Οικονομία

Το 2022 ήταν μία καλή χρονιά για την πλατφόρμα – συνώνυμο του delivery

Sponsored Content

Το 2022 αποτέλεσε για το efood, μια χρονιά κατά την οποία πιστοποίησε σε μεγάλο βαθμό τη συνέχεια της ανάπτυξής και εξέλιξής του, με κεντρικούς πυλώνες τη διεύρυνση των συνεργαζόμενων καταστημάτων του, την αύξηση των παραγγελιών του και την ανάπτυξη του efood market, ως βασικής πλέον υπηρεσίας προς τους χρήστες του. Πρόκειται για την υπηρεσία που δίνει την ευκαιρία στο κοινό να αγοράσουν online προϊόντα super market και να τα παραλάβουν στο σπίτι τους.

Πιο αναλυτικά, το 2022 το efood κατέγραψε σημαντική αύξηση των καταστημάτων που ενσωματώνονται στις υπηρεσίες του, πανελλαδικώς, τα οποία σήμερα έχουν ξεπεράσει τις 21.000, διατηρώντας το θετικό ρυθμό αύξησης των συνεργαζόμενων καταστημάτων, που παρουσιάζει τα τελευταία χρόνια. Παράλληλα, κατέγραψε μια αύξηση κατά 62% των τοπικών καταστημάτων -όπως κάβες, μανάβικα, ανθοπωλεία και κρεοπωλεία-, καθώς και μια αντίστοιχη αύξηση κατά 18,5% των καταστημάτων που αξιοποιούν την υπηρεσία delivered by efood, πιστοποιώντας τη δυναμική του own delivery που έχει αναπτυχθεί τα τελευταία χρόνια.

Ως προς το efood market, αυτό αποτέλεσε για τη δημοφιλή πλατφόρμα, την υπηρεσία με την υψηλότερη ανάπτυξη, το 2022, με τριπλασιασμό των παραγγελιών σε σχέση με το 2021, η οποία οφείλεται τόσο στη γενικότερη αλλαγή των προτιμήσεων των καταναλωτών, όσο και στην ίδια την εξέλιξη της υπηρεσίας, η οποία σε επίπεδο κωδικολογίου ενσωμάτωσε κατά 61,7% περισσότερα προϊόντα, σε σχέση με το προηγούμενο έτος. Περισσότερες επιλογές, περισσότεροι πελάτες, δηλαδή.

Καταναλωτικές τάσεις και προτιμήσεις

Οι καταναλωτές δείχνουν μια σαφή στροφή προτίμησης των ηλεκτρονικών καναλιών για αγορές super market και μικρής λιανικής (σε σχέση με τα φυσικά), με το efood market να καταγράφει -πέρα από την αύξηση στον αριθμό των παραγγελιών- σημαντική αύξηση στη συχνότητα παραγγελιών ανά χρήστη, κατά 25,7%, στοιχείο που αποτυπώνει σε σημαντικό βαθμό την προοδευτική μετατροπή της αγοραστικής τους συμπεριφοράς.

Στις ποσοστιαίες αυτές μεταβολές έχει συμβάλει και η ίδια η λειτουργία του efood market, η οποία εκτείνεται εκτός ωραρίου της οργανωμένης λιανικής (καθημερινή λειτουργία έως τις 12.30 το βράδυ), ενώ δίνει τη δυνατότητα στους καταναλωτές να προχωρούν σε βασικές ή συμπληρωματικές αγορές και την Κυριακή όπως και τις ημέρες αργιών.

Σε επίπεδο προτιμήσεων, οι χρήστες του efood, αυξάνουν προοδευτικά τις ηλεκτρονικές τους πληρωμές (21% αύξηση, σε σχέση με την περίοδο προ-covid για το σύνολο των υπηρεσιών του efood), ενώ αναφορικά με τα προϊόντα super market και μικρής λιανικής, επιλέγουν όλες τις διαθέσιμες κατηγορίες προϊόντων, με βασικές επιλογές τα αλλαντικά – τυριά και τα χαρτικά είδη, ενώ στα μεγάλα αστικά κέντρα, καταγράφουν εκ των πραγμάτων μεγαλύτερη τάση χρήσης του efood market, με τις πόλεις – πρωταθλητές, να αναδεικνύονται η Θεσσαλονίκη, η Πάτρα και το Ηράκλειο.

Σημαντικό στοιχείο για τη συμπεριφορά των καταναλωτών αποτελεί η σημαντική προτίμηση σε προσφορές, οι οποίες αποτελούν το 20% περίπου των συνολικών παραγγελιών, κάτι που οφείλεται και στη στρατηγική της εταιρείας να αποτελεί την πλέον προσιτή πλατφόρμα σε επίπεδο τιμών.

Εκτιμήσεις και στόχοι για το 2023

Η ίδια δυναμική ανάπτυξης αναμένεται να συνεχιστεί και το 2023, τόσο σε επίπεδο διεύρυνσης των υπηρεσιών του efood όσο και στην περαιτέρω ενίσχυση των οικονομικών του δεικτών. Συγκεκριμένα, τη χρονιά που διανύουμε το efood στοχεύει: στην περαιτέρω διεύρυνση του δικτύου των συνεργαζόμενων καταστημάτων, στην προσθήκη νέων κατηγοριών καταστημάτων, στη σημαντική αύξηση της δυναμικής του efood market, στην αύξηση του τζίρου και της κερδοφορίας, αλλά και στην περαιτέρω επέκταση της υπηρεσίας.

Πηγή: newmoney.gr

Δημοφιλέστερα

To Top