Ελλάδα

Γέφυρα Ρίου-Αντιρρίου: Η «μείωση» κρύβει αύξηση στα διόδια για τους εργαζόμενους

Το διαχρονικά υψηλό, ενίοτε και δυσβάσταχτο, κόστος των διελεύσεων από τη γέφυρα Ρίου – Αντιρρίου, αναδεικνύουν με μία επιστολή καταπέλτη, εργαζόμενοι, που λόγω επαγγελματικής υποχρέωσης, είναι αναγκασμένοι να μετακινούνται σχεδόν καθημερινά από τη μία πλευρά του Πατραϊκού κόλπου στην άλλη. Πρόκειται για έναν μεγάλο αριθμό εργαζομένων, είτε σε δημόσιες υπηρεσίες, είτε στον ιδιωτικό τομέα, που έτσι κι αλλιώς, λόγω και των μεγάλων αποστάσεων, επιβαρύνονται και με άλλες δαπάνες μετακίνησης, όπως τα καύσιμα και τα διόδια στην εθνική οδό.

Το πρόβλημα ήρθε στην επιφάνεια με δραματικό και μάλλον εξοργιστικό τρόπο, όταν, η διοίκηση της ΓΕΦΥΡΑ ΑΕ, αποφάσισε να αυξήσει από τις αρχές του χρόνου το κόστος του “e-pass”, που απευθύνεται σε αυτή την κατηγορία των πολιτών (σε όσους χρησιμοποιούν με υψηλή συχνότητα τα διόδια δηλαδή για να πάνε στην εργασία τους), κατά 57 ευρώ (22%!!!) το μήνα. Με την κίνηση αυτή ένας εργαζόμενος που διαμένει για παράδειγμα στη Ναύπακτο και εργάζεται στην Πάτρα (ή και το αντίστροφο), είναι υποχρεωμένος να καταβάλλει μόνο για το συγκεκριμένο τμήμα της μετακίνησής του, σχεδόν 300 ευρώ το μήνα – για 44 διελεύσεις, που αντιστοιχούν σε 22 εργάσιμες μέρες! Άρα και συν ό,τι κοστίζουν οι πλέον αυτού του αριθμού διελεύσεις, καθώς πολλοί άνθρωποι εργάζονται περισσότερες από 22 μέρες το μήνα. Και ενώ ήδη το ποσό που κατέβαλε μέχρι και το τέλος του 2022, ήταν και πάλι εξαιρετικά υψηλό, αφού το μηνιαίο κόστος του “e-pass” ήταν 242 ευρώ (πάντα για 44 διελεύσεις).


gefyra_diodia

Μετά τις έντονες αντιδράσεις, που ξέσπασαν στην κοινωνία της ευρύτερης περιοχής, η εταιρία που εκμεταλλεύεται τη γέφυρα πήρε πίσω την αύξηση, δεσμευόμενη ότι θα επιστρέψει την όποια επιβάρυνση αυτή προκάλεσε τους εργαζόμενους. Αλλά αυτό μόνο μεταβατικά, καθώς πρόκειται να καθιερώσει νέο σύστημα διελεύσεων από την 1η Απριλίου για τους εργαζόμενους.

Όμως εδώ προκύπτει, με πιο “αριστοτεχνικό” τρόπο η ανατίμηση: Το νέο “e-pass” θα έχει μεν κόστος 232 ευρώ (για 44 διελεύσεις), αλλά θα λειτουργεί με έναν τρόπο, που τελικά θα επιβαρύνει και πάλι τους εργαζόμενους, ίσως και 50 ευρώ το μήνα, ενδεχομένως και περισσότερο!

Πώς μία «μείωση» στα διόδια, οδηγεί τελικά σε αύξηση!

Το νέο “e-pass” που θα διαθέσει η ΓΕΦΥΡΑ ΑΕ σε όσους μετακινούνται σχεδόν καθημερινά για την εργασία τους εφαρμόζει με διαφορετικό τρόπο τις χρεώσεις των διελεύσεων σε σχέση με το προηγούμενο και εδώ είναι το «μυστικό» των αυξήσεων, παρότι έχει προβληθεί η όλη κίνηση ως «μείωση».

Απλά και αναλυτικά:

Το προηγούμενο σύστημα είχε κλιμακωτή χρέωση: Οι πέντε πρώτες διελεύσεις είχαν η καθεμία κόστος 10,60 ευρώ, οι επόμενες πέντε 6,55 ευρώ, η 11η έως την 15η κόστιζε 5,03 ευρώ η μία, ενώ μετά τις 16 η χρέωση ήταν 4,54 ευρώ. Έτσι προέκυπτε η μηνιαία χρέωση των 242,56 ευρώ για 44 διελεύσεις τυο μήνα, μέχρι το τέλος του 2022. Όσοι εργάζονταν περισσότερες των 22 ημερών το μήνα, πλήρωναν για κάθε μία από πλέον των 44, διέλευση το ποσό των 4,54 ευρώ. Και επίσης, ο κάθε εργαζόμενος πλήρωνε ανάλογα με τις διελεύσεις, άρα εάν περνούσε λιγότερες από 44 φορές, χρεωνόταν ανάλογα με αυτές.

Δημοφιλέστερα

To Top