Οικονομία

Η ακτινογραφία της κίνησης στα ελληνικά λιμάνια: Φορτία, ακτοπλοΐα, κρουαζιέρα και containers

Η αξιοποίηση των λιμανιών θεωρείται κομβικής σημασίας για την Ελλάδα η οποία γεωγραφικά βρίσκεται στο σταυροδρόμι τριών ηπείρων.

Το ελληνικό λιμενικό σύστημα, και ιδιαίτερα ο χάρτης των 13 οργανισμών λιμένων βρίσκονται συνεχώς σε κίνηση ανολοκλήρωτων μεταβολών καθώς ο σχεδιασμός βρίσκεται σε εξέλιξη, και η απόσταση αποφάσεων-εφαρμογής παραμένει σημαντική.

Η πώληση των δύο μεγάλων λιμένων της χώρας, της ΟΛΠ Α.Ε. το 2016 και της ΟΛΘ Α.Ε. το 2018, εξακολουθεί να επηρεάζει καθοριστικά το μοντέλο διακυβέρνησης του λιμενικού συστήματος όσο και τις αναπτυξιακές προοπτικές των μεγαλύτερων λιμένων της χώρας.

Η αξιοποίηση των υπόλοιπων λιμένων που λειτουργούν ως Ανώνυμες Εταιρείες εξελίσσεται χωρίς να έχει ολοκληρωθεί ακόμα η διαδικασία στους τέσσερις διαγωνισμούς που βρίσκονται σε εξέλιξη- Βόλος Καβάλα, Ηγουμενίτσα, Ηράκλειο– ενώ ένας πέμπτος διαγωνισμός της Αλεξανδρούπολης ακυρώθηκε πρόσφατα, δημιουργώντας αρκετά ερωτηματικά.

Για τους δευτερεύοντες λιμένες του Ελληνικού λιμενικού συστήματος, η συζήτηση της αναγκαίας αναδιάρθρωσης του τρόπου οργάνωσης, εποπτείας και λειτουργίας τους, έχει επίσης ξεκινήσει από το 2018, αλλά εξακολουθεί να μην έχει ακόμα ολοκληρωθεί.

Την πλήρη ακτινογραφία του ελληνικού λιμενικού συστήματος, κάνουν στην 4ηέκθεση GREPORT οι επιμελητές της οι καθηγητές Γιώργος Βαγγέλας, Θάνος Πάλλης, Εύη Κλαδάκη.

Διαβάστε αναλυτικά στο newmoney.gr

Δημοφιλέστερα

To Top