Sponsored Content
Ο Πανελλήνιος Διαγωνισμός διοργανώθηκε για 9η χρονιά από τον Μη Κερδοσκοπικό Οργανισμό Εκπαιδευτικής Ρομποτικής και Επιστήμης WRO Hellas, με στρατηγικό συνεργάτη την COSMOTE, ενώ τελεί υπό την αιγίδα της Α.Ε. της Προέδρου της Δημοκρατίας. Στόχος του, να αναδεικνύει τη δημιουργικότητα των παιδιών (μαθητών νηπιαγωγείου, δημοτικού, γυμνασίου και λυκείου) και τις ιδέες τους για αυτοματισμούς και τεχνολογικές λύσεις που μπορεί να οδηγήσουν σε μια πόλη πιο φιλική για τους ανθρώπους και το περιβάλλον.
Στο διαγωνισμό με θέμα «H πόλη που ονειρεύομαι – Έξυπνη Πόλη», έλαβαν μέρος 295 ομάδες. Οι μαθητές της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης σχεδίασαν και προγραμμάτισαν καινοτόμες τεχνολογικές λύσεις για να αντιμετωπιστούν οι δημογραφικές, οικονομικές, κοινωνικές αλλά και περιβαλλοντικές προκλήσεις που αντιμετωπίζουν οι σύγχρονες μεγαλουπόλεις.
Οι Future Scientists 4, 1η Θέση στην κατηγορία OPEN Γ’- Στ’ Δημοτικού, σχεδίασαν μια «έξυπνη» πόλη, όπου τα οχήματα κινούνται με ασφάλεια χωρίς οδηγούς με τη βοήθεια αισθητήρων σε ένα υπόγειο οδικό δίκτυο. Η στάθμευση των οχημάτων γίνεται αυτοματοποιημένα και οι πολίτες ή τα προϊόντα ανεβαίνουν στην πόλη με τη χρήση αυτόματων ανελκυστήρων. Πρόκειται για μια «έξυπνη» πόλη που σέβεται τους ηλικιωμένους και τους ανθρώπους με προβλήματα κίνησης, προσφέροντάς τους έξυπνα- ρομποτικά αμαξίδια, εξοπλισμένα με αισθητήρες αλλά και ερπύστριες αντί για ρόδες. Έτσι, η πόλη μπορεί και γίνεται προσβάσιμη σε όλους.
Στην αντίστοιχη κατηγορία OPEN Α – Δ’ Δημοτικού, τα μικρότερα παιδιά παρουσίασαν την εξέλιξη της μεταφοράς των πλοίων στον Ισθμό της Κορίνθου από την αρχαιότητα έως σήμερα, και της σύνδεσης των γειτονικών πόλεων με βυθιζόμενες γέφυρες (βραβείο Μηχανολογίας). Μια άλλη ομάδα είχε την πρωτότυπη ιδέα για την επιβράδυνση και τελικώς την αναστροφή της αστικής κλιματικής αλλαγής με στόχους τόσο την αύξηση του αστικού πρασίνου, όσο και τη διάσωση του πολύτιμου εντόμου (μέλισσα).
Τα αποτελέσματα του 9ου Πανελλήνιου Διαγωνισμού Εκπαιδευτικής Ρομποτικής είναι διαθέσιμα στην ιστοσελίδα του WRO Hellas.
Η COSMOTE ενισχύει τις ψηφιακές δεξιότητες των νέων
Οι πρωτοβουλίες της COSMOTE για την εκπαιδευτική ρομποτική και το STEM έχουν ωφελήσει συνολικά περισσότερους από 224.000 μαθητές και καθηγητές και εντάσσονται στη στρατηγική της για την αντιμετώπιση κοινωνικών προκλήσεων, ανάμεσα στις οποίες είναι και η ψηφιακή συμπερίληψη. Γιατί ένας κόσμος που η τεχνολογία είναι προσβάσιμη και αξιοποιήσιμη από όλους, είναι ένας κόσμος καλύτερος για όλους.
Ειδικότερα, μέσα από τη στρατηγική συνεργασία με τον WRO Hellas για τη διάδοση του STEM και της εκπαιδευτικής ρομποτικής, η COSMOTE έχει συμβάλει σε:
- 9 Πανελλήνιους Διαγωνισμούς Εκπαιδευτικής Ρομποτικής με περισσότερες από 38.000 συμμετοχές μαθητών.
- Ενημερωτικά σεμινάρια εκπαιδευτικών, με περισσότερες από 9.450 συμμετοχές εκπαιδευτικών όλων των βαθμίδων.
- Δωρεάν παροχή περισσοτέρων από 950 πακέτων εκπαιδευτικού εξοπλισμού σε σχολεία.
- Τις πρώτες ταινίες στην Ελλάδα με θέμα την εκπαιδευτική ρομποτική, Robogirl και The Real Robokids. Μέσα από τις ταινίες έγινε περισσότερο γνωστή η εκπαιδευτική ρομποτική ενώ σημειώθηκε και σημαντική αύξηση συμμετοχών στους πανελλήνιους διαγωνισμούς.
Ο κ. Γιώργος Αθανασόπουλος, Chief Officer Λειτουργιών & Συστημάτων Πληροφορικής Ομίλου ΟΤΕ, δήλωσε σχετικά: «Συγχαρητήρια στις ομάδες που διακρίθηκαν, αλλά και σε όλους τους μαθητές που συμμετείχαν στον φετινό διαγωνισμό. Η κριτική σκέψη και το πάθος των παιδιών φάνηκε μέσα από τα ρομποτικά έργα που παρουσίασαν. Με συνεργασία και δημιουργικότητα αξιοποίησαν τις ψηφιακές τεχνολογίες για να φτιάξουν την πόλη που ονειρεύονται κι έναν κόσμο καλύτερο για όλους».
Ενώ, από την πλευρά του, ο πρόεδρος του WRO Hellas κ. Ιωάννης Σομαλακίδης δήλωσε: «Η μεγάλη γιορτή του STEM και της Εκπαιδευτικής Ρομποτικής, που εισάγει τη μεθοδολογία STEM στην υποχρεωτική εκπαίδευση, ολοκληρώθηκε με επιτυχία για ακόμη μια χρονιά. Μπράβο σε όλες τις ομάδες και θερμά συγχαρητήρια σε παιδιά και προπονητές που διακρίθηκαν! Μέσα από τον Πανελλήνιο Διαγωνισμό STEM και Εκπαιδευτικής Ρομποτικής η εκπαιδευτική κοινότητα -από το Δημοτικό έως και το ΕΠΑΛ- συμβάλλει στη σύγκλιση της Ελλάδας με τις ανεπτυγμένες τεχνολογικά χώρες.»