Οικονομία

Skroutz: Νέες υπηρεσίες με στόχο να γίνει η ελληνική Amazon

Η εποχή που η δημοφιλής πλατφόρμα skroutz, την οποία είχαν ξεκινήσει οι Γιώργος Χατζηγεωργίου, Γιώργος Αυγουστίδης και Βασίλης Δήμος πριν από 18 χρόνια, ήταν απλά μία πλατφόρμα σύγκρισης τιμών έχει περάσει ανεπιστρεπτί.

Και αυτό φαίνεται στην εκρηκτική άνοδο και το αποτύπωμα που πλέον έχει συνολικά στο ηλεκτρονικό εμπόριο της χώρας μετά τη μεγάλη απόφαση να μετασχηματιστεί και να βαδίσει στον δρόμο που χάραξε ο διεθνής κολοσσός Amazon. Μόλις πέρυσι μέσω του marketplace της έγιναν πωλήσεις που ξεπέρασαν το 1 δισ. ευρώ! Ενας από τους πολλούς συμβολικούς σταθμούς στο σχέδιο που υλοποιείται τα τελευταία χρόνια και το οποίο φέρνει τελικά αλλαγές και στο σύνολο του εμπορίου.

Τώρα, όπως αναφέρει ο Γιώργος Χατζηγεωργίου, συνιδρυτής και διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας που έχει εξελιχθεί σε όμιλο μετά την εξαγορά δύο εταιρειών στους νευραλγικούς τομείς του last mile και των χρηματοδοτήσεων (SLM και EveryPay) ετοιμάζεται επί της ουσίας ο επόμενος κύκλος αλλαγών.

Αυτός κινείται στην κατεύθυνση του εμπλουτισμού της βεντάλιας των υπηρεσιών τόσο προς τους εμπόρους όσο και προς τους καταναλωτές. Από την αναβάθμιση των περιβόητων «αξιολογήσεων» σε μία ζωντανή κοινότητα που θα δίνει συμβουλές και λύσεις, τη δημιουργία ηλεκτρονικού wallet και τη δανειακή χρηματοδότηση εμπόρων, σε συνεργασία με εμπορική τράπεζα, έως την επιθετική ανάπτυξη και άλλων lockers, τα οποία πλέον θα διατίθενται για χρήση και σε καταστήματα εκτός της skroutz, τη διεθνή επέκταση με την πιθανότητα εξαγοράς λίγο μετά την έναρξη δραστηριοποίησης στην Κύπρο, αλλά και τη δυνατότητα αποστολής προϊόντων στο εξωτερικό. Στοιχεία που, όπως λέει ο κ. Χατζηγεωργίου, θα έρθουν να προστεθούν στην υπόλοιπη βεντάλια των υπηρεσιών που ήδη «τρέχει» η δημοφιλής πλατφόρμα, όπως το «Fulfilled by Skroutz» με τις υπηρεσίες 3pl και όχι μόνο. Κάτι, που σύμφωνα με τον κ. Χατζηγεωργίου, δικαιολογεί και την ετήσια συνδρομή που επέβαλε στα συνεργαζόμενα καταστήματα από φέτος η εταιρεία προκαλώντας ένα κύμα αντιδράσεων κυρίως στα social media.

Ο μεγάλος στόχος

«Το κύριο ζητούμενο για εμάς ήταν από μία πλατφόρμα σύγκρισης τιμών να εξελιχθούμε σε marketplace. Οπότε στον πυρήνα όλων των προσπαθειών είναι ότι θα μεγαλώσουμε το μερίδιο του marketplace στο συνολικό μας αποτέλεσμα, το οποίο τρία χρόνια πριν ήταν μόλις 5% και πλέον έχουμε φτάσει στο 55% του τζίρου που παράγουμε», λέει ο κ. Χατζηγεωργίου.

Σύμφωνα με τον ίδιο, το marketplace της Skroutz ξεπέρασε το 2022 το 1 δισ. ευρώ πωλήσεων, όταν το σύνολο του ηλεκτρονικού εμπορίου στη χώρα μας εκτιμάται ότι κινείται μεταξύ 4 και 5 δισ. ευρώ! Τα μεγέθη βέβαια της Skroutz, που ουσιαστικά λαμβάνει προμήθεια επί της πώλησης που κάνει κάθε κατάστημα, είναι μικρότερα αλλά εξίσου εντυπωσιακά εάν αναλογιστεί κανείς ότι προσφέρει υπηρεσίες. Συγκεκριμένα, το 2022 έκλεισε με ανάπτυξη 40%, φτάνοντας τα 74 εκατ. ευρώ (στα 80 εκατ. ευρώ μαζί με τις SLM και EveryPay), σύμφωνα με τον ίδιο.

Βασικό άρμα λοιπόν της πλατφόρμας αποτελεί το markeplace, το οποίο χρησιμοποιούν σήμερα 14.000 συνεργαζόμενες επιχειρήσεις.

