Οικονομία

Norqain: Πώς εξελίχθηκε σε περιζήτητη ελβετική μάρκα ρολογιών σε μόλις πέντε χρόνια (pics)

Όταν ο Μπεν Κούφερ ξεκίνησε την Norqain το 2018, ήξερε ότι δεν θα ήταν εύκολη υπόθεση. «Το κάναμε όταν κανείς δεν ήθελε άλλη μια μάρκα ρολογιών», λέει ο 35χρονος διευθύνων σύμβουλος. Η οικογένειά του είναι ο κύριος μέτοχος της Norqain.

Εκείνη την εποχή, ο κλάδος μόλις είχε ανακάμψει από μια πολυετή πτώση. Το 2017 ο πρόεδρος του κολοσσού της ωρολογοποιίας Richemont, Τζόαν Ρούπερτ, κατήγγειλε ότι οι λιανοπωλητές «ταΐζονταν» με το ζόρι με ρολόγια χονδρικής «όπως οι χήνες που παράγουν φουά γκρα» και ότι τα καταστήματα πνιγόντουσαν από τον όγκο.

«Δεν ακούσαμε, απλά το κάναμε», λέει ο Κούφερ. Με την υποστήριξη των γονέων του και ενός παιδικού του φίλου, έβαλε τα κομμάτια μαζί για να ξεκινήσει μια σειρά από στιβαρά αθλητικά ρολόγια με βελτιωμένα σχέδια και ελβετικούς μηχανισμούς.

Πέντε χρόνια μετά, πολλοί άνθρωποι θέλουν ένα Norqain. Η εταιρεία παρήγαγε περίπου 10.000 ρολόγια το 2022 και απόλαυσε την καλύτερη χρονιά πωλήσεών της, με τα έσοδα να αυξάνονται κατά 117% από το 2021. Τα ρολόγια είναι διαθέσιμα σε περισσότερα από 180 σημεία λιανικής πώλησης, καθώς και σε μπουτίκ Norqain στη Σιγκαπούρη και στο Ζερμάτ της Ελβετίας, ενώ ετοιμάζονται καταστήματα στη Νέα Υόρκη και τη Ζυρίχη.

Από την πρώτη στιγμή, «η Norqain ήταν στην τάση με μια σταθερή οικογένεια αθλητικών ρολογιών από ατσάλι, που απευθύνονταν σε νέους και νέες που είχαν μεταστραφεί» στα μηχανικά ρολόγια, λέει ο Ρομπ Κόρντερ, εκδότης και συνιδρυτής της εμπορικής έκδοσης WatchPro. Με τιμές που κυμαίνονται από 2.000 ελβετικά φράγκα (2.175 δολάρια) έως λίγο περισσότερα από 6.000 φράγκα, τα ρολόγια καλύπτουν ένα κενό στην αγορά της εισαγωγικής πολυτέλειας, καθώς μάρκες όπως η Omega κινούνται περισσότερο προς τα πάνω.

Πολλές από τις προσφορές της είναι υποτονικές και παραδοσιακές, αλλά η σειρά Independence της μάρκας είναι το σημείο όπου οι ωρολογοποιοί της Norqain επιδεικνύουν τις ικανότητές τους. Το πιο συναρπαστικό από αυτά τα ρολόγια, το Wild One, κυκλοφόρησε το 2022, αφού αναπτύχθηκε σε συνεργασία με τον θρύλο της ελβετικής ωρολογοποιίας Ζαν-Κλοντ Μπίβερ, τον πρώην επικεφαλής του τμήματος ρολογιών της LVMH, όπου έκανε την Hublot κορυφαίο πωλητή.

Ο Μπίβερ συμφώνησε να βοηθήσει την νεοσύστατη εταιρεία στις πιο σκοτεινές ημέρες της πανδημίας– τα έσοδα της Norqain είχαν πέσει από περίπου 4 εκατομμύρια φράγκα κατά το πρώτο έτος λειτουργίας της σε ένα χαμηλό επίπεδο 22.000 φράγκων τον Απρίλιο του 2020. Έγινε επίσημος σύμβουλος του διοικητικού συμβουλίου της τον Ιούνιο του 2022 και αργότερα επενδυτής.

Το Wild One Khaki (αριστερά) και το Wild One Black & Blue έχουν και τα δύο διαστάσεις 42 χιλιοστών και κυκλοφορούν με λουράκια από διχτυωτό καουτσούκ.

Ο Κούφερ λέει ότι το βετεράνο στέλεχος πίεσε τη νεαρή μάρκα να δημιουργήσει ένα ρολόι που να είναι αρκετά μοναδικό και πρωτότυπο ώστε να διαφοροποιείται από τις συνήθεις ελβετικές προτάσεις.

