Αφήνοντας πίσω τις αγορές, ρίχνουμε μια ματιά στο βιβλίο παραγγελιών και στα ναυπηγεία. Από το 2009 έως το 2021, ο αριθμός των πλοίων στο βιβλίο παραγγελιών για τις κατηγορίες πλοίων μεταφοράς χύδην φορτίου, των δεξαμενόπλοιων, του φυσικού αερίου και των εμπορευματοκιβωτίων (πλοία >=10.000 DWT) μειώθηκε σημαντικά (περίπου 73%), με αντίκτυπο και στον αριθμό των ναυπηγείων.
Τα έτη πριν από το 2008, πολλά ναυπηγεία επεκτάθηκαν ταχύτατα ανταποκρινόμενα στην υψηλή ζήτηση νέων πλοίων, η οποία έφθασε στο αποκορύφωμά της το 2008-2009, λίγο πριν από το ξέσπασμα της χρηματοπιστωτικής κρίσης.
«Ωστόσο, τα σταθερά επίπεδα της αγοράς των πλοίων μεταφοράς χύδην φορτίου, εμπορευματοκιβωτίων και φυσικού αερίου του 2021 δημιούργησαν υπερβολική ζήτηση νέων παραγγελιών, η οποία είχε ως αποτέλεσμα την επαναλειτουργία ναυπηγείων που είχαν κλείσει την προηγούμενη δεκαετία» επισημαίνουν οι αναλυτές του ναυλομεσιτικού οίκου Xclusiv Shipbrokers.
Διαβάστε αναλυτικά στο newmoney.gr