Μία διακοπή λειτουργίας των υπολογιστών, που καθήλωσε τα επιβατικά αεροσκάφη στα αεροδρόμια σε παναμερικανικό επίπεδο την Τετάρτη και προκάλεσε προβλήματα σε περισσότερες από 11.000 πτήσεις, προκλήθηκε από ένα διαδικαστικό σφάλμα που σχετίζεται με ένα φάκελο δεδομένων, όπως ανακοίνωσε χθες, Πέμπτη, η Ομοσπονδιακή Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας των ΗΠΑ (FAA), καθώς η λειτουργία των αεροπορικών εταιριών εξομαλύνθηκε.
Η FAA ανακοίνωσε ότι η προκαταρκτική ανάλυσή της “έδειξε ότι ένας φάκελος δεδομένων καταστράφηκε από προσωπικό που απέτυχε να ακολουθήσει τις σχετικές διαδικασίες. Το σύστημα λειτουργεί κανονικά”. Η FAA δεν απάντησε σε περισσότερες ερωτήσεις σχετικά με τις λεπτομέρειες της βλάβης που προκάλεσαν το πρόβλημα.
Περισσότερες από 11.300 πτήσεις ακυρώθηκαν ή καθυστέρησαν την Τετάρτη στην πρώτη καθήλωση αεροσκαφών εσωτερικών πτήσεων σε χρονικό διάστημα περίπου δύο δεκαετιών. Στις 19:00 (ώρα Ανατολικής Ακτής) της Πέμπτης 5.109 πτήσεις είχαν καθυστερήσει και 163 είχαν ακυρωθεί σύμφωνα με το FlightAware. Η FAA ανακοίνωσε ότι οι ακυρώσεις είναι κάτω του 1% των πτήσεων που είχαν προγραμματιστεί για τη χθεσινή ημέρα.
Η Delta Air Lines, η United Airlines, η American Airlines Group Inc και η Southwest Airlines Co ανέφεραν ότι η λειτουργία τους είχε εξομαλυνθεί κατά τη χθεσινή ημέρα.
Η αστοχία λειτουργίας του συστήματος υπολογιστών της FAA εμπόδισε τα αεροδρόμια από την έκδοση των αναβαθμισμένων οδηγιών ασφάλειας πτήσεων, ώστε να προειδοποιήσουν τους πιλότους για το ενδεχόμενο πιθανών κινδύνων, όπως το κλείσιμο διαδρόμων, η διακοπή λειτουργίας συστημάτων, αλλά και η εκτέλεση έργων, προκαλώντας μία προσωρινή διακοπή των πτήσεων.
Αξιωματούχοι της FAA είχαν νωρίτερα αποδώσει το πρόβλημα σε έναν φάκελο βάσης δεδομένων που είχε καταστραφεί στο σύστημα που παρέχει τις ενημερώσεις ασφάλειας πτήσεων των πιλότων και είναι γνωστό ως (Notices to Air Missions -NOTAMs), τονίζοντας ωστόσο, ότι δεν εντοπίστηκαν αποδείξεις κυβερνοεπίθεσης.
Ο ίδιος φάκελος προκάλεσε πρόβλημα τόσο στο κεντρικό σύστημα, όσο και στο εφεδρικό, δήλωσαν ανώνυμα πηγές που έχουν λάβει γνώση για την αξιολόγηση που διεξάγει η FAA.
Η FAA ζήτησε την προηγούμενη χρονιά 29,4 εκατομμύρια δολάρια από το Κογκρέσο για την αναβάθμιση των υπολογιστών της, αλλά και προκειμένου να καταστεί δυνατή η επιτάχυνση της οργάνωσης ενός ξεχωριστού συστήματος αποθήκευσης των προειδοποιήσεων ασφαλείας πτήσεων “και να εξαλειφθεί η χρήση του τεχνολογικά ξεπερασμένου λογισμικού που υποστηρίζει τη λειτουργία του εθνικού συστήματος εναέριου χώρου των ΗΠΑ”.