Δραστήριες είναι και στον τομέα των ναυπηγήσεων οι ελληνικών συμφερόντων ναυτιλιακές εταιρείες. Πιο συγκεκριμένα όσον αφορά τον τύπο του πλοίου, επί του παρόντος υπάρχουν 47 δεξαμενόπλοια σε παραγγελία. για λογαριασμό Ελλήνων πλοιοκτητών, 3 δεξαμενόπλοια χημικών και προϊόντων, 63 δεξαμενόπλοια υγροποιημένου αερίου, 30 πλοία μεταφοράς μεταλλεύματος και χύδην φορτίου, 53 πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων και 3 φορτηγά πλοία σε παραγγελία.
Αυτό που είναι αξιοσημείωτο είναι ότι οι ελληνικές ναυτιλιακές εταιρείες αντιπροσωπεύουν το 24,41% των παγκόσμιων δεξαμενόπλοιων στόλου, το 15,80% του στόλου των πλοίων μεταφοράς μεταλλευμάτων και χύδην φορτίου και το 10,49% του στόλου υγροποιημένου αερίου.
Συνολικά ο ελληνόκτητος στόλος ανέρχεται σε 6,7% του παγκόσμιου στόλου από πλευράς αριθμού πλοίων, 13,1% από πλευράς GT και 15,3% από πλευράς DWT.
Λόγω της ασταθούς κατάστασης στην Ουκρανία – Ρωσία και των σχετικών προκλήσεων και ευκαιριών, καθώς και των επερχόμενων κανονιστικών απαιτήσεων, ενώ οι συνθήκες της αγοράς παρέμειναν ασταθείς, σημειώθηκαν μικρές αυξήσεις και μειώσεις στις περισσότερες από τις κατηγορίες του ελληνόκτητου στόλου.
Ειδικότερα, καταγράφηκε αύξηση του ελληνικού στόλου ως ποσοστό του παγκόσμιου στόλου στις κατηγορίες των πλοίων μεταφοράς μεταλλευμάτων και χύδην φορτίων και των φορτηγών πλοίων.
Με εξαίρεση τα δεξαμενόπλοια μεταφοράς χημικών προϊόντων και προϊόντων, τα πλοία μεταφοράς μεταλλευμάτων και χύδην φορτίων, τα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων και τα φορτηγά πλοία που αυξήθηκαν ελαφρώς σε όρους DWT, οι υπόλοιπες κατηγορίες κατέγραψαν μικρή μείωση ή παρέμειναν αμετάβλητες όσον αφορά τον αριθμό των πλοίων ή DWT σε σχέση με τον αντίστοιχο παγκόσμιο τύπο στόλου για το έτος 2022.
Διαβάστε αναλυτικά στο newmoney.gr