Ενώ οι ναύλοι χύδην ξηρού φορτίου απολαμβάνουν την 5ψήφια πορεία τους, με τα επίπεδα των Capesize, Panamax και Handysize να αγγίζουν επίπεδα που δεν έχουν παρατηρηθεί από τα μέσα/τέλη Δεκεμβρίου 2022 και τα Supramax να έχουν επιστρέψει στα μέσα Νοεμβρίου 22, οι ενδείξεις είναι θετικές, ιδίως για τα μικρότερης χωρητικότητας φορτηγά πλοία.
Σύμφωνα με τους αναλυτές του ναυλομεσιτικού οίκου Xclusiv Shipbrokers: – παρά τις έντονες βροχοπτώσεις που καθυστέρησαν τη συγκομιδή σόγιας στη Βραζιλία, με τις εξαγωγές να είναι μειωμένες κατά 31% σε σχέση με το προηγούμενο έτος κατά τους 2 πρώτους μήνες του 2023, οι εξαγωγές της χώρας αναμένεται να αυξηθούν απότομα τους επόμενους μήνες, καθώς η Βραζιλία βρίσκεται σε τροχιά συγκομιδής ρεκόρ, προβλέποντας ότι η φετινή συγκομιδή σόγιας θα φτάσει τα 152,9 εκατομμύρια τόνους, αυξημένη κατά 21,8% σε σχέση με το 2022.
Η Κίνα φαίνεται να επιστρέφει στο παιχνίδι παρά την ανακοίνωση του χαμηλότερου στόχου αύξησης του ΑΕΠ της εδώ και δεκαετίες. Κατά τη διάρκεια των πρώτων 2 μηνών του 2023, οι εισαγωγές άνθρακα της Κίνας εκτοξεύτηκαν κατά 71% σε 60,64 εκατομμύρια τόνους σε σύγκριση με ένα χρόνο νωρίτερα, καθώς οι επιχειρήσεις κοινής ωφέλειας ανασυγκρότησαν τα αποθέματα για να καλύψουν τις υψηλότερες απαιτήσεις μετά την εγκατάλειψη των πολιτικών μηδενικού κόστους.
Διαβάστε αναλυτικά στο newmoney.gr