Ο πρόεδρος της ΝΔ έχει επιλέξει στις μέρες που απομένουν σε μια προεκλογική περίοδο που σε κάποιους ίσως φαντάζει διεκπεραιωτική να μιλά για το πρόγραμμα της ΝΔ, αλλά και «για τους πολλούς», τη μεγάλη κοινωνική πλειοψηφία, δηλαδή, που, όπως λέει, εν τοις πράγμασι εκφράζει η ΝΔ. Μάλιστα, ο κ. Μητσοτάκης θέτει στο επίκεντρο του πολιτικού του λόγου και όσους προέρχονται από τα πιο αδύναμα κοινωνικά στρώματα, προτάσσοντας την ανάγκη βελτίωσης της κατάστασης στο ΕΣΥ, αλλά και την αύξηση των μισθών. «Είμαστε λαϊκή παράταξη, είμαστε η παράταξη η οποία πρεσβεύει την κοινωνική συνοχή, είμαστε η παράταξη εκείνη που θέλει λιγότερες ανισότητες στην κοινωνία, αλλά ταυτόχρονα είμαστε η παράταξη που ξέρει ότι αν δεν δημιουργήσεις πλούτο, μετά δεν μπορείς να κάνεις συζήτηση για το πώς θα τον μοιράσεις», είπε χθες χαρακτηριστικά ο κ. Μητσοτάκης από την Πάτμο.
Υπό αυτό το πρίσμα, ο κ. Μητσοτάκης περιοδεύει σήμερα σε γειτονιές της Β’ Πειραιώς και δίνει ραντεβού στη Σαλαμίνα. Η Β’ Πειραιώς ήταν ως το 2019 προπύργιο του ΣΥΡΙΖΑ, ενώ η απόσταση από τη ΝΔ ήταν μεγάλη. Το 2023, όμως, υπήρξε μια πλήρης ανατροπή σκηνικού, με στελέχη της ΝΔ να αποδίδουν τη μεταστροφή στις επενδύσεις που έγιναν στα ναυπηγεία, αλλά και στη μείωση της ανεργίας που ήταν πιο αισθητή στις λαϊκές γειτονιές.
Διόλου τυχαίο δεν είναι και το μήνυμα που επέλεξε να εκπέμψει ο κ. Μητσοτάκης και με το δεκάλεπτο σποτ της ΝΔ ενόψει των εκλογών. Με ένα concept που προκάλεσε έκπληξη και αρκετές συζητήσεις, ο κ. Μητσοτάκης εμφανίζεται να συνομιλεί σε ένα δωμάτιο ενός σπιτιού στα Καμίνια με τον Κώστα Ζ., έναν άνθρωπο που βρέθηκε για περίπου δύο χρόνος αντιμέτωπος με την αστεγία και συνάντησε τον κ. Μητσοτάκη σε μια επίσκεψή του προ ετών, τις μέρες των Χριστουγέννων, στο λιμάνι του Πειραιά. Ο ίδιος τώρα έχει ενταχθεί στο πρόγραμμα «Στέγαση και Εργασία» και έχει μετακομίσει σε ένα κανονικό διαμέρισμα, όπου υποδέχθηκε τον κ. Μητσοτάκη, ενώ εργάζεται μέχρι να συμπληρώσει τα απαραίτητα ένσημα για να βγει στη σύνταξη. «Εγώ δεν υπήρξα ψηφοφόρος της ΝΔ, αλλά βλέποντας εσάς, αυτά που κάνατε, που έχετε βγει να βοηθήσετε κόσμο, γι’ αυτό είμαι κι εγώ εδώ για να βοηθήσουμε ανθρώπους», αναφέρει ο κ. Κώστας, ενώ το σποτ της ΝΔ τιτλοφορείται «Η Ελλάδα προχωράει και δεν αφήνει κανέναν πίσω».
Παράσταση (μεγάλης) νίκης
Ο κ. Μητσοτάκης συνεχίζει με μια στρατηγική που έχει δει ότι αποδίδει καρπούς και δεν προτίθεται να την αλλάξει, ιδίως από τη στιγμή που οι αναλύσεις στο επιτελείο της ΝΔ δείχνουν ότι το κόμμα μπορεί να πετύχει μια ακόμα πιο μεγάλη νίκη σε δύο περίπου εβδομάδες, εφόσον δεν υπάρξει κάποιο απρόοπτο γεγονός.
Αψευδής μάρτυρας του γεγονότος ότι η ΝΔ ξεκινά από μια πολύ καλή αφετηρία ενόψει των επόμενων εκλογών είναι η συσπείρωση του κόμματος, με βάση τη χθεσινή δημοσκόπηση της Alco για τον Alpha, σύμφωνα με την οποία η συσπείρωση της ΝΔ είναι στο 96%. Πρόκειται για ένα πρωτοφανές νούμερο σε έρευνες κοινής γνώμης που μπορεί να εντοπιστεί ενδεχομένως μόνο σε παλαιότερες συσπειρώσεις της εκλογικής βάσης του ΚΚΕ. Πρακτικά, 9,5/ 10 ψηφοφόρους που ψήφισαν ΝΔ στις 21 Μαΐου λένε ότι θα ψηφίσουν ξανά το κόμμα, αριθμός που αν επιβεβαιωθεί σημαίνει ότι η ΝΔ ξεκινά από τις παρυφές του 40%, χωρίς να υπολογίσει κανείς τις εισροές που μπορεί να έχει το κόμμα. Με βάση την έρευνα της Alco, η ΝΔ καταγράφηκε στο 39,9% με αναγωγή επί των εγκύρων και ο ΣΥΡΙΖΑ στο 18,2%. Το 49% των ψηφοφόρων εμφανίζεται να τάσσει υπέρ των αυτοδύναμων κυβερνήσεων, με τη ΝΔ να είναι το μόνο κόμμα με σχετικό αφήγημα.
Glomex Player(eexbs1jkdkewvzn, v-ctasyuuxvqw1)
Εξαιρετικά ενδιαφέρον είναι και το ισοζύγιο ως προς το αν πρέπει ένα κόμμα να ενισχυθεί ή να αποδυναμωθεί στις επόμενες εκλογές. Για τη ΝΔ, το 54% των ερωτηθέντων αναφέρει ότι πρέπει να μείνει στα ίδια επίπεδα ή να ενισχυθεί έναντι του 42% που λέει ότι πρέπει να αποδυναμωθεί. Αντιθέτως, για τον ΣΥΡΙΖΑ το 52% των ερωτηθέντων λέει ότι πρέπει να αποδυναμωθεί και το 42% να μείνει στα ίδια ή να ενισχυθεί. Με άλλα λόγια, η ΝΔ εμφανίζει θετικό κοινωνικό «ρεύμα», σε αντίθεση με τον ΣΥΡΙΖΑ, ο οποίος, όμως, κυνηγά να κλείσει την ψαλίδα.