Οικονομία

Αθηναϊκή Ζυθοποιία: Πολλαπλά τα οφέλη στην εφοδιαστική αλυσίδα από την επέκταση της αποθήκης στην Πάτρα

Sponsored Content

Σημαντικά οφέλη που «ακουμπούν» το σύνολο της εφοδιαστικής αλυσίδας της Αθηναϊκής Ζυθοποιίας ενέχει η επέκταση της αποθήκης στην Πάτρα, παρέχοντας στην εταιρεία και ειδικότερα στο τοπικό ζυθοποιείο αυξημένες μακροπρόθεσμες δυνατότητες.

«Η ανάγκη για αύξηση του αποθηκευτικού μας χώρου προέκυψε κυρίως λόγω της σταθερής αύξησης των εξαγωγών μπύρας που πραγματοποιούμε τα τελευταία χρόνια, της ανάπτυξης του εύρους των συσκευασιών που διαθέτουμε στην εγχώρια αγορά, καθώς, επίσης και λόγω της ανάπτυξης του προϊοντικού χαρτοφυλακίου που διανέμουμε, στο πλαίσιο της συνεργασίας μας με τη Bacardi», εξηγεί ο κ. Αλέξης Κουρεντζής, Manager CS, Logistics & Planning της Αθηναικής Ζυθοποιίας, υπογραμμίζοντας πως η εφοδιαστική αλυσίδα της εταιρείας είναι έτσι δομημένη με επίκεντρο την Ελλάδα, από την πρώτη ύλη έως τον καταναλωτή – από το χωράφι στο… ποτήρι – ώστε πιθανές εξωτερικές αναταράξεις να μετριάζονται σημαντικά.

ΕΡ: Πολλοί θεωρούν πως ο κλάδος των logistics είναι ένας από αυτούς που θα πρωταγωνιστήσουν στην προσπάθεια περαιτέρω ανάπτυξης της ελληνικής οικονομίας. Συμμερίζεστε αυτήν την άποψη και πώς θα μπορούσε να γίνει αυτό;

ΑΠ: Ο κλάδος των Logistics διαδραματίζει έναν πολύ σημαντικό ρόλο στην ελληνική οικονομία, καθώς αποτελεί περίπου το 10% του ΑΕΠ της χώρας μας. Ταυτόχρονα, είναι μοχλός περαιτέρω ανάπτυξης της οικονομίας, τόσο λόγω του ρόλου του στην εγχώρια αγορά, όσο και στο διεθνές εμπόριο.

Στην εγχώρια αγορά καλείται να καλύψει τις ανάγκες των καταναλωτών μέσω last mile logistics – μια υπηρεσία που αναπτύχθηκε ραγδαία κατά τη διάρκεια της πανδημίας και έπειτα- καθώς και των βιομηχανιών και του εμπορίου μέσω υψηλών προδιαγραφών υπηρεσιών αποθήκευσης και μεταφορών. Παράλληλα, υποστηρίζει τον τουριστικό κλάδο που για να λειτουργήσει εύρυθμα χρειάζεται σε μικρό χρονικό διάστημα μεταφορές προϊόντων πολύ μεγάλου όγκου, από την ελληνική βιομηχανία τροφίμων και αναψυκτικών/ποτών. Για να μπορέσει να αναπτυχθεί περαιτέρω αυτό το κομμάτι, απαιτούνται επενδύσεις σε θαλάσσιες εμπορευματικές μεταφορές, σε ανανέωση του στόλου οδικών μεταφορών, στη δημιουργία ενός σύγχρονου σιδηροδρομικού δικτύου, αλλά και σύγχρονων αποθηκευτικών χώρων.

Όσον αφορά στη διεθνή αγορά, λόγω της γεωγραφικής της τοποθεσίας, η Ελλάδα παίζει σημαντικό ρόλο στις διεθνείς εμπορευματικές μεταφορές. Αυτή η θέση μπορεί να ενισχυθεί ακόμη περισσότερο μέσω της περαιτέρω ανάπτυξης και αξιοποίησης των μεγάλων λιμένων της χώρας μας, ώστε αφενός να ενταθούν οι εξαγωγές των βιομηχανιών μας και αφετέρου να αυξηθούν οι παγκόσμιες εμπορευματικές ροές μέσω της Ελλάδας.

