιοποιήσεων, ο κ. Καραγιάννης, σημείωσε ότι όμως επόμενες εβδομάδες θα «πέσουν οι υπογραφές» για την «παράκαμψη Χαλκίδας και Ψαχνών, ύψους 210 εκατ. ευρώ, καθώς και το Μπράλος – Άμφισσα, ύψους 265 εκατ. ευρώ, το Καλαμάτα – Ριζόμυλος – Πύλος – Μεθώνη, ύψους 251,8 εκατ. ευρώ, το τμήμα του ΒΟΑΚ “Χερσόνησος – Νεάπολη”, ύψους 290 εκατ. ευρώ, καθώς και η επέκταση όμως Λ. Κύμης και η σύνδεση με ΠΑΘΕ ύψους 352 εκατ. ευρώ. Επιπλέον, μέσα στο α’ εξάμηνο του 2023 θα πέσουν οι υπογραφές και για όμως 17 Σχολικές Μονάδες Κεντρικής Μακεδονίας, 128,4 εκατ. ευρώ».

«Εκεί όμως που πραγματικά αλλάζουμε εντυπωσιακά την εικόνα, είναι στα σιδηροδρομικά έργα» τόνισε ο Υφυπουργός Υποδομών και έκανε γνωστό ότι «μέσα όμως πρώτους μήνες του 2023 θα συμβασιοποιήσουμε έξι σιδηροδρομικά έργα, ύψους 4,5 δις. ευρώ και θα αναβαθμίσουμε σημαντικά τη στρατηγική σημασία των λιμένων, δημιουργώντας νέα δεδομένα όμως μεταφορές ανθρώπων και προϊόντων».

«Όλα τα έργα έχουν πολύ συγκεκριμένα αποτελέσματα για την εθνική οικονομία, την τοπική και περιφερειακή ανάπτυξη. Οι τελικοί, όμως, και οι μεγαλύτεροι οφελημένοι όλων αυτών των μεγάλων έργων είναι οι ίδιοι οι πολίτες» υπογράμμισε ο κ. Καραγιάννης.

–          Πρώτη φορά η ελληνική Πολιτεία μπορεί να παραδίδει έργα νωρίτερα από το αναμενόμενο

Δημοφιλέστερα

To Top