Το αποτέλεσμα: ένα ρολόι με βάρος πούπουλου που στεγάζεται σε μια ιδιόκτητη θήκη από ανθρακονήματα (η μάρκα ονομάζει την εκδοχή του υλικού Nortec) με ένα σύστημα αντίστασης σε κραδασμούς που το καθιστά κατάλληλο για ορεινή ποδηλασία, σκι ή τρέξιμο σε μονοπάτια. Με τιμή περίπου 6.000 φράγκα, το Wild One είναι έξι φορές ελαφρύτερο από παρόμοια ρολόγια από χάλυβα και τρεισήμισι φορές ελαφρύτερο από εκείνα από τιτάνιο, χάρη στο Nortec. Ο ελβετικός κατασκευαστής «Kenissi», ο οποίος προμηθεύει επίσης την Tudor και την Breitling, παράγει τον μηχανισμό NN20.

Ο Μπίβερ «καταλαβαίνει ενστικτωδώς τι χρειάζεται για να τοποθετήσει μια μάρκα, να δουλέψει με τα υπάρχοντα στοιχεία και να τα πάει στο επόμενο επίπεδο», λέει ο Ρότζερ Ρούγκερ, αρχισυντάκτης του WatchTime. «Και νομίζω ότι το Wild One είναι ένα τέλειο παράδειγμα».

Ο Κόρντερ του WatchPro λέει ότι η γρήγορη άνοδος της Norqain στην πώληση 10.000 ρολογιών ετησίως είναι αξιοσημείωτη– η αγγλική μάρκα Bremont χρειάστηκε 20 χρόνια για να φτάσει στο ίδιο ορόσημο. «Η οικονομική στήριξη της εταιρείας και οι διασυνδέσεις της με την ελβετική ωρολογοποιία υπήρξαν το κλειδί», λέει.

Ο πατέρας του Κούφερ, Μαρκ, ήταν κάποτε διευθύνων σύμβουλος και ιδιοκτήτης της ελβετικής εταιρείας κατασκευής ρολογιών λευκής ετικέτας Roventa Henex και τώρα προεδρεύει στο διοικητικό συμβούλιο της Norqain. Οι δεσμοί αυτοί οδήγησαν σε μια ειδική ρύθμιση, σύμφωνα με την οποία τα ρολόγια Norqain παράγονται στις εγκαταστάσεις της Roventa Henex στην Ελβετία. Ο νεότερος Κούφερ εργάστηκε για 11 χρόνια για την Breitling AG ως διευθυντής της μάρκας στην Ελβετία και την Ασία- ο πρώην συνάδελφός του και παιδικός του φίλος Τεντ Σνάιντερ, η οικογένεια του οποίου κατείχε την Breitling πριν την πουλήσει το 2017, συμμετέχει τώρα στο διοικητικό συμβούλιο της Norqain.

«Είπα: «Δεν μπορώ να τον αφήσω να το κάνει μόνος του»», θυμάται ο Σνάιντερ, διευθυντής επιχειρηματικής ανάπτυξης της Swissroc Group, μιας εταιρείας παροχής υπηρεσιών ακινήτων με έδρα τη Γενεύη.

Ο Κούφερ λέει ότι η Norqain είναι πλέον κερδοφόρα και πρόσφατα πραγματοποίησε μια επιτυχημένη αύξηση κεφαλαίου με τους μετόχους. Αν και το αρχικό εμπόδιο της έναρξης μιας ελβετικής μάρκας και της αύξησης των πωλήσεων σε ένα αξιοσέβαστο επίπεδο έχει ξεπεραστεί (βοηθάει το γεγονός ότι ο κλάδος έχει γνωρίσει εξαιρετική άνθιση από τότε που ξεκίνησε η Norqain), οι προκλήσεις βρίσκονται μπροστά μας. Η μάρκα θέλει να επεκταθεί σε περιοχές πέραν των βασικών της αγορών στις ΗΠΑ, την Ιαπωνία και την Ελβετία και να προσπαθήσει να διατηρήσει τις τιμές στο εισαγωγικό επίπεδο της αγοράς για τα περισσότερα μοντέλα, ακόμη και όταν ο πληθωρισμός ασκεί πίεση στο κόστος της.

Και όμως, τα σχέδια της Norqain χαρτογραφούνται πέραν του 2025. «Όταν ξεκινάς μια εταιρεία με τους φίλους σου, υπάρχει μια πραγματική πίεση», λέει ο Κούφερ. «Αλλά πάντα ξέραμε ότι θα το κάναμε μαζί».

Πηγή: newmoney.gr

Δημοφιλέστερα

To Top