Οικονομία

«Τσουνάμι» επενδύσεων από την οικογένεια Βαφειά

Σε επενδυτική έξαρση βρίσκεται η οικογένεια Βαφειά. Ο Νίκος με τον γιο του, Χάρη, ο καθείς στον τομέα του, με τις κινήσεις που κάνουν έχουν στρέψει πάνω τους τα φώτα της δημοσιότητας αλλά και των επενδυτών.

Ας αρχίσουμε αντίστροφα από τις πρόσφατες κινήσεις προς τις πιο… παλιές.

Ο Χάρης Βαφειάς ετοιμάζεται να εισαγάγει στην αμερικανική χρηματαγορά την τρίτη ναυτιλιακή εταιρεία με τη μορφή spin-off. Σε αυτή θα ενταχθούν δύο από τα φορτηγά-bulk carriers του στόλου της επίσης εισηγμένης Imperial Petroleum Inc., συμφερόντων και αυτή του ιδίου.

Πιο συγκεκριμένα, η C3is Inc., η οποία συστάθηκε πρόσφατα, θα λειτουργεί ως εταιρεία χαρτοφυλακίου για τα δύο πλοία, έχοντας αιτηθεί την είσοδο των κοινών μετοχών της στον Nasdaq. Μάλιστα η συναλλαγή αναμένεται να ολοκληρωθεί το β’ τρίμηνο του 2023.

Εκκρεμούν η έγκριση τόσο της αμερικανικής κεφαλαιαγοράς όσο και του Δ.Σ. της Imperial Petroleum. Μέσω αυτής της κίνησης η Imperial Petroleum θα επικεντρωθεί αποκλειστικά στη διαχείριση δεξαμενόπλοιων, ενώ η C3is Inc. στα bulk carriers.

Ο Ελληνας εφοπλιστής θα έχει συνολικά τρεις εισηγμένες ναυτιλιακές στο αμερικανικό χρηματιστήριο, αφού υπάρχει και η StealthGas με στόλο από πλοία μεταφοράς LPG. Η Imperial Petroleum είναι spin off εταιρεία της φΣΤφ και συστάθηκε στα τέλη του 2021. Toν περασμένο Ιούλιο η Imperial Petroleum εισήλθε στον κλάδο της φορτηγού ναυτιλίας. Αγόρασε δύο μικρής χωρητικότητας bulk carriers τύπου handysize έναντι συνολικού ποσού 39 εκατ. δολαρίων.

Ο Χάρης Βαφειάς βραβεύτηκε ως Newsmaker της Χρονιάς στο πλαίσιο Lloyd’s List-Greek Shipping Awards και μάλιστα για δεύτερη φορά στην ιστορία του θεσμού
Ο Χάρης Βαφειάς, διευθύνων σύμβουλος της Imperial Petroleum, είχε δηλώσει τότε ότι «αυτή τη χρονική περίοδο όλοι οι κλάδοι είναι σε καλή κατάσταση, επομένως οι αξίες των πλοίων όλων των κατηγοριών είναι υψηλές», για να προσθέσει: «Θέλουμε να αγοράσουμε περισσότερα δεξαμενόπλοια, αλλά δεν ξέρουμε πώς θα είναι η αγορά».

Οταν ρωτήθηκε από αναλυτές, ενώπιον των οποίων μίλησε, αν θα δημιουργηθεί και νέα spin-off εταιρεία με νέα φορτηγά πλοία, ο Ελληνας πλοιοκτήτης ανέφερε ότι δεν έχει αποφασίσει ακόμη, διευκρινίζοντας: «Θα πρέπει να περιμένετε».

Οι spin-off εταιρείες
Η Imperial Petroleum όταν συστήθηκε είχε στόλο απαρτιζόμενο από τέσσερα δεξαμενόπλοια. Πλέον διαχειρίζεται 10 πλοία, εκ των οποίων πέντε είναι MR product tankers, δύο suezmax tankers, ένα aframax και δύο μεταφοράς ξηρού φορτίου, τα οποία φορτηγά θα περάσουν στη νέα spin-off εταιρεία.

Η άποψη του Χάρη Βαφειά για τις spin-off εταιρείες είναι ξεκάθαρη:

Δημοφιλέστερα

To Top