«Τα τελευταία χρόνια κάναμε ό,τι μπορούσαμε για να στηρίξουμε αυτή τη μετάβαση, κυρίως σε επίπεδο υποδομών. Βάλαμε εγγυήσεις στα προϊόντα, υπηρεσίες εγκατάστασης, συναρμολόγησης, απεγκατάστασης σε ορισμένες κατηγορίες προϊόντων. Γενικά κάνουμε καθετί προκειμένου να εμφανιζόμαστε πλέον ως κανονικός retailer. Ο μετασχηματισμός αυτός που κάναμε και συνεχίζουμε να κάνουμε ουσιαστικά φέρνοντας την ευθύνη όλων αυτών των υπηρεσιών σε εμάς, από το κατάστημα στο οποίο στέλναμε τον καταναλωτή. Επίσης κάνουμε πολλά και στο κομμάτι της χρηματοδότησης. Πλέον μπορείς να αγοράσεις με όποιον τρόπο θέλεις, είτε με δόσεις, άτοκες και έντοκες, με πιστωτική ή BNPL (Buy Now Pay Later) και επίσης είναι ένα κομμάτι το οποίο θα βγει το επόμενο διάστημα σε συνεργασία με τραπεζικό ίδρυμα. Το πρώτο αφορά τη δυνατότητα των χρηστών-μελών της πλατφόρμας να έχουν ένα ηλεκτρονικό πορτοφόλι στη Skroutz. Αυτό σε πρώτη φάση θα αποτελέσει ένα εργαλείο στις συναλλαγές των καταναλωτών μέσα από την πλατφόρμα δίνοντας τεράστια ευελιξία, αλλά και αντιμετωπίζοντας μια σειρά προβλημάτων που υπάρχουν σήμερα όπως π.χ. οι επιστροφές χρημάτων που θέλουν σήμερα τρεις μέρες για να γίνουν λόγω του κανόνων του τραπεζικού συστήματος».

Σύμφωνα με τον κ. Χατζηγεωργίου, μάλιστα, το ηλεκτρονικό πορτοφόλι θα συνδεθεί και με τα κίνητρα και τις επιβραβεύσεις που θα προσφέρει η Skroutz στους καταναλωτές-μέλη του Skroutz Plus, που αισίως έχουν φτάσει τους 150.000, όπως π.χ. την πίστωση εκπτώσεων, κουπονιών για αγορές κ.ο.κ.

«Το σχέδιο είναι σε δεύτερη φάση το “πορτοφόλι” αυτό να έχει γενική εφαρμογή και όχι μόνο για αγορές μέσω Skroutz, είτε με πληρωμές λογαριασμών είτε με οτιδήποτε άλλο», λέει ο κ. Χατζηγεωργίου.

Παράλληλα, όμως, προετοιμάζεται και μία νέα υπηρεσία που θα προκαλέσει σημαντικό αντίκτυπο στις εμπορικές επιχειρήσεις, οι οποίες κατά ποσοστό άνω του 90% είναι αποκλεισμένες από τον τραπεζικό δανεισμό.
«Με την υπηρεσία που ετοιμάζουμε, σε συνεργασία με πιστωτικό ίδρυμα, ουσιαστικά οι έμποροι θα μπορούν να αντλούν χρηματοδότηση που θα συνδέεται με το εμπόρευμα που θέλουν να αγοράσουν. Εως σήμερα αυτό είναι ένα μεγάλο πρόβλημα για τον εμπορικό κόσμο. Οι τράπεζες θεωρούν ότι με δάνεια προς εμπορικές επιχειρήσεις δεν μπορούν να είναι διασφαλισμένες. Αυτό λοιπόν που θα κάνουμε είναι ουσιαστικά να εμφανιζόμαστε εμείς ως εγγυητές. Είναι μία υπηρεσία που εντάσσεται σε αυτό που αποκαλείται banking as a service. Η συνεργαζόμενη τράπεζα θα έχει τις άδειες και το εποπτικό βάρος, εμείς θα έχουμε τη θεσμοθετημένη τεχνολογική λύση ώστε π.χ. να μπορούν να δίνονται δάνεια. Επομένως εμείς θα διασφαλίζουμε ότι η τράπεζα θα πάρει πίσω το δάνειο που θα δώσει και παράλληλα θα προσφέρουμε απαραίτητα εργαλεία στον έμπορο για να γίνει πιο ανταγωνιστικός και βοηθώντας να κινηθεί πιο ελεύθερα το εμπόριο. Ειδικά τώρα που υπάρχει σημαντικό πρόβλημα στον εμπορικό κόσμο, να μπορεί να χτίζει αποθέματα ή να κάνει μεγαλύτερες παραγγελίες κλειδώνοντας καλύτερες τιμές από τους προμηθευτές του», εξηγεί ο κ. Χατζηγεωργίου. Και πώς θα διασφαλίζεται η ίδια η Skroutz; «Εχέγγυο θα είναι το εμπορικό απόθεμα που θα αγοραστεί με το δάνειο. Επειτα η αποπληρωμή αυτού του δανείου δεν θα έχει το κλασικό σύστημα όπου περιμένεις μία πληρωμή τον μήνα. Με κάθε πώληση προϊόντος το Skroutz θα παίρνει πίσω και ένα ποσοστό για το κεφάλαιο του δανείου», προσθέτει. Σημειωτέον ότι το δάνειο θα συνοδεύεται από ένα συνολικό επιτόκιο, το οποίο θα καλύπτει τόσο την τράπεζα όσο και το Skroutz ως πληρωμή για την υπηρεσία.

Δημοφιλέστερα

To Top