Για μέρες, πλοία διάσωσης και αεροσκάφη είχαν κατακλύσει την περιοχή έρευνας στο μέσο του Ατλαντικού, με ρομπότ εξερεύνησης βαθέων υδάτων και ευαίσθητο εξοπλισμό ακρόασης και εντοπισμού ήχων να «σκανάρουν» την περιοχή.
Πριν οι αρχές επιβεβαιώσουν την τραγική κατάληξη του εξαφανισμένου υποβρυχίου Titan κοντά στο ναυάγιο του Τιτανικού, η προσοχή είχε στραφεί προς το πώς ένα πειραμακικό σκάφος επιτρέπεται να μεταφέρει επιβάτες που πληρώνουν σε τέτοια βάθη και αν εφαρμόζονται οι κανόνες ασφαλείας.
Ο τεχνικός ναυτιλίας Πέτρος Μαθιουδάκης, ο οποίος πραγματοποίησε δύο δοκιμαστικές καταδύσεις με το Titan το 2019, υπερασπίστηκε νωρίτερα τα μέτρα ασφαλείας που είχαν παρθεί κατά τον σχεδιασμό και την ανάπτυξη του υποβρυχίου.
«Με θλίβει όλη η παραπληροφόρηση που κυκλοφορεί και οι κατηγορίες από ειδικούς της πολυθρόνας για την έλλειψη ποιότητας κατασκευής του Titan ή για την έλλειψη τεχνικής ικανότητας όλης της ομάδας», είπε ο Πέτρος Μαθιουδάκης στο Semafor την Τετάρτη.
Ο Έλληνας τεχνικός θαλάσσιας τεχνολογίας συμμετείχε τον Απρίλιο του 2019 σε δύο αποστολές της OceanGate με το συγκεκριμένο υποβρύχιο και μάλιστα τότε είχε σημειωθεί και ρεκόρ καταδύσεων σε βάθος, όταν το τετραμελές πλήρωμα του Titan είχε βυθιστεί στο επίπεδο Τιτανικού βάθους 3.760 μέτρων (12.336 πόδια) στις Μπαχάμες.
Δείτε βίντεο από την αποστολή το 2019
Το ταξίδι της 17ης Απριλίου 2019, το οποίο χρησίμευσε ως δοκιμαστική διαδρομή για τα ταξίδια στο ναυάγιο του Τιτανικού, σηματοδότησε την πρώτη φορά που ένα μη στρατιωτικό υποβρύχιο μετέφερε περισσότερους από τρεις ανθρώπους σε αυτό το βάθος, είχε πει τότε η OceanGate.
«Αυτή η κατάδυση ήταν ένα ακόμη σημαντικό βήμα προς την εξερεύνηση βαθιών θαλασσών» δήλωσε τότε ο διευθύνων σύμβουλος της OceanGate, Στόκτον Ρας, ο οποίος ήταν ένα από τα πρόσωπα που χάθηκαν στον Ατλαντικό.
Το υποβρύχιο Titan χρειάστηκε δύο ώρες για να κατεβεί στον πυθμένα του ωκεανού, έξω από το Λιτλ Χάρμπορ, κοντά στο νησί Γκρέιτ Άμπακο, στις Μπαχάμες.
Το πλήρωμα περιλάμβανε τον Stockton Rush, CEO και επικεφαλής πιλότο της OceanGate, τον Joel Perry, πρόεδρο της OceanGate Expeditions, τον Karl Stanley, ιδιοκτήτη του Roatan Institute of Deepsea Exploration (Ονδούρα) και τον Πέτρο Μαθιουδάκη, τεχνικό πεδίου, 2G Robotics (Waterloo, Οντάριο, Καναδάς).
Το πλήρωμα κατάδυσης αφιέρωσε μια ώρα καταγράφοντας εικόνες 4K και δοκιμάζοντας τον υποβρύχιο σαρωτή λέιζερ 2G Robotics ενώ διεξήγαγε μια έρευνα στον πυθμένα του ωκεανού.
Ο Πέτρος Μαθιουδάκης περιγράφοντας την εμπειρία της κατάδυσης την είχε χαρακτηρίσει ως μια «εμπειρία που μου άλλαξε τη ζωή».
«Αυτή η αποστολή ήταν μια εμπειρία που άλλαξε τη ζωή μου και ήταν απίστευτα συναρπαστικό να είμαι μέλος αυτού του συνεργείου που έσπασε ρεκόρ», είχε δηλώσει ο Έλληνας τεχνικός. «Η κατάδυση παρείχε πρακτική εμπειρία πριν από την αποστολή του Τιτανικού και οι πληροφορίες που συλλέξαμε κατά τη διάρκεια της κατάδυσης θα βοηθήσουν στον εξορθολογισμό του τρόπου με τον οποίο καταγράφουμε δεδομένα, εκτελούμε σαρώσεις και καταλογίζουμε δεδομένα ενώ βρισκόμαστε στη θάλασσα αυτό το καλοκαίρι».