Οικονομία

Μαρία Αγγελικούση: Aπό γιατρός σε χώρες της Αφρικής στο τιμόνι του μεγαλύτερου ελληνικού στόλου (pics)

Είναι η ισχυρότερη Ελληνίδα πλοιοκτήτρια δίνοντας μαζί με την επίσης Χιώτισσα στην καταγωγή Αγγελική Φράγκου έντονο άρωμα γυναίκας στην ελληνική ναυτιλία, η οποία είναι ανδροκρατούμενη. Οι δύο «καπετάνισσες» βρίσκονται στις δύο πρώτες θέσεις της κορυφαίας ναυτιλιακής δύναμης στον κόσμο αφήνοντας πίσω τους άνδρες ανταγωνιστές τους. Αποχαιρέτησε το 2022 καταλαμβάνοντας τη 10η θέση στο Top 100 της Lloyd’s List με τις 100 προσωπικότητες που διαδραματίζουν σημαντικό ρόλο στην παγκόσμια ναυτιλία.

Πρόσφατα ανακοινώθηκε ότι σύμφωνα με τη λίστα του Forbes, σε ό,τι αφορά τους Ελληνες, το όνομά της είναι ψηλότερα από όλους. Βρίσκεται στην 455η θέση και η περιουσία της εκτιμάται σε 5,6 δισ. δολάρια, στα οποία φυσικά υπολογίζεται η αξία των 158 πλοίων του ναυτιλιακού ομίλου της, η οποία αυξήθηκε με την άνοδο της τιμής των ναύλων που παρατηρήθηκε κατά τη διάρκεια της πανδημίας του κορωνοϊού. Λίγες εβδομάδες νωρίτερα είχε ανακηρυχθεί από το Bloomberg ως η πλουσιότερη «φιγούρα» στον κλάδο της ναυτιλίας.

Η 40χρονη Μαρία Αγγελικούση, δύο χρόνια μετά τον θάνατο του αείμνηστου πατέρα της, Ιωάννη Αγγελικούση, στις 10 Απριλίου του 2021, αποδεικνύει ότι αν και σπούδασε και άσκησε το επάγγελμα του γιατρού στη Μεγάλη Βρετανία μέχρι το 2008 και αφιλοκερδώς σε χώρες της Αφρικής, έχει τη ναυτιλία στο DNA της.

Είχε γίνει ξεκάθαρη η επιθυμία του Γιάννη Αγγελικούση να αναλάβει εκείνη τον όμιλο όταν ο ίδιος το 2018 χρησιμοποίησε το όνομα Maran σε τρεις ξεχωριστούς βραχίονες της εταιρείας, τα δεξαμενόπλοια στη Maran Τankers, τα Gas Carriers στη Maran Gas και τα φορτηγά στη Maran Dry. Με τον χαμό του πατέρα της πολλοί ήταν εκείνοι που, αν όχι ευθέως, εμμέσως αμφισβήτησαν αν θα είχε την ικανότητα να σηκώσει το βάρος τόσο του ομίλου, που προσέγγιζε τότε τα 150 πλοία, όσο και του βαριού οικογενειακού ονόματος.

Τα δύο αυτά χρόνια η Μαρία Αγγελικούση, διευθύνουσα σύμβουλος του Angelicoussis Group, έχοντας στο πλευρό της άξια στελέχη τα οποία η ίδια επέλεξε, οδηγεί τον όμιλο σταθερά σε μία άκρως ανταγωνιστική βιομηχανία. Οι δημόσιες εμφανίσεις της είναι σπανιότατες και αυτές σε ναυτιλιακά forum του εξωτερικού ως επί το πλείστον. Για lifestyle ούτε λόγος να γίνεται. Σε ένα από αυτά τα forum, στα τέλη του 2021, είχε στείλει το μήνυμά της προς πάσα κατεύθυνση: «Είμαι εδώ και θα παραμείνω εδώ. Νομίζω ότι αυτό το έχω ξεκαθαρίσει», για να προσθέσει: «Μετά τον θάνατο του πατέρα μου θεώρησα ότι ήταν σημαντικό να έχω μια περίοδο σταθερότητας στην εταιρεία».

