H άνοδος της ναυλαγοράς των δεξαμενόπλοιων αναθέρμανε το ενδιαφέρον των Greeks για ναυπηγήσεις δεξαμενόπλοιων.
Το βιβλίο παραγγελιών για τα δεξαμενόπλοια βρίσκεται σε χαμηλό πολλών ετών. Όμως ο πόλεμος στην Ουκρανία έστρεψε και πάλι το βλέμμα των Ελλήνων εφοπλιστών στις γιάρδες της Άπω Ανατολής, ειδικά το τελευταίο τρίμηνο του 2022.
Έχουν στραφεί κυρίως σε δεξαμενόπλοια μεσαίου μεγέθους απομακρυνόμενοι από τα VLCC αφού το κόστος ναυπήγησης τους έχει εκτοξευθεί αγγίζοντας τα 120 εκατομμύρια δολάρια.
Σχετικά πρόσφατα έχουν βάλει παραγγελίες για ναυπηγήσεις δεξαμενόπλοιων οι δρ Νίκος Τσάκος, Γιώργος Οικονόμου, Γιάννης Δράγνης με την Ocean Gold Tankers και ο Λέων Πατίτσας με την Atlas Maritime.
Σύμφωνα με μελέτες στα 10 υπό ναυπήγηση δεξαμενόπλοια τα τρία είναι ελληνικών συμφερόντων.
Πιο συγκεκριμένα, το 29% των παραγγελιών product δεξαμενόπλοιων με βάση τον αριθμό πλοίων και όχι την χωρητικότητα δόθηκαν από Έλληνες πλοιοκτήτες. Οι Έλληνες ελέγχουν το 30% του παγκόσμιου στόλου δεξαμενόπλοιων.
Δρ Νίκος Τσάκος
Η συνεχής πτώση της ναυλαγοράς για πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων και παράλληλη άνοδος της ναυλαγοράς των δεξαμενόπλοιων οδήγησε τον δρ Νίκο Τσάκο να αλλάξει παραγγελία για τη ναυπήγηση feeder container vessels σε δύο suezmax δεξαμενόπλοια, μεταφορικής ικανότητας 158.000 dwt το καθένα.