Ελλάδα

Καραμανλής: Μέσα στο 2023 θα δοθεί στην κυκλοφορία το τμήμα Τρίκαλα – Καλαμπάκα του Ε65

Για τα έργα, που αλλάζουν το θεσσαλικό κάμπο, μίλησε ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, κ. Κώστας Καραμανλής, κατά την παρουσίαση του Αναπτυξιακού Προγράμματος για τη Θεσσαλία του 2030, με κεντρικό ομιλητή τον Πρωθυπουργό, κ. Κυριάκο Μητσοτάκη.

Ο κ. Καραμανλής επισήμανε ότι το ολοκληρωμένο και συνεκτικό σχέδιο που εκπόνησε και υλοποιεί το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών αγγίζει τα 1,63 δισ. ευρώ. Σχέδιο, το οποίο, στηρίζεται σε δύο βασικούς πυλώνες: Τη διασυνδεσιμότητα και τη βιώσιμη ανάπτυξη.

Ως προς τη διασυνδεσιμότητα, ο κ. Καραμανλής τόνισε ότι πρέπει: «Να κλείσουμε το κενό που είχαμε όλα αυτά τα χρόνια με τα οδικά και να πάμε στη νέα γενιά έργων που είναι τα σιδηροδρομικά».

Ξεκίνησε από το πρώτο και πλέον εμβληματικό οδικό έργο: Το βόρειο τμήμα του αυτοκινητόδρομου Ε65, Τρίκαλα – Εγνατία, που επισήμανε ότι ήταν επί σχεδόν 10 χρόνια μπλοκαρισμένο σε σύνθετα προβλήματα και στην ουσία ήταν ξεγραμμένο.

Ο κ. Καραμανλής τόνισε ότι στο πρόβλημα της χρηματοδότησης ασχολήθηκε και βρήκε λύση ο ίδιος ο πρωθυπουργός, Κυριάκος Μητσοτάκης. «Αν δεν είχε αφιερώσει χρόνο, προσπάθεια και κυρίως πολιτικό κεφάλαιο ώστε να καταφέρει να πείσει την Ευρωπαϊκή Επιτροπή και βασικά την Επιτροπή Ανταγωνισμού για να λάβουμε την απαραίτητη έγκριση, δεν θα είχε ενταχθεί το έργο αυτό ποτέ στο Ταμείο Ανάκαμψης», επισήμανε ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών προσθέτοντας: «Και βέβαια για να σας αποδείξουμε με πόση ταχύτητα λειτουργήσαμε, την έγκριση τη λάβαμε τον Ιανουάριο του 2021 και το καλοκαίρι της ίδιας χρονιάς ξεκινάμε το έργο».

Ο κ. Καραμανλής υπογράμμισε ότι: «Τώρα είμαστε στο 20% του συνολικού αντικειμένου. Μιλάμε για ένα δρόμο 70 χλμ. προϋπολογισμού 480 εκατομμυρίων ευρώ. Έχουμε κατασκευάσει το 20%. Αύριο θα επισκεφθούμε και ένα εργοτάξιο για να δούμε μαζί με τον Πρωθυπουργό το πως πάει το έργο».

Ο κ. Καραμανλής δήλωσε μάλιστα: «Ένα έργο που ήταν ξεχασμένο στα χαρτιά, γίνεται πραγματικότητα. Και μάλιστα, από τα Τρίκαλα ως την Καλαμπάκα, θα είμαστε έτοιμοι μέχρι το τέλος του χρόνου να το δώσουμε στην κυκλοφορία. Και αυτό είναι κάτι που το λέμε πρώτη φορά, δηλαδή τα πρώτα 24 χλμ. μέχρι το τέλος του έτους, θα έχουν δοθεί στην κυκλοφορία».

Ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών σημείωσε, επιπλέον, ότι έχουν δοθεί 50 εκατ. ευρώ για έργα βελτίωσης της οδικής ασφάλειας σε σημεία υψηλής επικινδυνότητας, σε όλο το εθνικό και επαρχιακό οδικό δίκτυο που διατρέχει τη Θεσσαλία.

Ο κ. Καραμανλής στη συνέχεια αναφέρθηκε στα σιδηροδρομικά έργα, που είχαν μείνει πίσω.

Ειδικότερα, σε επίπεδο ενδοπεριφερειακού δικτύου, προχωρά η εγκατάσταση ηλεκτροκίνησης στη γραμμή Λάρισα – Βόλος, ένα έργο με προϋπολογισμό πάνω από 92 εκατ. ευρώ το οποίο δημοπρατήθηκε τον Ιανουάριο του 2021 και συμβασιοποιήθηκε τον Μάιο του 2022 με κατασκευαστική περίοδο τους 36 μήνες. «Αυτό το έργο είναι σε εξέλιξη τώρα που μιλάμε, έχει εργοτάξιο», τόνισε ο κ. Καραμανλής.

Αντίστοιχα, το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών κατάφερε να ξεμπλοκάρει ένα ακόμη βαλτωμένο έργο, την αναβάθμιση της γραμμής Παλαιοφάρσαλος – Καλαμπάκα, την οποία δημοπράτησε το Νοέμβριο του 2021 και συμβασιοποίησε τον Νοέμβριο του 2022, με προϋπολογισμό σχεδόν 82 εκατ. ευρώ και με ορίζοντα υλοποίησης τα τρία έτη.

Ενώ και σε επίπεδο εθνικού δικτύου, προχωρά η αναβάθμιση Αθήνα – Θεσσαλονίκη – Προμαχώνας και στο τμήμα Δομοκός – Παλαιοφάρσαλος, που διαπερνά τη Θεσσαλία.

«Ξεπεράσαμε αυτά τα προβλήματα, τα λύνουμε και έτσι με αυτό το έργο που έρχεται από το παρελθόν, συμπληρώνουμε τον βασικό κρίκο που έλειπε στη διασυνδεσιμότητα της χώρας μας. Και ενισχύουμε την περίοπτη γεωγραφική θέση της Θεσσαλίας, ως ο “ομφαλός” της ηπειρωτικής Ελλάδας», τόνισε ο κ. Καραμανλής,

Δημοφιλέστερα

To Top