Μιλώντας για τον πατέρα της είπε: «Από τις πρώτες ημέρες παρουσίας μου στον όμιλο, ο πατέρας μου μού παρείχε αυτονομία και ανεξαρτησία. Αυτό μου επέτρεψε να “μεγαλώσω” γρήγορα σε ό,τι αφορά τις γνώσεις και την αυτοπεποίθησή μου και επίσης να έχω πάθος για τη ναυτιλία». Και συνέχισε: «Ο πατέρας μου συνήθιζε να μου λέει: “Μην ανησυχείς αν κάνεις λάθη, μάθε από αυτά”. Η πόρτα του γραφείου ήταν πάντα ανοιxτή για να ακούσει με προσοχή τους συνεργάτες του».

Τα κοινά σημεία που έχει με τον πατέρα της, όπως επισημαίνουν άνθρωποι του επιχειρηματικού τους κύκλου, είναι η διορατικότητα και το πείσμα. Στην ερώτηση αν έχει κάποιον αγαπημένο κλάδο στη ναυτιλία όσον αφορά τους τύπους πλοίων, είπε: «Δεν έχω κάποιον αγαπημένο κλάδο. Αρχισα από τα δεξαμενόπλοια και συνεπώς ήταν ο κλάδος με τον οποίο ήμουν περισσότερο εξοικειωμένη στην αρχή. Ωστόσο, όλοι οι κλάδοι έχουν τα συν και τα πλην τους. Πιστεύω ότι η διαφοροποίηση μας βοήθησε να επιτύχουμε. Σε 10 χρόνια θεωρώ ότι ο στόλος μας θα είναι τελείως διαφορετικός απ’ ό,τι σήμερα».

Τον Ιούλιο του 2022 στην εκδήλωση για την ένταξη του Ιωάννη Αγγελικούση στο πάνθεον της ελληνικής ναυτιλίας, το Greek Shipping Hall of Fame, είχε πει μεταξύ άλλων: «Ηταν πολύ καλός στο να καταλαβαίνει τους ανθρώπους και να έχει σχέσεις. Ελεγε συχνά: “Είμαι απλώς ο μαέστρος μιας πολύ καλής ορχήστρας” – και το πίστευε πραγματικά. Αυτή η εταιρεία είναι φτιαγμένη από τους ανθρώπους, ειδικά τους ανθρώπους στα πλοία, επίσης από τους ανθρώπους στο γραφείο – και ήταν εκεί απλώς για να ενώσει αυτά τα κομμάτια».

Σήμερα ο όμιλος διαχειρίζεται έναν στόλο από συνολικά 141 πλοία στο νερό, συνολικής μεταφορικής ικανότητας 23,5 εκατομμυρίων τόνων dw και 9,4 εκατομμυρίων κυβικών μέτρων, συν τα 17 υπό ναυπήγηση, στο σύνολο 158 πλοία, φορτηγά, δεξαμενόπλοια, LNG που βρίσκονται κάτω από τρεις εταιρείες: τις Maran Dry, Maran Tankers και Maran Gas.

Ελληνική σημαία
Η Μαρία Αγγελικούση συνεχίζοντας την οικογενειακή παράδοση είναι πρωτοπόρος τόσο στη στήριξη της ναυτικής εκπαίδευσης όσο και του Ελληνικού Νηολογίου.
Από τα 141 πλοία, τα 124 είναι εγγεγραμμένα στο Ελληνικό Νηολόγιο, ποσοστό 87,9%! Επίσης, και τα 17 υπό ναυπήγηση πλοία είναι υπό ελληνική σημαία. Ο όμιλος Αγγελικούση απορροφά ετησίως περισσότερους από 300 νέους Ελληνες δόκιμους ναυτικούς, δείγμα της πίστης και προσήλωσης του ομίλου στον Ελληνα ναυτικό. Ο συνολικός αριθμός των Ελλήνων δοκίμων που διαθέτει αυτή τη στιγμή ο όμιλος, τόσο εν πλω όσο και στη στεριά, ανέρχεται σε περισσότερους από 1.200, γεγονός που τον τοποθετεί στην κορυφή των εταιρειών όσον αφορά την πρόσληψη Ελλήνων δοκίμων. Σύμφωνα με τη διοίκηση, τα επόμενα χρόνια ο όμιλος θα έχει άμεση ανάγκη να ναυτολογήσει ακόμη περισσότερους ναυτικούς.

Δημοφιλέστερα

To Top