Το 2022 φτάνει στο τέλος του, μια χρονιά απρόβλεπτων γεγονότων που συγκλόνισαν τόσο τις ναυλαγορές τόσο των δεξαμενόπλοιων όσο και των φορτηγών.
Από τη μία πλευρά, η Κίνα, ο βασικός παίκτης στην ξηρή αγορά, εγκλωβίστηκε στην πολιτική της μηδενικής covid κατά της πανδημίας με αυστηρά λουκέτα και περιορισμούς τόσο στα εγχώρια όσο και στα διεθνή ταξίδια. Αν αναλογιστούμε ότι η Κίνα είναι υπεύθυνη για σχεδόν το 50% του παγκόσμιου θαλάσσιου εμπορίου στη ναυλαγορά ξηρού φορτίου, αλλά και ότι οι κινεζικές αρχές σχεδιάζουν να φτάσουν τις 1.800 διεθνείς πτήσεις την εβδομάδα από και προς την Κίνα εντός του επόμενου έτους. Από την άλλη πλευρά, η εισβολή της Ρωσίας στην Ουκρανία προκάλεσε χάος στον ενεργειακό τομέα και επηρέασε την αγορά δεξαμενόπλοιων δημιουργώντας νέες εναλλακτικές διαδρομές αυξάνοντας τα τονομίλια.
Για το πώς επηρεάστηκε η δραστηριότητα των αγοραπωλησιών οι αναλυτές του ναυλομεσιτικού οίκου Xclusiv Shipbrokers επισημαίνουν:
«Αναμφίβολα, ο “νικητής” των συναλλαγών του S&P είναι τα δεξαμενόπλοια, καθώς 700 πλοία άνω των 9.999 DWT άλλαξαν χέρια, περίπου 27% πάνω σε σχέση με τις πωλήσεις του 2021 και ο υψηλότερος όγκος από το 1995.
Τα πλοία MR2 και Aframax / LR2 σημείωσαν τις περισσότερες πωλήσεις, καθώς αντιπροσωπεύουν 315 συναλλαγές.
Οι πωλήσεις του MR1 αυξήθηκαν σημαντικά φέτος. Κατά τη διάρκεια του 2021 πωλήθηκαν 32 πλοία MR1, ενώ μέχρι σήμερα 86 πλοία MR1 έχουν βρει νέους ιδιοκτήτες.
Τέλος, ο τομέας των VLCC απεικόνισε μια μικρή μείωση του όγκου των πωλήσεων, κατά 12% χαμηλότερα σε σχέση με τα επίπεδα του 2021.
Επιπλέον, τα νέα εναλλακτικά δρομολόγια αύξησαν την αγοραστική διάθεση για πλοία της κλάσης Ice, τα οποία αντιπροσωπεύουν το 21% των συνολικών πωλήσεων δεξαμενόπλοιω».
Για τα φορτηγά πλοία αναφέρουν: «Όσον αφορά τη δραστηριότητα της Dry S&P, ο συνολικός όγκος των συναλλαγών μειώθηκε σε σύγκριση με τις πωλήσεις του 2021 σε 712 (μείωση 28%).
Το μέγεθος Supramax/Ultramax σημείωσε τη μεγαλύτερη πτώση των πωλήσεων σε σχέση με την ίδια περίοδο του 2021 (34% κάτω), ενώ το Handymax ήταν το μόνο τμήμα που σημείωσε αύξηση (32% πάνω), αλλά δεν πρόκειται για σημαντική κίνηση, καθώς ο αριθμός των handymax που άλλαξαν χέρια ήταν λίγοι».
Ας δούμε όμως πόσο δραστήριοι ήταν οι Έλληνες κατά τη διάρκεια του 2022.
Διαβάστε αναλυτικά στο newmoney.gr