ΕΡ: Στην Αθηναϊκή Ζυθοποιία προχωρήσατε στην επέκταση των εγκαταστάσεων της αποθήκης στο εργοστάσιο της Πάτρας. Ποια ήταν η ανάγκη που σας ώθησε προς αυτήν την κατεύθυνση και ποια τα οφέλη;

ΑΠ: Η επέκταση της αποθήκης της Πάτρας είναι ένα σημαντικό έργο που ωφελεί πολλαπλά την εφοδιαστική μας αλυσίδα, παρέχοντας στην Αθηναϊκή Ζυθοποιία και ειδικότερα στο ζυθοποιείο της Πάτρας αυξημένες μακροπρόθεσμες δυνατότητες, ισχυροποιώντας ακόμα περισσότερο τη θέση του στην αλυσίδα αξίας της HEINEKEN στη Νοτιοανατολική Ευρώπη.

Η ανάγκη αυτή προέκυψε κυρίως λόγω της σταθερής αύξησης των εξαγωγών μπύρας που πραγματοποιούμε τα τελευταία χρόνια, της ανάπτυξης του εύρους των συσκευασιών που διαθέτουμε στην εγχώρια αγορά, καθώς επίσης και λόγω της ανάπτυξης του προϊοντικού χαρτοφυλακίου που διανέμουμε στο πλαίσιο της συνεργασίας μας με τη Bacardi. Όλα αυτά μαζί δημιούργησαν την ανάγκη για αύξηση του αποθηκευτικού μας χώρου.

Η επέκταση της αποθήκης προσβλέπει στην ενίσχυση της παραγωγικότητας, στην καλύτερη εξυπηρέτηση και πληρέστερη ικανοποίηση των πελατών μας, καθώς και στη διατήρηση των υψηλών προδιαγραφών ασφάλειας στις αποθήκες μας.

ΕΡ: Πόσο επιρρεπής είναι η εφοδιαστική αλυσίδα στις διεθνείς αναταράξεις και πώς αντιμετωπίζετε ως εταιρεία τις προκλήσεις, τόσο σε επίπεδο ποιότητας προϊόντων, όσο κυρίως εξεύρεσης/διατήρησης ανθρώπινου δυναμικού;

ΑΠ: Οι διεθνείς αναταράξεις, όπως έχει καταστεί σαφές ειδικά τα τελευταία χρόνια, μπορούν να επηρεάσουν όλες τις εφοδιαστικές αλυσίδες, όμως το πόσο επηρεάζεται τελικά η αλυσίδα εξαρτάται από το στήσιμο της. Η εφοδιαστική αλυσίδα της Αθηναϊκής Ζυθοποιίας είναι έτσι δομημένη με επίκεντρο την Ελλάδα, από την πρώτη ύλη έως τον καταναλωτή – από το χωράφι στο ποτήρι όπως λέμε – ώστε πιθανές εξωτερικές αναταράξεις να μετριάζονται σημαντικά και να αποφεύγονται διαταράξεις στην αλυσίδα μας.


kourentzis_

O κ. Αλέξης Κουρεντζής, Manager CS, Logistics & Planning της Αθηναικής Ζυθοποιίας

Όσον αφορά στην ποιότητα, είναι απολύτως ανεπηρέαστη. Το ποιοτικό σύστημα ελέγχου της Αθηναϊκής Ζυθοποιίας είναι τέτοιου επιπέδου που δεν επιτρέπει να επηρεάζεται η ποιότητα των προϊόντων μας που διατίθενται στην αγορά.

Η εξεύρεση ανθρώπινου δυναμικού στον τομέα των Logistics αποτελεί μία πρόκληση τη σημερινή εποχή τόσο σε εγχώριο όσο και σε ευρωπαϊκό επίπεδο. Ωστόσο θεωρούμε -και αυτό βλέπουμε να καταγράφεται σε διάφορες έρευνες που πραγματοποιούμε ανά τακτά χρονικά διαστήματα- ότι η εταιρεία μας διαθέτει κάποια δυνατά χαρακτηριστικά, που τη διαφοροποιούν στην αγορά εργασίας και την κάνουν ελκυστική σε υποψήφιους εργαζόμενους. Ίσως το πλέον σημαντικό από αυτά τα χαρακτηριστικά είναι το κλίμα που επικρατεί ανάμεσα στους συναδέλφους στην εταιρεία και το γεγονός ότι οι εργαζόμενοι βρίσκονται πραγματικά στον πυρήνα όλων των δραστηριοτήτων της Αθηναϊκής Ζυθοποιίας. Σε αυτό το πλαίσιο, έχει σημασία να πούμε πως αυτός ήταν και ένας από τους βασικούς λόγους που αποφασίσαμε να προχωρήσουμε στην επέκταση της αποθήκης μας στο ζυθοποιείο της Πάτρας, καθώς η επέκταση αυτή βελτίωσε το σχεδιασμό του χώρου, κάτι που διαδραματίζει σημαντικό ρόλο στην καθημερινή εργασία των συναδέλφων μας στην Πάτρα.

Δημοφιλέστερα

To Top